Ето нещо, което никой нямаше да предположи преди 10 години – производството на грамофони и грамофонни плочи вече е индустрия за милиарди долари. Това стана ясно от ново изследване, проведено от счетоводната фирма Deloitte и публикувано във Financial Times, според което през 2016 г. интересът към грамофонните плочи е достигнал най-високото си ниво от средата на 80-те години насам.
През миналата година продажбите на плочи в САЩ са се увеличили с 26%, което означава шеста поредна година с двуцифрен процентов растеж. Статистика, която става дори по-впечатляваща, когато се вземе предвид факта, че продажбите на албуми като цяло намаляват ежегодно, заради наличието на онлайн платформи като Spotify.
Според Deloitte основната причина е носталгията на хората. Те предпочитат да си купят нещо материално, което може да се превърне в колекция след време, макар и да струва повече. Звукозаписните компании със сигурност нямат нищо против, а с очаквани около 40 млн. нови продадени плочи през 2017-та и още приходи от грамофони и аксесоари, индустрията без проблем ще се задържи в сферата на милиардите.