Call of Duty: Black Ops 3 – стрелбището, което продава по 20 милиона всеки сезон

23.11.2015, 16:15

Препълнено догоре с допълнителни режими и забавления като цяло

   
 
Call of Duty: Black Ops 3 – стрелбището, което продава по 20 милиона всеки сезон

За никого не е тайна, че Call of Duty на Activision на практика е FIFA-та на шутърите от първо лице. Ежегодни издания, 20+ милиона продадени копия всеки сезон и поява на почти всички възможни модерни платформи.

Нещо повече, като изключим Sony, Activision са другият голям издател, който буквално доведе Холивуд на гейм сцената, канейки за отделните заглавия големи актьорски имена. Така де, как бихме забравили миналогодишното участие в Call of Duty: Advanced Warfare на големия Кевин Спейси.

В настоящия текст, естествено, ще си говорим за пресния Black Ops 3. Последният е трета част на Black Ops поредицата, която студиото Treyarch обособи като отделна серия в цялата CoD сага.

Още тук мога да споделя, че споменатите Treyarch предлагат съдържание за поне две игри. Почти всеки фен на шутърите ще намери нещо за себе си в различните режими. Да, дори и тези на самосиндикалните преживявания. Black Ops 3 предлага може би най-дългата единична кампания, която е около 10 часа.

Кампания, която, прочее, се опитва да бъде адски оригинална за серията, но в крайна сметка отново говорим за Майкъл Бейско изпълнение, което е изпълнено основно от плеяда пироефекти, безкрайни престрелки и по-малко наратив, който можем да наречем логичен или въвличащ. В този смисъл миналогодишната кампания на Call of Duty: Advanced Warfare с Кевин Спейси, поне на ниво разказ, беше класа над продукта на Treyarch.

1601114

В кратце, сюжетната линия на Black Ops 3, развиваща се през 2065 г., поставя играча във военните доспехи на неназована ЦРУ пионка, която е осакатена по крайно брутален начин по време на тайна мисия. Единственият вариант за спасяването на живота на "солджъра" е роботизирана реконструкция, която го оставя с имплант в гръбначния му стълб, който го свързва с масивна компютърна мрежа.

Без да навлизам в повече подробности, акцентът на разказа на Treyarch пада върху изкуствения интелект – все по-популярна тема сред модерното общество.

В този ред на мисли сюжетът на Activision в голяма част от случаите е представен като за пред фенове на Хана Монтана. Ако искате наистина сериозна история (без крайно бутафорни изпълнения и по-логичен и любопитен едновременно разказ), се обърнете към прясната все още Soma.

Това, което ще допълня още за единичната кампания, е, че въпросната, макар и предлагаща с една идея по-голяма свобода на действието предвид по-големите "карти", продължава да бъде адски "филмово" ограничена спрямо предложенията на Dice и повечето останали шутъри от първо лице. Тоест, говорим за стрелбище, при което, ако кривнете дори за няколко секунди от поставената ви цел, буквално ще излезете от "филма".

1601113

Конкретно за единичните кампании на Call of Duty отново е валидно сравнението с продукция на режисьора Майкъл Бей – много пара, много патаклама, много качествени ефекти и почти нищо друго.

Другата истина, разбира се, е, че най-голямата притегателна сила на Call of Duty игрите се състои в отборната игра – независимо дали говорим за кооперативните режими или виртуалното стреляне срещу други хора.

В мултиплейър Black Ops 3 продължава да бъде на висота. Поне за почитателите на по-директните и бързи престрелки.

Новата игра на Treyarch предлага вероятно най-дълбоката и комплексна система за развитие на играча в мултиплейър. Повечето карти са дизайнирани около три паралелни пресечни точки и смръзващи ги пътища. Играчите могат да тичат по стени и да използват двоен скок, което придава повече динамика на случващото се на екрана, но не е новост нито за серията, а още по-малко за жанра като цяло. Чрез споменатите способности играчите могат да се катерят по покриви или да преминават през пропасти. Множеството нови възможности за подобряване на конкретни елементи (достъпни и при единичната кампания) също създават една малко по-различна динамика. Използването на въпросните екстри обаче, е значително ограничено при мултиплейър.

Истината е, че Black Ops 3 предлага толкова много възможности, ъпгрейд и бонуси като част от икономиката на мултиплейъра, че има вероятност да се запитате, аджеба, нужни ли са толкова много елементи?

Освен дългата кампания и "безкраен" мултиплейър, Black Ops 3 е препълнен догоре с допълнителни режими и забавления като цяло. Единичната кампания, например, може да се изиграе по изцяло нов начин, а любимият ми режим се оказа неоновият зомби ноар, който в кооператив може да бъде едно от най-забавните неща в студените и продължителни зимни нощи.

1601115

Визията на играта е чудесна, а кадрите за секунда, които гони Activision на всички платформи – са 60. Все пак трябва да отбележим, че PS4 версията предлага по-стабилни кадри за секунда и по-висока резолюция от Xbox One вариант. При PC – колкото по-мощна машина, толкова повече визуални благини. Включително и по-добри от тези, които предлага PlayStation 4 варианта.

Що се отнася до новите холивудски имена, които взимат участие в Black Ops 3, то трябва да споменем имената на Кристофър Мелони, Нийл Mакдонау, Хедър Греъм, Джеф Голдблум, Рон Пърлман и др.

В крайна сметка Black Ops 3 не предлага нищо кой знае колко новаторско, но в случая говорим за продукт, правен с много милиони и предлагащ основно качествено съдържание във феноменални количества. Единичната кампания е най-слабото звено, но останалите режими на игра освен на количеството, различат също толкова силно и на споменатото по-горе качеството. Боби Котик отново има гигантски хит. Каква изненада...

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ