За да създадат новата си компания, Идо Лефлер и Ланс Калиш поели предизвикателството, което буквално преобръща стомаха неколкократно: прави големи обещания и стискай палци като луд, че ще ги спазиш.
Както в онзи момент в началото на 2007 г., точно три месеца след като представили Yes To на пазара или новата компания, която предлага козметика, направена от органични плодове и зеленчуци. Американският търговски гигант Walgreens искал да представи марката в 5 800-те си магазина и сключили сделка с двамата собственици за 3 милиона долара.
"Трябваше да изнеса речта "Имам една мечта", за да убедя производителите да ни помогнат", спомня си Лефлер. Бизнес дуото профукали целия си капитал от 1 милион долара, включително и наемите на два частни самолета, с които да доставят нещата от Израел (където била базата на Yes To) до САЩ.
Месец по-късно Home Shopping Network поискали 45 000 подаръчни пакета за 60 дни. Лефлер и Калиш имали нужда от други 50 000 долара, за да изпълнят поръчката, затова използвали 6 кредитни карти. Два дни преди да изпратят поръчката, инспектори установили, че подаръчния комплект се разпада, когато се изпусне от височина 1 метър. Семейството и приятелите на двамата бизнес партньори работели редом до тях през всичките часове (без сън), оставащи до крайния срок, за да пакетират по-здраво всичките 45 000 комплекта. Отново два частни самолета били наети да извършат доставката навреме. От тук Лефлер стига до извода: "Трябваше да започнем с малки поръчки, за да изгладим операционната страна на бизнеса ни".
Всичките усилия обаче си заслужавали. Yes To, освен че се преместват в Сан Франциско, вече продават 80 различни продукта – от балсам за устни до серум за лице, в 28 държави и продажбите им до края на тази година ще варират в диапазона 40-60 милиона долара. Това ги нарежда на второ място след Burt's Bees (подразделение на Colorox) сред марките за натурална козметика в хранителните магазини и аптеките. Не е зле за компания, действаща в гниеща икономика.
Лефлер и Калиш (и двамата на 34 години) се срещат през 1997 г., докато играели футбол в Сидни, където и двамата били студенти в Техническия университет. Няколко години по-късно те започнали да консултират козметични и здравни компании, които искали да изнасят продуктите си. По пътя те разпознали една ниша в пазара: тези, които харесват екологични продукти, не са точно типът "овесени ядки и соево мляко". Също така смятали, че надписите "против стареене" и "против акне" не са най-правилния начин да се продава младост и надежда – оттук идват модерните продуктови линии като "Yes to blueberries” за застаряваща кожа и "Yes to tomatoes” за младежки тип кожа.
През 2006 г. със събраните средства от консултантската си дейност двамата бизнесмени отворили Yes To офиси в Тел Авив и Сидни. Лефлер или по-непринудения от двамата, обиколил света, за да открие дистрибутори. Опакован от глава до пети в оранжево (дори и връзките на обувките му, портфейла и калъфа на телефона му били оранжеви, защото първоначално името на фирмата било Yes to carrots), той пътувал 400 в рамките на две години и накрая станат платинен клиент (Platinum frequent flier) на 5 авиолинии.
"Идо ни заинтригува," спомня си Мишел Хобсън, иновативен търговец на Walgreens, "Той беше по-въодушевен за марката си от който и да било друг търговец, който сме срещали преди – без изключения".
Компанията Yes To, стимулирана от близо 14 милиона долара в частен капитал за финансиране, все оперира на тънък лед с помощта само на 25 работни лица, главно фокусирани върху продажбите, маркетинга и разработването на нови продукти. След лъскава рекламна кампания за 3 милиона през 2007 г., Калиш и Лефлер похарчили 80 000 долара, за да организират и осъществят модния конкурс "Лицето на Yes To” чрез myspace, където над 150 000 души гласували. "Създаването на супер лоялна клиентела използвайки социалните медии щеше да бъде по-добрата първа стъпка", заключва днес Лефлер.
Това му доказва, че колкото и приятно да е да казваш "Да" на всичко, понякога трябва да използваш и "Не".
източник: Forbes