Най-успешните компании в света имат различен подход за път към прогреса. Успешният бизнес открива своя брод, който да го отведе пред конкуренцията или да го изстреля на съвсем друго ниво. Печелившите марки обаче имате поне едно общо нещо - тайните. Онези скрити подробности, "тайните формули" и всякакви важни елементи от успешния им продукт. Най-добрите не издават същината на успеха си, те я пазят и я предават на наследниците си с мистика, присъща на магьосниците от Невидимия университет в Анкх-Морпорк (ако не сте чели Тери Пратчет, самонакажете се).
Днес няма да ви разкрием тези тайни, а само ще ви разкажем за тях.
Популярната напитка съдържа 23 различни съставки, които се знаят само от трима служители едновременно. Говори се, че една от тях е сок от сливи.
Създаден е след 40 неуспешни опита, като всичките са тайна, както и финалната формула, разбира се. Компанията-производител смесва съставките в три различни държави.
Всяка година се правят по над 500 подобрения в алгоритъма на търсачката на Google. Компанията пази настървено тайната, която позволява на търсачката да показва точни резултати при грешно изписани търсения.
Новите бейзболни топки в САЩ се търкат със специална кал, за да не се хлъзгат в ръкавиците на играчите. Тя се добива от тайно място в Ню Джърси, от което се взима материал 5-6 пъти годишно.
Рецептата е продадена на Ишмаел Армстронг заедно с работилница за донати през 1933 г. Само четирима души я знаят.
Съдържа 11 вида билки и подправки. В две отделни фабрики се смесват различни части от консистенцията и чак след това всичко се събира в едно. Оригиналната рецепта е написана ръчно през 50-те години на XX в. и се пази в сейф в Кентъки.
Само седем души във фабриката, в която се произвеждат, знаят рецептата за тези мъфини. Когато изпълнителният директор на компанията напуска, за да се присъедини към основния конкурент, вече бившите му колеги сезират съда, за да спрат хитрия му ход.
От McDonald's губят оригиналната рецепта през 80-т години. Когато в управата на веригата се завръща предишният управител Фред Търнър, той си я припомня и отново я въвежда в специалния сос.
Този ликьор е създаден от френски монаси, които са използвали тайна смесица от 130 билки. Днес само двама монаси знаят рецептата, която е била крита от властите по време на Френската революция.
Рецептата става търговска тайна в края на XIX в. През 2006 г. служител на Coca-Cola е арестуван в опит да я продаде на основния конкурент Pepsi за 1.5 милиона долара.