
Един от общо 275 в света – първият AMG ONE пристигна в България. Автомобилът е закупен от български гражданин и струва около 2,5 милиона евро.
Представен от изпълнителния директор на компанията Негован Йосифович, уникалният модел е резултат от съвместната работа на автомобилните инженери на AMG в Афалтербах и специалистите от отбора на Mercedes във Формула 1.
Този хиперавтомобил пренася технологията за хибридно задвижване от състезателната писта на пътя за първи път. С един двигател с вътрешно горене и четири електрически мотора, хибридът E-PERFORMANCE постига мощност от 782 kW (1063 к.с.) и максимална скорост, ограничена до 352 км/ч. Сложната технология на двуместния Mercedes‑AMG ONE го прави конкурентен дори на състезателните коли от Формула 1. Автомобилът разполага с напълно променливо AMG Performance 4MATIC+ задвижване на всички колела, включващо хибридно задвижван заден мост и електрически задвижван преден мост с векторно разпределение на въртящия момент.
1,6-литровият V6 хибриден бензинов двигател с електрически подпомаган турбокомпресор използва технология, подобна на тази в съвременните двигатели на Формула 1, разработена в тясно сътрудничество с експертите от Mercedes‑AMG High Performance Powertrains в Бриксуърт. Четирите електромотора са снабдени с 8,4 kWh батерия, която осигурява пробег изцяло в електрически режим от приблизително 18 км. Един от електромоторите е интегриран в турбокомпресора, вторият е директно свързан към коляновия вал на двигателя с вътрешно горене, а останалите два са монтирани на предните колела на автомобила. Двигателят може да достигне 11 000 оборота в минута, а общата системна мощност е 1063 конски сили, благодарение на 7-степенната автоматизирана механична предавателна кутия, според информация от bTV.
Интериорът на автомобила е изцяло вдъхновен от Формула 1, с плосък волан отгоре и отдолу, който включва светлинни индикатори за оптималния момент за превключване на предавките. Воланът също така разполага с интегрирана въздушна възглавница и AMG цифрови бутони за управление на различните режими на шофиране. Тези режими са общо шест и са предназначени както за ежедневно шофиране, така и за каране на писта с активна аеродинамика, която понижава шасито и регулира твърдостта на окачването.