Днес по книжарниците по света, а и у нас, се появи новата книга на Ричард Брансън -"Бизнес отвъд ограниченията". Това е първата книга на ексцентричния собственик на Virgin, която е посветена изцяло на бизнеса. В нея той разкрива начини за изграждане на печеливши компании, добро управление на служителите, защита от кризи и т.н. Естествено всичко е разказано с ексцентричния тон на Брансън, който със сигурност умее да съчетава работата със забавлението.
Идеята, която той се опитва да развие е проста – бизнесът като бизнес просто не работи. Всъщност бизнесът в стандартната му форма съсипва планетата. Ресурсите биват изчерпвани, а въздухът, водата и земята – замърсени. Много хора умират от глад и болести, защото не могат да си позволят да отделят и долар на ден за лекарства. Според Брансън това трябва да бъде поправено, при това бързо. Налага се да се обърне внимание и на хората, които не вярват в климатичните промени, както и тези, които не се интересуват от бедността, замърсяването и възможността от войни.
Основателят на Virgin винаги е вярвал, че като се грижи за хората в своите компании, всичко останало ще дойде от само себе си. Това е шанс да дадеш право на хората да си изиграят собственото шоу, вместо да се зомбират в офиса, докато работят. Този негов метод е проработил, а в резултат се е създала група от хора, които са симпатизанти на компанията и също като нея се опитват да променят света малко по малко.
Всъщност, не е чак толкова наложащо да познавате бизнеса из основи, просто трябва да имате подходящите хора на правилното място. Има много "малки бизнеси" по света като започнем от общините в Йоханесбург и стигнем до селата в Индия; от селските производители на сирене във Франция, органичните винарни в Австралия до големите корпорации като производителите на плетива от вълна от лама в Еквадор. И всички те се опитват да променят бизнеса в добра насока. Други големи корпорации също въвеждат радикални промени в своите структури и отношение към служителите. Трябва да забравите израза "корпоративна социална отговорност". Нужно е хората да изхвърлят от мисленето си картинката за малките бизнес отбори, забутани в мазета. Отговорността трябва да бъде разпределена на всекиго, за да може всеки по свой начин да направи промени във всичко, с което се занимава.
Технологията от друга страна, е нещо, което много помага на бизнеса, защото чрез нея вече сме наясно не просто какво се случва в квартала, а знаем какво става и на другия край на света. Именно технологията е тази, която ни замества в много отношения, като ни оставя изцяло да се съсредоточим в работата. Веднъж, приятел на Ричард Брансън – Пиер Омидиар, основател на eBay.com му споделил, че дълготрайната промяна настъпва, когато хората открият истинската си сила, а ключа за това е да преместите центъра на гравитацията към вземането на решения, доближавайки я към членовете на вашето обществото. За първи път в човешката история чрез технологията имаме възможност да поддържаме връзки с огромни групи от хора, така че трябва да се възползваме от тази възможност, при това максимално.
Има няколко имена на това ново течение в бизнеса- от Капитализъм 2.0 до филантро-капитализъм. Никое от тях обаче не е уловило духа и възможностите, които може да предостави този съвременен метод на промени, които трябва да направим.
Нашият съвет е да прочетете книгата на Ричард Брансън, за да получите много ценни съвети, чрез които малко или много ще се превърнете в по-добри хора. Дава ви ги не кой да е, а собственикът на гиганта Virgin, така че ще е добре да се възползвате от възможността. От нас толкова, останалото е за ваша сметка.
източник: AskMen