Как се продава изкуство?

03.10.2011, 16:13

   
 
Как се продава изкуство?

С потенциало неограничената и световна публика, не е чудно защо бизнесмените и професионалистите искат да докажат съществуването си и в глобалната мрежа или просто www.

С намерението да се развиват и да бъдат в крак с времето, много художествени галерии повишават онлайн активността си. Наред с нарастването на дейността на галериите в интернет, собствениците на художествените учреждения наблягат и на усилията си да създадат по-широк спектър от възможности за участие в арт панаири.

Според най-новото проучване на един от най-големите онлайн дилъри на изкуство в САЩ – Cinoa, физическото местоположение вече не е толкова важно, колкото беше едно време, тъй като все повече галерии се обръщат към интернет и панаирите, за да извършват търговската си дейност.

"Вършим много повече работа на панаирите, отколкото в галерията.", казва Доминик Леви, един от собствениците на нюйоркската галерия L&M.

Дали тази нарастваща онлайн реклама и търговия ще измести традиционните аспекти на продаване и купуване на изкуство, когато главните компоненти като експертен съвет от художествен специалист и връзката между професионалиста и клиента започнат да изчезват?

Изследването на Cinoa утешително сочи, че едни от най-големите произведения на изкуството следват тенденцията да продължават да се продават в галерите и че при тях има определени качества, които уебсайтовете и панаирите не могат да заменят, а именно връзката между художника, дилъра и клиента.

От друга страна със сигурното ни стъпване в дигиталната ера, собствениците на галериите и художниците постъпват изключително разумно като рекламират изкуството си в интернет пространството и се облагодетелстват от ползите и известността, която могат да получат от него. Ставаме свидетели на нарастващ брой онлайн художествени галерии и новопоявяващи се общности на изкуството, които помагат на артистичните майстори и новаци да продават работите си.

По-рано тази година онлайн галерията overstockArt.com лансира сайта Atrist Becomе, който започна да се оформя като общност от артисти. И двете предлагат различни ресурси и начини за подпомагане на утвърдени и изгряващи таланти, като им предоставят възможността да популяризират изкуството им и им разкриват по-големи шансове за продажба.

"С ArtistBe.com ние правим нещо повече от това да създадем място за излагане на изкуството на следващото поколение художници. Ние създаваме една нова социална платформа за хората на изкуството.", коментира собственикът на онлайн галерията, Дейвид Сасън.

Макар че подобни виртуални галерии никога няма да заменят незаменимите и интимни качества на традиционните художествени галерии, всеки художник ще направи разумен ход, ако разкрие таланта си и онлайн.

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ