Преди две години попитахме българските мъже: "Готови ли сте за Моември?". Отговорът, който искахме да чуем тогава обаче, не бе този, който чуваме днес. През 2011 г. Моември бе само слух за българина, а количеството горди мустаци и бради бе значително по-малко от това, което можем да срещнем по улиците на страната ни днес.
Факт, Моември покори и България. Макар и за цели две години, лицето на мъжкото здраве започна да придобива нови черти и на родна почва. Месецът на мустаците вече е в разгара си и стотици мо-братя и мо-сестри от цялата страна подкрепят инициативата. А каква всъщност е тя?
Този въпрос звучи малко несериозно, но за тези от вас, които чак сега се светват за идеята - Моември е събитие, по-скоро явление, в световен мащаб, което се случва през ноември всяка година и има за цел да обърне вниманието на световната общественост към един от най-сериозните и най-типични проблеми за мъжкото здраве - ракът на простатата.
В самото начало идеята на Моември се подкрепя само от мъже, които дават обет да не се лишават от един от най-явните символи на мъжественосттта си - мустаците, в продължение на месец. Всички участници в кампанията се наричат мо-братя и всеки сам по себе си представлява мисионер на идеята. През последните години към мо-братята се присъединяват и мо-сестри - жени, които подкрепят мисията на Моември и се снимат с изкуствени мустаци или добавят такива на снимките си с помощта на Photoshop, за да демонстрират своята съпричастност.
Тази година целта на моемврийците в България е да окуражат свои приятели, братя, бащи, колеги, съпрузи или дядовци, преминали 50-ата си годишнина, да обърнат внимание на здравето си и да се подложат на профилактичен преглед за рак на простатата. Моември България набира и голяма сила в социалните мрежи като във Facebook последователи на инициативата са над 1500 души, до един мустакати. Всеки, който иска да подкрепи идеята, може да го направи по всякакъв МОстакат начин - символът на кампанията са черни, симпатични, мъжествени мустаци.
В подкрепа на каузата вече се обявиха известни родни личности като Христо Мутафчиев, Луиза Григорова, Жорж Ганчев, Влади Въргала и др.
Ако имате желанието да се включите в Моември, но не можете да решите в какъв точно стил или форма да организирате личното си лицево окосмение модел "Мостак", то на помощ ще ви се притекат мо-братята от inVentiv Movember, които са подготвили това страхотно клипче, в което са представени някои от най-известните мустаци в историята.
С други думи, все още не е късно да се включите в инициативата Моември и да дадете своя принос в борбата срещу рака на простатата. Мустак по мустак - Моември!