На лов за Фантоми и тигри  11 Виж всички снимки

27.07.2011, 17:51

   
 

Ходили ли сте някога на лов за тигри?

И аз не съм, но през така далечното за нас начало на миналия век този "луксозен" спорт бил доста популярен в Британска Индия. Махараджите буквално били обсебени от лова и новият им "лайфстайл" изисквал замяната на традиционното превозно средство – слон, с нещо наистина изтънчено и крещящо "богат съм".

Може би и те имат пръст в днешната лудост на богатите или синдромът "мултимилионер се чуди какво да прави с парите си". Не мога да кажа със сигурност, но това, което знам като факт покрай тогавашната мания е следното – от популацията от над 40 000 бенгалски тигри в Индия днес са останали само 1 700 и са обявени за защитен вид на територията от о.Суматра до полуостров Индокитай и Индия. Това, обаче, е предмет на по-сериозен разговор, за това нека се върнем отново в миналото.

Представете си индийска джунгла, маниаци с титли и сериозно снаряжение, плюс страховити автомобили. Ръмжащи и впечатляващи, колкото и марките, които стоят зад тях. Някъде в тази живописна картинка, която описах на фона на Британския Радж, един "Фантом" изиграва значителна роля в живота и отстояването на статута на Умед Син II, махараджата на Кота през 20-те години на XX век. Сахиб Бахадур, както също бил известен, се възползвал от огромните частни имоти на семейството си, за да развие страстта си към лова, и започнал да кани монарси, световни лидери и титани на международната индустрия да "спортуват" с него. И тъй като трябвало да защити ранга си и да се издигне в очите на влиятелните си гости, Умед Син усетил нуждата от нещо специално, което да го открои и в спорта като особа със синя кръв. Така през 1925г. той се свързал с Backer and Co., предпочитаната от Rolls Royce компания, която изработвала шаситата за автомобилите им. Молбата му била, майсторите на лондонската работилница да изработят специално оборудван Rolls Royce New Phantom (Phantom I), който да му служи като автомобил за лов.

Поръчковият Rolls Royce Phantom се появява на бял свят на 8 август 1925г. Инженерите сериозно застъпват морската тема в каросерията – нежно заоблени страни, синхронно свързани с ъгловатия дизайн на предния капак и радиаторната решетка, и допълнителни функционални въздушни клапи, видимо вдъхновени от плавателните средства. Първоначално "тигровата кола", както я наричали, била в сиво и допълнена с черен салон от крокодилска кожа.

За следващите характеристики на автомобила се намесил самия махараджа, който съставил огромен списък с екстри. Два големи прожектора Stephen Grebel, разположени отпред и отазад, били поставени, за да осветяват местността, в която Умед Син щял да ловува. За да локализира и стресне едрия дивеч, Син се нуждаел от още осветление и така майсторите добавят фарове, които насочват наляво и надясно. В допълнение монтират и уред за измерване на наклона. Теренът, за който бил предвиден автомобила, определил и избора на гуми с голям размер.

По-нататък оборудването на звярът за лов на зверове градирал с 8.0-литров, 6-цилиндров двигател, подкрепен от 4-степенна механична скоростна кутия. И в случай, че бенгалските тигри не се изплашели от рева на колата, монтираната на допълнителния влек картечница Bira, калибър 450, можела да влезе в употреба. Огнестрелните оръжия на борда, включвали пистолети Howdah, с помощта на които пътниците можели да се справят с изненадващо атакуващи диви животни. Два заключващи се рафта в интериорното пространство били заредени с още по-богат асортимент от двуцевни пушки, ловни пушки и пистолети. Към задната броня било монтирано оръдие Lantaka, известно като оръжие за лов на слонове.

Необичайна особеност на автомобила бил един малък сейф, направен от Chubb. Тук се съхранявали пари за "непредвидени ситуации", с които се обезпечавали близките на потенциалните жертви, асистиращи ловния процес.

Историята на този тигров Rolls Royce продължава в Англия, когато бива придобит от експерта на автомобилната марка, Чарлс Хауърд. След като ремонтира основно автомобила, Хауърд взема участие в Алпийското рали през 1973г. Американският колекционер Рубин Юрман откупва Фантома през 1987г. и той става "виновникът" за козметичната промяна в екстериора – ярко червеният цвят.

За какво ви разказах всичко това?

Същият този огнен кабриолет е на път да бъде продаден на търг за повече от 1 милион долара. Този път мястото е далеч, далеч на запад в слънчева Калифорния, а главно действащото лице ще бъде онзи, готов да наддава за тигровия автомобил до припадък или до изпразване на банковата си сметка. От аукционната къща "Bonhams” очакват огромен интерес, тъй като освен, че е оборудван убийствено и е в изключително добро състояние, ръмжащият звяр е носител и на множество награди от престижни конкурси в световен мащаб.

Хвърлете поглед на галерията, за да видите за какво богатите си харчат парите.






   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ