Музикантите, които смело стъпват в големия бизнес

04.08.2011, 15:22

   
 
Музикантите, които смело стъпват в големия бизнес

Музиката винаги е била неразривно свързвана с бизнеса. На първо място защото самата музикална индустрия е една от най-мащабните и бързо развиващите се в световен мащаб. Другата страна на връзката между двете, е че почти всеки известен музикант, тук трябва да споменем имената на Jay-Z, P.Diddy, Кание Уест като най-светлите примери за това, има свой отделен бизнес, даже малка бизнес империя, състояща се от звукозаписен лейбъл, модна линия за облекла, обувки, парфюми и т.н. Някои от най-известните и богати музиканти инвестират и в съвсем различни от музикалната сфера начинания, като стават съсобственици на футболни отбори например. Напоследък и още по-точно от началото на тази година, прави впечатление, че все повече млади известни музиканти стават част от големи компании и като че ли тенденцията е да бъдат предпочитани за така актуалния пост "творчески директор". Най-вероятно причината се крие в това, че точно определени музиканти успяват умело да съчетаят музикалния си опит с новите технологии, имат идеи и потенциала да ги приложат на практика. Защо иначе огромни компании биха се добрали до тях, за да им предложат сами такъв особено привлекателен пост.


will.i.am, познат най-вече като част от групата The Black Eyed Peas, бе първият тази година, за когото медиите оповестиха, че е назначен за креативен директор на технологичния гигант Intel. Планът: 35-годишният рапър да съдейства в разработването на нови продукти като лаптопи, смартфони и таблети. От ръководството на Intel обосноваха избора си на will.i.am за творчески директор с факта, че чрез съчетанието на технология и забавление, за което музикантът ще им съдейства, ще привлекат вниманието на младите потребители.


  

Вторият отличник в областта е Фарел Уилямс, който през май тази година стана творчески директор на Karmaloop TV Network – мрежа, насочена към онлайн потребителите. Планът: по новия онлайн канал да бъдат излъчвани различни продукции, както и филми, формирали поколението от 18 до 34-годишна възраст, което е израснало с Интернет. За тази цел се разчита на Фарел Уилямс, който да играе значима роля в лансирането и налагането на новата марка.


 

Преди около месец друг известен музикант, напоследък все по-често изявяващ се като актьор, купи дял от MySpace, след като мрежата бе продадена от компанията на Рупърт Мърдок News Corp. на рекламната фирма Specific Media. Това е той - Джъстин Тимбърлейк. Планът: новото ръководство на най-популярната през 2006 г., но бързо загубила позиции след появата на Facebook, социална мрежа, разчита на Тимбърлейк отново да успее да привлече вниманието на потребителите. По какъв начин ще се случи това все още не е напълно ясно. Най-вероятно чрез поредното риалити шоу, което да доведе до зарибяване.

Дали музикантите, стигнали до тези ръководни постове в големия бизнес, ще оправдаят очакванията, все още е твърде рано да се каже.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ