Когато един Facebook не е достатъчен

13.11.2011, 12:20

   
 
Когато един Facebook не е достатъчен

Дъстин Московиц е един от четиримата основатели на социалната мрежа Facebook, която в рамките на няколко години се превърна в глобален интернет феномен и превзе не само свободното време, но и животите на милиони хора по цял свят. Разбира се, вие сте наясно какво е Facebook, как изглежда, кога и от кого е създаден, и ако сте обърнали внимание на филма "Социалната мрежа", знаете, че славата на Марк Зукърбърг лежи главно върху плещите на неговите съквартиранти - Едуардо Саверин, Крис Хюз и въпросният Дъстин Московиц.

Като един от основателите на Facebook, Дъстин притежава шест процента от акциите на компанията, които са на стойност милиони долари, честно казано не ме интересува точно колко. Той е първият технически директор на компанията, след това първият вицепрезидент по техническата част. В "социалната мрежа" Московиц ръководи софтуерния отдел на Facebook и е отговорен за мобилната стратегия на сайта и нейното развитие.

На 3 октомври 2008 г., след над четири години работа по този феноменален проект, Московиц напуска Facebook.

Заедно с Московиц компанията напуска и Джъстин Розенстайн - обещаващ софтуерен инженер, който самият Дъстин е привклякъл на борда на "социалната мрежа" от не къде да е, а от офисите на Google.

Когато един Facebook не е достатъчен Защо когато успехът на Facebook е неминуем и лидерската позицията на мрежата е неоспорима, един от отговорниците за този успех решава да напусне кораба? Причината изглежда е една конкретна, но лично аз смятам, че Московиц просто е постигнал всичко възможно с Facebook и е настъпил моментът, в който като всеки млад предприемач да започне свой личен бизнес и да печели битки като генерал на една собствена армия, а не като полковник в чужда.

Конкретната причина, поради която Московиц и Розенстайн, скачат от влакчето на Facebook е Asana. И не, това не е някоя гореща екзотична мацка, която ги е подлъгала да обърнат гръб на The Zuck, а тяхната собствена рожба в света на интернет технологиите (лично аз намирам името за супер готино и свежо).

Идеята за Asana се ражда още докато нейните създатели са в редиците на Facebook. Тогава Московиц и Розенстайн създават прототип на система за управление на задачите (task manager), която да улесни работата в групи, като намали времето необходимо за разменяне на имейли, организирането и провеждането на срещи, обсъждането на детайли по проекти и т.н.

Въпросният прототип все още се използва във Facebook за организацията на работата по текущите проекти на "социалната мрежа", докато идеята на Московиц и Розенстайн вече е еволюирала до цялостен автономен продукт, който е насочен към всеки един потребител, не само към корпоративните клиенти.

Когато един Facebook не е достатъчен Разбира се, на пазара в момента има стотици подобни системи за организация на работата, но според нейните създатели, Asana е платформа от ново поколение. Основното преимущество, което рожбата на Московиц и Розенстайн има спрямо конкуренцията е бързината и лекотата, с която се борави със системата. Asana предлага ъпдейти на информацията в реално време и гъвкавост, която прави системата подходяща за работния процес на всеки един проект. Лекотата, с която се използва Asana, я прави изключително приспособима за всяка една групова задача от училищен проект до цялостната организация на една малка компания. Розенстайн и Московиц смятат, че продуктът им е много по-близо, като функционалност и оптимизираност за работа в екип, до имейл клиентите отколкото до специализирания корпоративен софтуер.

Asana все още не е готова да служи като основен инструмент за организацията на работата в големи компании като Facebook, но създателите на платформата смятат, че това е една логична стъпка, която със сигурност ще направят вбъдеще. Asana е продукт, ориентиран към задачите, който има потенциала да промени работата в групи по същия начин, по който Facebook промени социалното интернет пространство чрез продукт, ориентиран към хората.

Дали това ще стане, тепърва ще видим. Аз лично вече създадох моят потребителски профил в Asana и съм приятно очарован от интуитивния начин, по който се борави със системата. Все още не съм се разровил детайлно във възможностите на новата интернет платформа, но със сигурност смятам първо да отделя известно време, за да изгледам видео клиповете, които помагат на всеки един потребител да направи своите първи стъпки с Asana. Ще се радвам да разбера и какво мислите вие за тази платформа. Все пак не всеки ден някой напуска Facebook, за да се бори сам със суровата действителност на интернет бизнеса.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 1
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 16.01.2012 | 14:45
1 когато един фейсбук не е достатъчен значи работата не е добре
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ