Alessi Fiberglass е една от компаниите, които започнаха майсторски да използват един от най-новите уникални материали на технологичното поколение - плексигласа. И то не къде да е, а в автомобилната индустрия. Така се появи и AR-1 – суперавтомобил, който напълно доказва по-горното твърдение и успя да ни впечатли с прецизната изработка на всеки един детайл. Само като си представим, че всеки панел на звяра, който виждате на снимката горе, е покрит с ръчно обработен и формован плексиглас, не ни учудва никак факта, че продуктовата серия е ограничена само до 50 автомобила. Дори се радваме, че човекът зад проекта Ник Алеси е успял да се захване с цялостна продукция, а не е оставил AR-1 на произвола на съдбата, като един единствен екземпляр, макар че така можеше да изкара много пари от човешката алчност и жажда за притежание. С излизането на лимитираната серия на пазара, Алеси ще ощастливи не само един, а цели 50 ценители на красивите автомобили.
Като се върнахме към историята, която Алеси разказва за AR-1 в официалния сайт на компанията, беше интересно да научим, че прародителят на пречатляващия автомобил се е появил на бял свят през далечната вече 1979 г., като същата година предизвиква фурор по време на автосалона в Ню Йорк. От тогава до днес Ник е преработвал и модифицирал автомобила многократно, но последната версия определено е най-добрата.
Инженерът, който започва да се занимава с автомобили още когато е на 12 години, разработил прецизно проекта за новата си доработка, обмислил внимателно всички детайли около представянето на автомобила и същевременно не рискувал по никакъв начин сигурността на бъдещите шофьори и пътници.
Макар че плексиглас звучи абсолютно лишен от надеждност материал за автомобил, американецът се е постарал да направи "подплата" от стомана, като в ключовите места дебелината на металните листове достига 3.5 мм. Това теоретично ще рече, че каросерията на автомобила е доста издръжлива. Финалото обработване на "тялото" с полиуретан е застраховката против надраскване и корозия.
До тук с външния вид, който няма смисъл повече да разчекваме, защото само ще ви развалим кефа от гледката с излишни обяснения за дизайна, затова преминаваме към по-интресната част – техническите характеристики.
Под капака, който се отваря като стара Лада или Волга, се крие 6.2-литров, V8 LS двигател, който произвежда зверските 600 к.с. при 6200 оборота на минута. Допълнителното доказателство за хищната му природа е ускорението от 0 до 100 км/ч., което AR-1 достига за изумителните 3.4 секунди. Последното доказателство е максималната скорост от 322 км/ч. Стандартната трансмисия е петстепенна механична, но има и опционален вариант с шест степени за желаещите. Опция е също така и интериорният дизайн, като компанията дава шанса на клиентите си да избират измежду добре подбраните варианти на кожен салон, допълнения от дърво и висококачествен текстил, а да не говорим за размерите и вида на седалките. Другите екстри включват защитна алармена система, огледало за задно виждане с камера за паркинг асистиране, подгряващи седалки и други елементи от интериора, GPS система и сензор за състоянието на гумите. Като казахме гумите, те са с размер 19х10(предни) и 20х12 (задни), като джантите, които обуват, са изключително впечатляващи със спортния си дизайн.
Питате ли се колко струва тази кукличка? За съжаление и ние не можем да ви кажем, тъй като Ник Алеси очаква клиентите да се свържат с него с конкретните си изисквания и крайно решение за пакета с екстри, за да може да им даде окончателна цена. Тъй като ние не сме едни от тези избраници, не можахме да изкопчим тази информация от него, но ако вие се доберете до нея и Нея – AR-1, то недейте да пазите всичко за себе си. Няма да ви изнудваме да ни повозите, но поне можете да споделите колко се бръкнахте. Информативно.