Вече ни стана ясно, че автомобилното изложение във Франкфурт съвсем скоро ще събере гигантите и не чак толкова големите в автомобилния свят на едно място в сърцето на Германия. Това е и най-доброто място, откъдето можем да хвърлим поглед в бъдещето, защото със създаването на първия автомобил родината на Бенц се превърна в диктатор на технологиите и дизайна на автомобилите и играе най-значителната роля в цялостното развитие на автомобилостроенето.
Всяка компания, както всяка година, така и тази ще покаже бъдещите си разработки и идеи с представянето на концептуалните си автомобили. Прегледахме снимковия материал, който всяка една от тях ни предостави и 4-те автомобила на бъдещето, които най-силно се врязаха в общия ни Div поглед, се оказаха тези на BMW, Audi, Citroën и една безизвестна все още руска компания – Yo Auto.
Съвсем очаквано всички те са заложили на "зелените" технологии и новаторство граничещо с извънземно удобство в дизайна.
BMW i3 и i8
Двата автомобила сякаш вървят ръка за ръка и нямаше как да не представим и двата. Идейните решения във дизайна им са сходни, както и технологиите им, но разликата е, че i3 е създаден изключително за градски условия, а i8 е по-спортният му приятел, който да задоволява желанията на врящата ви автомобилна кръв и то по най-екологичния начин.
И двата автомобила са конструирани върху така наречената LifeDrive архитектура, като Life частта от уравнението представлява вътрешното пространство на хечбека (каросерията), а Drive е основната захранваща единица на автомобила, състояща се от електрически мотор, литиевойонна батерия и шаси.
За автомобилът на мега града инженерите на BMW са използвали основния Drive модул, за да подсигурят на i3 нормалните за градски условия технически показатели – електронно ограничена максимална скорост от 150 км/ч., 170 к.с. и ускорение 0-100км/ч. за 8 секунди.
При i8, обаче, е добавен и двигател с вътрешно горене и трансмисия, както и разбира се, резервоар за гориво. Така формата на шасито прилича повече на кръст, отколкото на стандартния правоъгълник, като по-този начин се намалява центъра на гравитация и се подобрява динамиката за по-силно спортно изживяване.
Определено си заслужава да влязат в производство и докато чакаме това да стане, можем спокойно да видим какво ни предстои в детайл.
Audi Urban
Един малък автомобил, идеален за бързо придвижване в големия град и за лежерни разходки за двама извън града. Определен като купе и роудстър, който не е базиран на никой предишен модел, Audi Urban е разработен да следва принципите за лека конструкция, спортно представяне и нисък разход на гориво.
Дизайнът е интересен и напомня на някои класически автомобили от зората на автомобилостроенето. Купето, което е направено само за 1+1 души, е поместено между четирите колела като отделно "тяло". Самите гуми с 21-инчови джанти се движат на разстояние от автомобила, като създават представа за допълнително движение и категорична липса на статичност, присъща на всички останали автомобили. За още по-впечатляващ футуристичен ефект от Audi са монтирали и LED светлини зад защитните карбонови профили над гумите, играещи роля на калници.
Все още нямаме данни за техническите характеристики, но е ясно, че два e-tron електрически мотора в комбинация с литиево-йонна батерия захранват това малко зверче.
Yo-Concept
Инженерите на Yo-Auto, която е собственост на милиардера Михаил Прохоров, са заложили на същите технологии на екологична основа, каквито са използвани за предишните хибриди yo-хечбек, yo-крос купе и yo-микрован, за които компанията вече приема поръчка.
Основният източник на енергия в концептуалния автомобил е суперкондензаторът, за който от компанията твърдят, че е по-ефективен и по-безопасен от литиево-йонните батерии.
Дали това е истина, предстои да разберем, но дотогава не пречи да се радваме на яката идея на Трофимчук.
Citroën Tubik
Всички в редакцията бяхме единодушни, че за създаването на новата концепция сякаш се събрали Пако Рабан, млекопроизводител, хипи и дизайнер на мебели и си позабавлявали заедно. Накрая дошли инженерите на френската компания и решили да обработят резултата с най-новите си технологии и LED светлини.
Всъщност идеята на компанията е да създадат "концептуален автомобил, който да направи пътуването отново смислено". Не знаем какво точно искат да кажат с това, но важното е, че с такова интериорно оборудване, пътуването няма как да не е смислено, удобно и приятно. Шофьорската седалка е отделена по интересен начин с собствена псевдо кабина, като с помощта на камери и LCD диспеи водачът, както и пасажерите, могат да наблюдават всичко случващо се в и извън Tubik. Останалата част от вътрешното пространство е изпълено с модерни дизайнерски решения, които се превръщат в каквото пожелаете.
"Интелигентно, обвързващо и екологично" превозно средство, което предстои да изненада посетителите на изложението във Франкфурт.
До колко ще бъдат успешни въпросните автомобили, предстои да разберем, когато времето, за което са предназначени, в действителност настъпи. Ако влязат в производство, разбира се.