Как да запазите работата си

21.10.2011, 12:30

   
 
Как да запазите работата си

Да запазите работата си, особено във време на криза, е доста трудно. Още повече за хора, имащи проблеми с концентрацията или страдащи от хиперактивност. Ако и вие сте сред тези хора или дори да не сте с такава диагноза, просто ви е изключително трудно да се съсредоточавате, има няколко съвета, предложени от експерта в тази област Уилма Фелман в Men's Health, които могат да ви помогнат да се справите с този проблем и да запазите работата си възможно най-дълго. Ако тази работа ви харесва, разбира се.

Ако вашият проблем е: Разпределянето на времето. Невъзможността да довършвате една работа докрай в срокове или поне по-бавно в сравнение с колегите ви или си пилеете времето, без дори да го осъзнавате.

Решението е: Вземете си специален часовник, който вибрира всеки 10 минути (но не да звъни пронизително, така че всичките ви колеги да ви намразят за това). Той ще ви помогне да тренирате мозъка си. Един такъв часовник струва около 70 долара или около 100 лв. По него можете да се ориентирате във времето или по-точно за това кои задачи колко време ви отнемат. И подредете часовници на бюрото си и навсякъде около вас (е, това звучи вече малко налудничаво), но ги сверете с часовника на монитора си.

Ако вашият проблем е: запаметяването на указания и задълженията ви. Понякога имате чувството, че се занимавате само с дреболии и се нагърбвате с много задачи наведнъж, които не можете да изпълните.

Решението е: Намерете начин да работите в такова звено в компанията, където да се съсредоточите върху един проект и да имате колкото е възможно по-малко странични задължения. Не само, че ще разрешите проблема със запаметяването, но сигурно ще завършите проекта в по-кратък срок.

Ако вашият проблем е: импулсивността. Когато работите на компютър по цял ден, в един момент може да се окаже, че постоянно превключвате от една на друга задача или безразборно пишете и пращате имейли на колегите и клиентите на компанията. Но в единия имейл липсва текстът, в друг - прикаченият файл, в трети телефон за обратна връзка и т.н.

Решението е: запасете се с тефтер или просто лист на бюрото си, на който да си записвате текущите задачи и да ги отмятате, щом ги свършите.

Най-важното е да се настроите на работна честота. От време на време се развличайте, но не прекалявайте с излишната комуникация в социалните мрежи. Тя по никакъв начин няма да помогне на концентрацията ви. За да запазите работата си, трябва да покажете пред ръководството на компанията, че наистина тази работа ви интересува и се стараете да правите необходимото, за да сте максимално концентрирани и продуктивни. Така да се каже КПД е важен.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 1
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Не е посочен | 16.01.2012 | 14:49
1 някой запазват работата си благодарение на дарбата да се подмазват доста успешно на когото трябва
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ