Най-смъртоносните строителни площадки по света

29.08.2014, 13:26

Фатални строежи

   
 
Най-смъртоносните строителни площадки по света

Строителните площадки са опасни места и въпреки многото мерки за сигурност, които специалистите взимат, инциденти се случват непрекъснато. Някои от най-големите строежи в историята са взимали множество жертви, хора, дали живота си за построяването на обекти, които така и не са успели да видят. Представяме ви 10 от най-смъртоносните строителни площадки от целия свят.

Панамски канал (1880 - 1914)

1374280

Панамският канал е открит преди 100 години. Това е едно от най-великите инженерни постижения в историята, но и взима ужасяващ брой човешки жертви в процеса на изграждане. За 34-те години умират над 30 600 души. Строежът е започнат от Франция през 1880 г. Под френско ръководско умират около 25 000 души, но огромната част загиват не при строителни инциденти, а от малария и жълта треска. Официално жертвите са много по-малко, тъй като французите водят статистика само на починалите в техни болници. След като САЩ поемат ръководството на строежа през 1904 г., жертвите нарастват с над 5600. Мнозинството от починалите са местни жители, а американците, загубили живота си, са 350.

Беломорско-балтийски канал (1931 - 1933)

1374276

Като наказание за престъпления срещу властта руските затворници в ГУЛАГ копаят канала при ужасяващи условия с примитивни уреди и почти никакви мерки за сигурност. В края на проекта, продължил само 2 години, умрелите наброяват 12 000 души.

Бирманска железопътна линия  (1942 - 1943)

1374274

Наричан "Пътят на смъртта" по очевидни причини, този 415-километров жп път е построен в Япония, за да може по него да се доставят хора, необходими припаси и храна до Бирма по време на Втората световна война. В допълнение към 100 000 местни, които умират по време на изграждането, над 16 000 военнопленници, принудени да се включат, също загиват. Много от войниците умират от глад, а другите са подложени на изключително брутални условия.

Магистрала Каракорум (1959 - 1978)

1374277

Магистралата е дълга 1456 км. и свързва град Аботабад в Пакистан с Кашгар в Китай. Това е магистралата на най-голяма надморска височина в света. На границата на Пакистан и Китай пътят е на височина от 4730 м. По време на изграждането умират близо 900 души.

Асуанска язовирна стена (1960 - 1970)

1374271

Над 30 000 работници се включват в строежа на Асуанската язовирна стена в Египет, а 500 от тях загиват.

Тунел Hawks Nest (1927)

1374278

Наглед простото изграждане на тунел се превръща в една от най-смъртоносните индустриални катастрофи в САЩ. Причините са лош здравен надзор и почти никакви мерки за сигурност. След като работниците откриват кварцови залежи, получават нареждания да започнат добив на кварц. Стотици работници се разболяват от силикоза в следствие на вдишването на прах от кварц. Въпреки че официално умрелите са 109 души, които са записани в болничните документи, бройката е над 1000 души.

ВЕЦ Хувър Дам (1931 - 1935)

1374273

Според официалните документи по време на изграждането на ВЕЦ Хувър Дам са загинали 96 работници. Но в тази бройка не влизат починалите от жега, сърдечен удар и всички други фактори, предизвикани от факта, че се строи насред пустиня. 96-мата са "записани" като починали поради "индустриални грешки": удавяне, взривове, паднали камъни, подхлъзване, падане от скали или транспортни инциденти.

Аквадукт Лос Анджелис (1908 - 1913)

1374272

Един от най-смелите водни инфраструктурни проекти на американска земя е предназначен да доставя вода от долините Оуенс към разрастващия се Лос Анджелис, който е на 674 км. разстояние. 11 строителни бригади започват едновременно работа, копаейки тунели, канали, както и изграждайки жп пътища, телефонни връзки и прокарвайки електричество, за да може да се поддържа масивният строеж. Често условията на работа са много тежки. Голяма част от работниците са на места, твърде отдалечени от медицински грижи. Официално са записани 43-ма починали строители.

Трети воден тунел, Ню Йорк (1970 - до днес)

1374279

Това е най-големият инфраструктурен проект в Ню Йорк. Проектът служи и като илюстрация на всички подобрения в сигурността при строителството за последните няколко десетилетия. В началото тунелите са прокопавани чрез разбиване и контролирани взривове, а днес за целта се използват специализирани машини. Досега има 24-ма души, намерили смъртта си на строителната площадка.

Проход Сен Готар (1969 - 1980)

1374275

До завършването му 16-километровият проход в Швейцария е най-дългият тунел в света. Целта му е да свързва централна Швейцария с Милано през Алпите. По време на изграждането му умират 19 души.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ