...или по-скоро тя създаде Ray-Ban
Иконите в мъжкото облекло са емблеми в гардероба на мъжа, които са задържали позицията си на такива в продължение на години и са предадени от поколение на поколение. Холивуд особено заслужено може да се смята за силата, която е повлияла определянето им като класики. Най-вероятно няма друг аксесоар, който да се е преродил чрез филмите и да е оказал такова влияние във визията на мъжете, колкото авиаторите на Ray-Ban.
През 1986г. учениците пилоти от "Топ Гън", изиграни от Том Круз и Вал Килмър, развълнуваха публиката (и поколението след това) със стремежа си към по-високи върхове и разбира се, любовните си емоции. Влиянието, което оказаха в начина на обличане на цялото поколение остана задълго и докато дрехите им можеха да бъдат имитирани по най-лесния начин, то очилата им можеха да се намерят само в Ray-Ban. Тогава авиаторските очила на американската компания достигнаха рекордни продажби в света.
Още преди това авиаторите се появиха във филми, като "Духът на Сейнт Луис" (1956), където Джеймс Стюарт носеше подобен дизайн, и "Волен ездач" (1969) с Питър Фонда. Имаха силно присъствие и в няколко по-съвременни филми – "Тринайсет дни" (2000), "Почти известни" (2000) и "Пърл Харбър" (2001). Но мачо-визията от "Топ Гън", която се оказа не само перфектното средство за предаване на суровият дух на 80-те, но и превърна авиаторите в класика и най-продаваният модел очила в целия свят.
Модният свят може да е взел под внимание стила, заради филма, но дизайнерите на костюмите в екипа направиха авиаторските очила на Ray-Ban автентични. Целият екип на "Топ Гън" носели този модел, именно защото пилотите са ги носели и все още го правят. Всъщност този модел бил лансиран през 1929г., когато генерал МакГрейди от Американските военно-въздушни прави поръчка да се направят очила за пилотите, които да им подсигурят добро наблюдение, да се справят с отблясъците на слънцето, които предизвиквали главоболие, и с ефекта на ултравиолетовите и инфрачервени лъчи върху очите на летците.
Тази поръчка всъщност била причината да се основе компанията "Ray-Ban”. През 1936г. първите Авиатори влезли в продажба, когато в действителност се формира компанията.
Оригиналният модел бил с пластмасова рамка, за да няма никакъв метал, който да докосва лицата на екипажа, който работел при минусови условия (въпреки че по-късно били заменени с метални със златно покритие), както и с антирефлексни стъкла в характерния зеленикав цвят. Тези стъкла били с характерна капковидна форма, много наподобяващо тези на очилата, които били вече в експлоатация. Тъй като очилата покривали цялото око и допирали горната част на бузите, повечето пилоти започнали да се шегуват един с друг, че са с Rey-Ban тен.
Авиаторите станали изключително популярни, когато по време на Втората световна война генерал Дъглас МакАртър се приземил на брега на Филипините. Фотографите веднага заснели слизането му от самолета с точно с тези очила, които веднага блеснали на страниците на вестниците.
Моделът става известен в популярната култура през 60-те с Майкъл Джексън, Пол Макартни и Ринго Стар, но както вече казахме най-голямо влияние върху консуматорското общество оказват филмите и най-вече "Топ Гън". А Том Круз и до ден днешен продължава да е верен на точно този модел на Ray-Ban.