Биография:
Джеръми Чарлз Робърт Кларксън е роден на 11 април 1960 г. в Донкастър, Южен Йоркшир, Великобритания. Завършва образованието си в Repton School, макар да твърди, че е изключен оттам заради "пиене и пушене". Кларксън учи журналистика в Rotherham Advertiser. През 1993 г. се жени за мениджърката си Франсис Катрин Кейн, с която имат три деца. В момента живее в Чипинг Нортън, Оксфордшир, Англия.
Професионална кариера:
Първата работа на Джеръми Кларксън е като амбулантен търговец в бизнеса на родителите му. През 1984 г. създава компанията Motoring Press Agency и започва да снабдява местните вестници и автомобилни списания с тестове на автомобили. Пише редовно за списанието Top Gear от създаването му през 1993 г., а впоследствие става автор на седмични статии за The Sunday Times и The Sun.
От местен журналист в Северна Англия Кларксън се издига до водещ на оригиналния формат на телевизионното шоу на BBC "Top Gear". Първата голяма телевизионна роля на Кларксън е именно като един от водещите на предаването за автомобилизъм "Top Gear" от 27 октомври 1988 г. до 3 февруари 2000 г. в оригиналния формат на предаването и след това отново от 20 октомври 2002 г., след като предаването е възобновено в нов формат. Кларксън вече води заедно с двама помощници - Джеймс Мей и Ричард Хамънд, което превръща "Top Gear" в най-гледаното телевизионно шоу на BBC 2, гледано в над 100 страни по света от 250 милиона зрители всяка седмица. По данни от 2007 г. Кларксън печели 1 000 000 британски лири на година като водещ на "Top Gear" и още 1 700 000 британски лири от книги, DVD-та и статии във вестници. Той има написани над 15 книги и създадени около 1000 серии на култовото автомобилно предаване.
От средата на 90-те Кларксън се превръща в обществено призната личност, която редовно се появява по британската телевизия – било като водещ на собствено предаване, било като гост в други предавания. Специфичният хумор на Кларксън, с който печели феновете си, често поражда и редица негативни публични реакции. Неговите действия, както в личния живот, така и като водещ на "Top Gear", понякога също водят до критики от страна на медии, политици и общественост.
Освен към автомобили, Кларксън проявява интерес към военната тематика и в частност към британската армия, както и към инженерството и изобретенията, променили света, като пушката, компютъра, реактивния двигател, телефона и телевизията. В книгата си "I Know You Got Soul" Кларксън описва много машини, за които смята, че притежават душа, включително и самолета "Конкорд". Интересен е фактът, че Кларксън е бил сред пътниците на последния полет на "Конкорд" на 24 октомври 2003 г. по дестинацията Лондон - Ню Йорк.
Кларксън и семейството му притежават или са притежавали следните автомобили: Mercedes-Benz SL55 AMG, Mercedes-Benz 600, Mercedes-Benz CLK-AMG Black Series, BMW 3.0 CSL, BMW Z1, Alfa Romeo 164, 1980s Alfa Romeo GTV6, Ford Escort RS Cosworth, Ford GT, Ford Cortina, Ford Mondeo, Ford Focus, Volvo 850 R, Volvo XC90, Lamborghini Gallardo Spyder, Ferrari F355, Mitsubishi Lancer Evolution X, Aston Martin V8 Vantage, Toyota Land Cruiser Amazon, Jaguar XJR, Land Rover Defender, Range Rover TDV8 Vogue SE, 2 VW Sciroccos, Caterham Seven R500, Austin-Healey Sprite. Въпреки увлечението си по бързото шофиране, Кларксън има чиста шофьорска книжка.
Награди:
През 2007 г. Кларксън печели специалната награда на националната телевизия.
През 2005 г. Кларксън е удостоен с "Еми" за предаването "Top Gear".
През 2003 г. Кларксън получава почетна степен от Университета "Брунел" заради популяризирането на инженерство.