2013 Ford Shelby GT500: Грохотът на чистата мощ  11 Виж всички снимки

15.11.2011, 14:02

   
 

Лос Анджелис. Жега. Бързи коли, яростно преследване, полуголи, голи жени. Обратно при колите, че се разсеях. Определено през следващите няколко дни автомобилите са основната тема за разговор в Градът на ангелите. Причината е тазгодишното издание на Автосалон Лос Анджелис, на който най-големите играчи в автомобилната индустрия ще представят своите най-добри модели.

Първи флаговете си развяха добре познатите ни приятели от Ford, които с един замах вдигнаха летвата до неподозирани величини. Определено от трите модела, които компанията оповести още преди началото на aвтосалона, перлата в короната на американския концерн е новият 2013 Ford Shelby GT500.

Този звяр направо ще разтърси феновете на мощните, "мускулести" суперколи с невероятните си характеристики и класическата, агресивна визия, която може да разчувства и най-закоравелия любител на високите скорости. Под капака на новото Shelby реве, та се къса, 5,8-литров (О.о) V8 двигател с изцяло алуминиев блок, който възпроизвежда мощност от забележителните 650 конски сили. С педала до ламарината GT500 ускорява от 0 до 100 км/ч. за около 3 секунди, а максималната скорост, която всички очакват от този автомобил е не по-малко от 306 км/ч. Конкретни данни за възможностите на Shelby GT500 очакваме с отварянето на вратите на Автосалона, но едно е сигурно - това е най-мощният заводски Ford Shelby правен някога от компанията.

Премиерата на този породист красавец идва в отговор на предизвикателството, което Chevrolet отправи на Ford, когато преди около месец в Чикаго представи Camaro ZL1. Последните обаче със сигурност не са марка, която да остави магарето си в калта и, съвсем очаквано, отговорът не закъсня.

2013 Shelby GT500 е цялостно подобрение на досегашната версия на автомобила. Под капака, освен зверския двигател, ще открием още нова шест-степенна механична скоростна кутия, която е оптимизирана, за да се справи с въртящия момент от 813Нм. Задвижващият вал е изграден от карбон, а подобрения са направени още по охладителната система и разпределитеният вал на автомобила. Към това добавяме нови Blistein амортисьори с електронно регулиране и два режима - "спортен" и "нормален". Подобно на досегашния модел, новото GT500 е с 19-инчови колела, чието движение се регулира от спирачна система на Brembo. Цялостния пакет е с маса от 1746 кг. - със 113 по-малко от Camaro ZL1.

Външният вид не е претърпял радикални промени. Нанесени са няколко аеродинамични подобрения и задницата е пипната леко, за да е забележима разликата между новия и стария модел. В самото купе, всеки закупил този автомобил, може да се наслади на същия комфорт и изисканост, както във всеки друг модел от серията Mustang, с разликата, че при новото Shelby предните седалки са дело на Recaro.

Със сигурнсот 2013 Ford Shelby GT500 ще е една от колите, които ще наблюдаваме с интерес на Автосалона в Ел Ей, който започва на 18-ти ноември, но до тогава снимковият материал в галерията е достатъчен, за да придобием по-добра представа за това, което ни очаква.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ