Barrett-Jackson е аукционна компания от Аризона, специализирала в продажбата на класически и антични автомобили, както и в организирането на събития за автоколекционери. Тазгодишното издание на аукциона стартира преди броени дни, а машините, с които можете да си тръгнете оттам, са повече от необичайни. Ето някои от тях.
Rolls-Royce Custom Speedster 1928 г.
Може би не знаете, но авиационното подразделение на Rolls-Royce разработва 27-литровия V12 двигател Merlin, разполагащ с 650 к.с., който задвижва голяма част от американските и британските изтребители от времето на Втората световна война. Компанията никога не е имала идея да вкара този двигател в автомобил, но един автомобилен маниак решава, че този Speedster от 1928 г. е идеален гостоприемник за подобно двигателно чудовище.
Pontiac Firebird Trans Am прототип 1969 г.
Така започва традицията на американските мускулести автомобили. Колата започва като Pontiac Firebird 400 докато Джон деЛорейн не я извежда от поточната линия, за да я превърне в предсериен Trans Am. След серия тестове и фотосесии автомобилът става собственост на американския състезател Джери Тайтъс и прекарва няколко десетилетия в гаража му, преди да бъде изведен оттам и реставриран, за да се появи в днешния си вид на аукциона Barrett-Jackson.
Jet Corvette 1978 г. с турбовинтов двигател
Собственикът Винс Гранатели лишава своя Corvette от оригиналния му двигател в полза на авиационния газотурбинен Pratt & Whitney ST6B. Турбината с 880 к.с. прави тази машина най-бързия Corvette, допуснат за експлоатация по масовите пътища. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва само за 3,2 секунди.
Училищен автобус Chevrolet 1957 г.
Този барнат автобус ще накара всяко дете да чака с нетърпение пътуването си към училище. Жълтият звяр разполага с пространство за 16 пасажера, 5,6-литров V8-мак, възпламенителни тръби за изгорелите газове и други внушаващи респект благини...
Pininfarina X Sedan 1960 г.
Както всички автомобили и този се движи на четири колела, само че разположени не във формация "квадрат", а във формация "ромб". Задвижва се от задно разположен двигател Fiat с 43 к. с.
Pontiac Bonneville Special Motorama 1954 г.
Звездата на изложението Motorama през 1954 г. е създадена от талантливия Харли Ърл и е произведена само в два екземпляра - бронзов и настоящия изумрудено зелен.