Играта между Властелините на луксозния сектор

12.11.2011, 11:14

   
 
Играта между Властелините на луксозния сектор

През март месец колегите ни от Inews ни споделиха, че гигантският холдинг LVMH придобива модния титан Bulgari. Не ни учуди толкова много, защото с компании като Louis Vuitton, Moët et Chandon, Krug, Veuve Cliquot, Fendi, Donna Karan, Givenchy, Kenzo, Marc Jacobs, Guerlain, TAG Heuer, Hublot, Sephora, които лежат под крилото на холдинга, Bulgari беше просто следващата жертва. Почти няма значение какво е името, важна е тежестта, която има самата компания. И съответно ценността и клиентите, които прибави към иначе големия бизнес кораб - майка.

Изпълнителният директор или четвъртият най-богат бизнесмен в света (според Forbes) Бернар Арно сподели задоволството си от придобиването и скоро започна да крои пъклени планове за следващия удар. Не му завиждаме, че е един от най-богатите хора на планетата, а просто представяме нещата такива, каквито са. Точно както ще ви представим и сега нещата.

А те са прости. Мосю Арно има един виден конкурент в лицето на Франсоа Пино, чийто холдинг PPR е небезизвестен. И от край време се бори за надмощие с LVMH.

Ако сложим двата холдинга на кантар разликата може да се измерва в килограми, но факт е, че PPR настъпва газта максимално. Само направете сравнение – PPR притежава Gucci, Yves Saint Laurent, Stella McCartney, Sergio Rossi, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, PUMA, Boucheron, Roger & Gallet, Bédat & Co, La Redoute и аукционната къща Christie's.

И ето, че тази седмица взе още една компания под крилото си – италианската модна компания за мъжки облекла – Brioni. Нямаше да ви занимаваме с тази новина, но интересът ни се насочи главно върху двамата милиардери, които си играят на котка и мишка от край време.

Всъщност голата истина е, че Арно и Пино първоначално бяха приятели, но амбициите им да станат властелините на модния свят постепенно започна да ги обръща един срещу друг. В началото на 80-те ги свързваше общия им бизнес профил и политическите им виждания. Близките им отношения проличаха и в моменти като сватбата на дъщерята на Пино, където Арно бе почетен гост, както и при продажбата на Conforamа, която впоследствие се оказа успешен "подарък" от Арно за PPR. Всеки отстояваше своята територия и глобалния (използвам тази дума, защото влиянието на холдингите е такова) бизнес мир беше факт.

Добрите взаимоотношения в личен и професионален план, обаче, се пропукаха през 1991 г., когато борда на директорите на модната икона Gucci се свързаха с Пино с молбата да предотвратят придобиването им от LVMH. Френският бизнесмен надуши "голямата риба" и без много колебания стана притежател на 42% от Gucci.

"Бизнесът си е бизнес", каза в отговор на действията си Пино, но явно и при такива обстоятелства основите на мъжкото приятелство не издържаха. Границите на териториите им бяха нарушени и от тогава до днес приятелите Франсоа и Бернар започнаха да изграждат и представят явно различията си. Единият стана върл поддръжник на Саркози, другият е "най-добрият" приятел на Ширак, Арно се забърка с винопроизводителите и Пино го последва с придобиването на шато след шато, Пино създаде фондация за изкуствата и Арно не отстъпи като съвсем скоро основа Louis Vuitton Foundation... Всеки един от тях очаква крачката на другия, за да може да го спъне или да настъпи с двойно по-широка крачка. Така придобиха половината компании в луксозния и медиен сектор и както добре виждаме битката продължава.

LVMH придоби Bulgari, PPR грабна Brioni и само ако имаме търпението и най-вече желанието да продължим да наблюдаваме играта им, може да станем свидетели на много интересен развой. Какъв ще бъде той, не можем да ви кажем със сигурност, но фактът, че Пино е на 67-а позиция в класацията на Forbes за най-богатите мъже на планетата, със сигурност човърка с фино длето мисълта на собственика на PPR. И не се знае до къде може да стигне, за да догони гордият лауреат, застанал на четвърто място в същата класация. Всъщност дори да не успее, синът му, който носи същото име, със сигурност ще се постарае да го направи или най-малкото да предизвика поредния скандал (поне в личен план успява да задържа вниманието на хората върху себе си).

Ние ще стоим и ще гледаме отстрани със сигурност. Поне е забавно да виждаш на какво е способен човекът, когато става дума за много пари. 

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ