Отворете капака на СКРИН-а!  5 Виж всички снимки

12.11.2011, 17:06

   
 

Винтидж вълната отдавна превзе Щатите. Хората там постоянно са на лов за ретро неща, най-вече облекла, с които да изкарат в настоящето очарованието на миналото. Мога дори да го определя като нова културна вълна, която се е настанила много удобно в канапето на обширната държава и която е на път да промени всичко след себе си. Всичко се случва под мотото "Recycle”. Почти всички хартиени торбички в магазините, плакати, визитки, покани и други хартиени представители на сектора за търговия на дребно са изработени от рециклирани материали, почти всяка вещ от миналото сега намира ново приложение с ново значение и почти всяка дреха от славните години на модата от 60-те насам е абсолютният и задължителен хит, който трябва да присъства в гардероба на всеки себеуважаващ се модерен човек. Винтидж магазините в САЩ са факт от доста време насам и са едни от най-посещаваните от клиенти търговски площи. Съдържат в себе си много история, носят носталгичния аромат на капсулирано време, поглъщат с бъбривата си природа и не те оставят да си тръгнеш, докато не си отговориш на един въпрос: Готов ли съм да нося миналото върху себе си?

Да, хората често съветват да загърбим миналото и да го оставим там където му е мястото, за да можем да продължим напред, но ако няма минало, на което да се осланяме и което да ни напомня как сме се изградили такива каквито сме, то губим част от идентичността си. Ето, затова американците вече живеят втория си живот, като не спират да ограбват блясъка, меланхоличността, оптимизма и вниманието на модата от миналото чрез дрехите от винтидж магазините и със същата скорост пригодяват всичко това към днешната реалност. Резултатът е потресаващо завладяващ и само хората, които са усещали влиянието на винтидж явлението на XXI век ще разберат за какво говоря.

Но САЩ си е там на другия край на планетата, а ние сме в България, където "нещата" от света идват рано или късно. И дойдоха. "Винтидж" започна да се долавя във въздуха, по улиците, по разни малки кокетни ресторанти, които залагат повече на уютната, приятелска атмосфера отколкото на всеобщото снобарство, по магазините, които започват да комуникират с клиента още с прекрачването на прага им...

Едно такова място е СКРИН. Скринът от тавана, от който можете да извадите старите ризи на баща ви и да усетите как в ръцете си държите време, години и много история. Всъщност СКРИН е еквивалент на винтидж магазините в Лос Анджелис, които доведоха до масово пристрастяване. Съдържа всичките онези характерни белези на магазините в САЩ, които описах в началото на текста.

Не, не изписах толкова редове, просто, за да ги има, а защото искам да разберете в какво е на път да се превърне глобалният човек и да се опитам да ви накарам да излезете от рамката на консервативния българин, който не, никога няма да си купи дреха, носена от друг човек (било то и 1 път, пък понякога и въобще). А магазините като Скрин наистина има какво да ви предложат.

"Подборът (на дрехите) го правя по-скоро по обратен ред, свързан е с аудиторията и с хората, които употребяват дрехите. Те са на средна възраст между 30 и 45 години, често работят в офиси и са на високи длъжности - по тази причина търсят дрехи бизнес-клас. Нямаме нищо стрийт или формат за "разходка в парка". Тези хора имат интерес към марки, които все още не присъстват в България, което е и част от мотивацията ми за отваряне на такъв тип магазин. Те са достъпни в световен мащаб, но не и в България и по тази причина клиентите ми пътуват, купуват си, но тук могат да си ги набавят на по-ниска стойност и в перфектния им начален вид, тъй като повечето дрехи са нови. Поради тази аудитория се налага и този стил на дрехите."

С това обяснение пред колежките ни от Jenite.bg, Кристина Сивилова или човекът зад Скрин-а казва почти всичко. Аз допълвам, че тук ще е престъпление да залепим етикета "втора употреба", по простата причина, че българинът има изкривена представа за този вид мода и начин на пазаруване. А дрехите на Кристина са уникални – буквално се продават единични бройки и шанса да видите някого на улицата с дреха като вашата (от Скрин) е 1 на 500 милиона. Тя подбира всичко внимателно, грижи се за всяка дреха, която влезе в магазина ѝ и успява да комбинира всичко по закона на последните модни тенденции, а те както вече неколкократно говорихме, са насочени към онова време – 70-те и 80-те години на миналия век (отново винтидж влияние).

Какво е приготвила за мъжете този сезон обаче, можете да разберете само като разгледате снимките с подробна информация под тях - тук в галерията ни.

Отворете капака на СКРИН-а!

СКРИН се намира на ул. "6-ти септември" 43 и е отворен от 11 до 19:30, за съжаление не и в неделя.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ