Най-доброто от Los Angeles Auto Show 2011
3
Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
2
Jaguar XKR-S Convertible
Автосалонът в Лос Анджелис вече тече на пълни обороти и ние вече събрахме, макар и дистанционно, доста впечатления от показаното на това невероятно шоу през последните няколко дни. На това престижно събитие едва ли ще има фен на автомобилите, който да остане разочарован, тъй като изложените автомобили варират от зверове с по 650 коня под капака до скромни електрически буболечки. Сред изложените коли обаче, десет изпъкват по един невероятен начин и определено заслужават не само нашето, но и вашето внимание.
По принцип, Infiniti се губят в битката при по-видните конструктори от Германия и Япония. Този път обаче от компанията са се справили наистина чудесно. Новият JX впечатлява с огромните си размери, тъй като е някаква смесица между SUV и ... камионетка, но едва ли сте очаквали друго от седем-местно возило.
Габаритите обаче не са от значение, защото дори при тази могъща осанка, JX излежда доста спортно, поради новата визия, която са му вдъхнали от Infiniti. Производителите твърдят, че са направили автомобила толкова голям, за да може всичките седем пътници да се чувстват комфортно. От компанията го сравняват с Cadillac Escalade и според тях е дори по-просторен, като дори достъпът до третия ред седалки е доста улеснен.
Като двигател от компанията ни предлагат V6 с 250 конски сили, както и две версии на окачването – само с предно предаване или със задвижване на всички колела. Тези от вас, които искат да се сдобият с този JX, ще трябва да изчакат до пролетта на 2012.
На това автошоу от Lincoln ни показаха как се правят нещата в този бизнес! Американците буквално са взели най-добрите детайли от останалите си модели и са ги вложили в един автомобил. Обикновено подобни експерименти крият своите рискове, но грешки с тази марка няма.
Като визия най-много впечатлява предницата на MKS с новата си решетка и фарове, въпреки че най-интересното в тази кола, са технологиите - нейната "душа". Автомобилът има спортен режим, при който предавките стават по-къси, окачването се втвърдява, газта отговаря доста по-бързо, а управлението на колата става доста по-остро. Мощността на двигателят е увеличена от 273 на 300 конски сили, но има и версия, оборудвана с турбокомпресор, чиято мощ е 355 коня. Интериорът е приятен, а бордовият компютър е с нов потребителски интерфейс MyLincoln Touch, за който се надяваме, че е по-функционален от сходни системи в някои от моделите на Ford.
Моделът излиза на пазара през пролетта на 2012.
Този път от AMG са изкарали 110% чиста проба звяр. Двигателят на този "хулиган" е 5.5-литров V8 с двоен турбокомпресор, с който мощта на автомобила достига плашещите 515 конски сили. Въпреки че новият модел е 33% по-ефикасен, спрямо консумацията на гориво, сравнен със своя предшественик, той все пак харчи 17,7л/100км.
Това обаче не е от значение, тъй като AMG имат традиции, които трябва да бъдат спазвани, а именно да създават мощни и бързи автомобили. На нас обаче ни се струва, че толкова кончета са прекалено много, за да закараш децата на училище (все пак повечето от бъдещите собственици на това возило вероятно ще го ползват именно за това), но кой ако не AMG, ще създаде такава машина.
Ето и една електрическа кола в класацията ни. Има доста интересни факти около новата "електричка" на Honda. Тя ще бъде пусната другото лято, но само в САЩ и по-конкретно в щатите Калифорния и Орегон, и при това само под аренда. По източното крайбрежие ще бъде в наличност в шест магазина, но чак в началото на 2013.
Fit EV е създадена основно за градски условия, като литиево-йонната ѝ батерия може да я захранва в прдължение на 193км в града и 122км комбинирано, само с едно зареждане. Двигателят е коаксиален, с мощност 123 конски сили. Колата притежава същите режими на управление, като при Honda CR-Z: икономичен, нормален и спортен. Естествено спортният режим изтощава батерията доста по-бързо, но за сметка на това при икономичен имате 17% по-дълъг пробег. Цената на колата ще бъде 36 625 долара или 339 долара месечно.
Корейските автопроизводители често изкарват страхотни коли и с Azera Hyundai поддържат тази своя традиция.
Новият модел на компанията е отговор на Toyota Avalon. В предната си част Azera изглежда като добре познатия ни Hyundai Sonata, само че по-голяма. Отзад колата е по-различна, с приятни извивки по капака на багажника.
Двигателят е V6 с 293 конски сили и дава комбиниран разход 12,3л/100км. Автомбилът е оборудван и с всички стандартни глезотиики – кожен интериор, навигационна система, фарове с висока интензивност, Bluetooth, подгряващи се предни и задни седалки и т.н.
Както и да го погледнем Porsche Panamera GTS си е подобрена версия на Panamera 4S. Но всички знаем, че колите с буквите "GTS” в името си са по-специални.
Купето е с V8, 4,8 литров двигател, произвеждащ 430 конски сили или с 30 кончета в повече от 4S. Окачването е адаптивно, сиреч автоматично се настройва твърдостта спрямо агресивността на шофиране и кондицията на пътя. Само няколко изтънчени промени са направени по екстериора.
Колата излиза следващата пролет със стартова цена от 109 000 щатски долара.
Оказва се, че новият XTS си е струвал чакането. Новият седан е по-голям от CTS, и е обурудван с повече нови технологии, за да може да се конкурира с европейските луксозни возила.
Автомобилът използва течност с метални стружки и създава магнитни полета, за да контролира сам oкачването си в зависимост от контакта на колата с пътя и стила на шофиране.
Новият седан излиза с V6 двигател, с мощност от 300 конски сили. Разходът, който XTS дава е 16,6 л/100км в градска и 10,1 л/100км в извънградска среда, но това е за модела само с предно предаване. За този със задвижване на всички колела числата са 17,7 и 10,5.
XTS ще бъде и първият автомобил, оборудван с CUE система, която използва голям екран за управление, подобен на iPad.
Кабриолетът ZL1 е същият като купето с това заглавие, но е сто пъти по-голям магнит за мацки от своя по-цял брат.
Двигателят е същият – 6,2-литров с компресор, който произвежда мощ от 580 конски сили. Макар, че това е с 70 кончета по-малко от новото Shelby GT500, пак смятаме, че ZL1 притежава мощ, с която шега не бива.
Ускорението, което дават производителите за този звяр е 3,9 секунди до 100км/ч, с максимална скорост от 296км/ч.
По-скучният ZL1 (купето) излиза през пролетта на 2012 г., а истинският мъжкар (кабриолетът) ще го последва към края на годината.
Jaguar е синоним на лукс, на скорост, на истинската автомобилна емоция и XKR-S е поредното доказателство за това. С 40 конски сили по-мощен от XKR, новият кабриолет е най-мощният автомобил произвеждан някога от британската компaния.
V8-цата с компресор, кара това кабрио да ускорява до 100км/ч за 4,2 секунди и му дава максимална скорост от 222км/ч. Окачването му е по-твърдо, за да бъде контролът върху автомобила по-осезаем, а и да се придаде по спортно усещане за управлението. По визията на XKR-S има няколко доста стилни разкрасявания, които неминуемо ще погалят егото на всеки автоманиак.
Смятаме за любопитно и жалко, че от този модел ще бъдат произведени само 25 бройки и то само за Щатите, и то на цена от 138 000 "гущера".
Ето го и нашият любимец, абсолютният фаворит и победител в класацията ни. Този, който "утрепа рибата" за нас феновете и "счупи хатъра" на останалите конкуренти.
Както вече споменахме, този Ford е по-мощен дори и от новото Camaro. От компанията производител твърдят, че това е най-мощният двигател, който са слагали – 5,8-литров V8-компресиран двигател, бълващ мощ равна на 650 конски сили. Тази невиждана мощ всъщност е постигната най-вече благодарениe на по-новия, по-голям и по-ефективен компресор.
Все пак тези коне трябва да бъдат окопитени (най-вече за сигурността на човека зад волана), затова Ford са подобрили окачването, спирачките и трансмисията.
Просто е, наречете го GT500 и останалите думи са излишни.