По-продуктивни с легендите на съвременния бизнес свят

20.07.2011, 12:04

   
 
По-продуктивни с легендите на съвременния бизнес свят

Ако пред вас се е изправил проблемът с невъзможността да се справите с всички задачи на работното място, не мислете, че сте единствените. Науката за продуктивността на работното място е вечна тема и поколенията от работници винаги са се опитвали да свършат повече работа за по-малко време. Ако смятате, че успехът идва в резултат от тежък и упорит труд, то би следвало успешните хора да знаят най-добре как трябва да се върши една работа. С тази идея събрахме накуп няколко съвета от най-легендарните бизнесмени в света, чрез които ще ви разкрием тайните на работния успех на най-високо ниво.

Редактирайте и преработвайте рутинно – Стив Джобс

(Apple Inc.)

Визията на Стив Джобс за "Apple” изстреля компанията, както и модерните технологии, в стратосферата. Джаджи като iPod и iPhone превзеха съответните си пазарни ниши с това, че са лесни за употреба, като същевременно подсигуряват на потребителите невероятно удовлетворение с всичко, което им е нужно. Това е постигнато чрез опростяване и свеждане на нещата до най-добрия възможен резултат.

Изпълнителният директор на "Nike”, Марк Паркър разкава как веднъж, малко след като се изкачил на тази длъжност, получил обаждане и страхотен съвет от великия Джобс. От телефонната слушалка се чувало следното:

"Nike” правят едни от най-добрите продукти в света. Продукти, които те карат да ги пожелаеш. Абсолютно красиви, зашеметяващи продукти. Но също така правите и много боклуци. Отърви се от долнокачествените неща и се съсредоточи върху добрите."

Как да приложите:

Хвърлете един непрощаващ поглед върху отговорностите, проектите и целите си. Ако хабите енергията и времето си в проекти, които не са "добри", намерете начин да ги премахнете от работата и ежедневието си и вложете останалите ресурси в тези, който си заслужават.

Влезте във форма – Ричард Брансън

(Virgin Group)

Когато в интервю на Askmen помолиха Ричард Брансън за съвет за продуктивност, той помисли за момент преди да отговори и накрая заяви: "Тренирайте!". Ето един от многото видеоклипове, в които самият той може да ви обясни философията си.

В действителност тренировките подобряват тонуса и позитивното мислене, тъй като ендорфина буквално се разлива като вълна в организма ни. Кратката серия упражнения или 15-минутно тичане в парка ще прогони стреса и ще отидете на работа с по-бистър ум. Също така ще се чувствате по-уверени, ще изглеждате по-добре и ще се чувствате по-добре. Добрата форма ви гарантира и устойчивост срещу болести и така няма да накъсвате работния си процес със здравословни проблеми.

Как да приложите:

Ако не сте физически активен на рутинно ниво, време е да престанете да си търсите извинения. След като главата на една от най-големите компании в света може да го прави, значи и вие със сигурност ще намерите време да последвате този прост съвет за продуктивност.

 Пропускайте срещи – Марк Кюбан

(Dallas Mavericks)

Никой никога не може да обвини Марк Кюбан, че няма строго мнение по който и да било въпрос. Може би не случайно той притежава баскетболния отбор Далас Маверикс (в превод "бунтарите на Далас"), тъй като гръмогласния бизнесмен е изградил имидж на човек, който казва нещата такива каквито са. За това не ни учудва факта, че нарича срещите "чиста загуба на време". Лесно е да изгубиш голяма част от работното си време в опит да организираш хора за среща и след това да заседаваш с часове, докато изслушаш всяко мнение.

Съветът за продуктивност на Кюбан?

Вместо на срещи, разчитайте на имейли. Кюбан често се хвали със способността си да бъде посредник и да позволява на двама души да комуникират асинхронно. В допълнение той използва множество филтри и маркировки, с които да организира имейлите си и да има контрол над кореспонденцията си.

Как да приложите:

Освен ако не притежавате компанията, в която работите, най-вероятно нямате контрол над срещите, в които да вземете участите. Откажете се от тези, на които може и да не присъствате и се опитайте да сведете до минимум участието си в останалите, като например изпратите някой друг от екипа вместо вас. Но дори и вие да сте шефът, някои срещи са неизбежни. Просто бъдете сигурни, че всяко ваше съвещание е с ясна цел и има краен час.

Организирайте "прекъсването" - Дани Мaйер

(Union Square Hospitality Group)

Един от топ играчите и движеща сила в американската хранителна индустрия, Дани Мaйер непрекъснато получава запитвания от всекиго и предостатъчно хора неистово желаят да получат част от вниманието му. В невероятно интервю за списание Inc., Майер ни даде достъп до един наистина страхотен съвет за продуктивност, като обясни как се справя с прекъсването на работния му процес във формата на разговори със заинтересовани страни и хора. Той буквално е изхвърлил по-голямата част от тези "спирачки" в работата му, като в същото време успява да отговори на всяко запитване. Тайната му е проста – асистентът му подготвя кратък дневен отчет и му го изпраща, за да може бизнесменът да го разгледа вечерта. Този документ се състои от 4 части – графикът на Мейер за следващия ден, въпроси, които са били отправени към него през изминалия ден, важни въпроси и предложения, които биха представлявали интерес за него и по-дългосрочно напомняне за други срещи и проекти. По този начин всичко се изпраща своевременно, но това не значи, че директорът на USHG непрекъснато дерайлира и избягва всичко, което би го разсейвало през деня.

Как да приложите:

Фокусирайте се върху работата и се отървете от нещата, които ви разсейват. Проверявайте ежедневно графика си, за да знаете какво трябва да свършите през седмицата. Ако сте мениджър, обявете "офис часове", в които вашия екип може да идва, за да се съветва по какъвто и да било въпрос. Разбира се, винаги трябва да сте на линия за спешни случаи, но веднъж станете ли наистина организирани, ще бъдете изненадани от това, колко много неща могат да почакат.

Избягвайте така нареченият "мултитаскинг" - Дъглас Мерил

(ZestCash.com)

Като бивш изпълнителен директор на Google, Мерил е изключително наясно с разсейващия фактор при работещите на компютър и в онлайн пространството. Лесно е да отворите 5 програми и браузър, от който да се зариете с информация от още 10 подпрозореца. Както знаем високите технологии са всичко в днешно време, но Мерил оспорва ползата им в организацията на работния процес. В книгата си "Организирани в ерата на Google” (Getting Organized in the Google Era), бизнесменът дава богат набор от съвети за продуктивността на новото време. Непрекъснатото проверяване на имейла или приемането на всякакви обаждания не е един от тези съвети. Мерил изтъква, че няма такова нещо като "мултитаскинг" или "многозадачност", тъй като вие можете да лавирате само между две неща. Това е трудна задача за мозъка ви и губите контекста и на двете. Вместо да превключвате от едното на другото, просто работете върху едното за определен период от време и след това преминете към другото.

Как да приложите:

Минимизирайте разсейващия фактор докато работите. Опитайте се да отваряте колкото се може по-малко програми на компютъра си и се преборете с изкушението да прескачате непрекъснато от едната в другата. Оставяйте обажданията ви да преминават към гласовата ви поща и връщайте повикването едва като приключите това, което сте вършили. Проверявайте имейлите си в определено време от деня или между проектите, които трябва да приключите в най-кратък срок, и деактивирайте изскачащите прозорци, които се появяват при всяко получаване на писмо. Важно е също така да обръщате внимание на всеки момент, който прекарвате онлайн.

Следвайте примера на великите

Както стана ясно проблемите в работата са универсални. От най-влиятелния шеф до обикновения работник проблемът със загубата на концентрация засяга всекиго. Знайте, че не сте единствените, които се изправят пред подобни предизвикателства на работното място. Макар работата ви да е различна от тази на шефа ви, същите решения могат да имат влияние и върху вашия работен процес. Разберете как съветите на големите бизнесмени могат да се приложат в живота ви. Продължавайте да постигате добри резултати на работа и един ден вие самите ще сте този изпълнителен директор, който на свой ред ще дава съвети за продуктивност.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ