Още братята Райт са открили нуждата и желанието на човек да покори въздушния небосвод, който е надвиснал над него. Благодарение на тяхното успешно начинание можем да кажем, че въздухоплаването днес е един от най-сигурните транспорти (като не броим тероризма). За момента тези пет летящи крепости са върхът в масивността на самолетостроенето.
Първото място се държи успешно от украинския Антонов - Ан-225 Мрия. Той е признат за най-големия самолет в света и държи тази позиция, въпреки че е произведен през 1988 г. Основните му функции са за военни цели, както и за руската космическа програма, като успешно може да пренася совалки от едно място до друго. Основата, върху която е изграден Ан-225, е на успешния до този момент Ан-124, като разработчиците на новия самолет значително се заиграват и изграждат една наистина огромна, изключително мощна и внушителна машина. Тежестта на превозното средство е около 640 тона, като е останал само един, който функционира и днес.
На второ място е пътническият Еърбъс А380F. Първият му полет е през 2005 г. Самолетът разполага с 525 места и се счита за най-големия самолет, превозващ хора в момента. Отличителна негова характеристика е това, че е двупалубен и е с 40% по-голяма площ от доскоро първия по големина лайнер - Боинг 747. Създаването на Еърбъс А380F е продиктувано от това, че с масивния си летателен апарат 747 Боинг буквално превземат пазара на самолети.
Трето място - споменатият вече Боинг 747. Той е с дължина 77 метра и се счита за най-дългия пътнически самолет. Разполага с 467 места за пасажери и е машината, която е създадена и се управлява най-разумно, както от техническа гледна точка, така и от гледна точка на изразходването на гориво.
Четвъртото място е за Боинг 747-400ER. Поредният представител от семейството на Боинг, който е най-продаваната му разработка до момента. Дължината на крилата му е 64.4 метра, а дължината му е 70.6 метра. Има места за 526 пътници, като интериорът му е един от най-модерните за момента.
Последното място в тази класация се държи от СССР-ската машина Антонов - Ан-124 Руслан. Предназначен е за превоз на войски и тежкотоварна бойна техника. Може да превози 448 души или 268 десантчици. От 1982 г. са произведени 56 самолета, от които 49 се експлоатират и до днес.