10-те заповеди на добрия ръководител

05.08.2013, 12:12

Следвайте ги и служителите ви ще са доволни

   
 
10-те заповеди на добрия ръководител
Източник: Thinkstock/Guliver

Не е лесно да си ръководител или, както сега е по-модерно да се казва - мениджър. Когато човек работи с хора и трябва хем да печели уважението им, хем да е справедлив, хем и работа да се върши, то често той може да загуби представа за държанието си и за това как въздейства на хората, с които работи. За да не изпадате в подобна ситуация или просто за да обогатите познанията си в тази сфера, сме ви приготвили 10-те заповеди на добрия ръководител.

1. Знайте ролята и задълженията си

На първо място - вършете си работата. Освен че в крайна сметка това ви е работата, стриктното вършене на задълженията е стратегически ход, чрез който показвате на служителите си, че може да се разчита на вас и че сте способни да се справите със задачите, които самият вие поставяте.

2. Опознайте силните страни на екипа си и способностите на служителите

Когато има комуникация между ръководител и служител, работата върви много по-гладко. Осигурявайте обратна връзка на екипа си възможно най-често, за да могат хората, с които работите, да си сверяват часовниците и да знаят, че има кой да оценява работата им.

3. Научете качествата на всеки един служител и ги използвайте

Ако успеете да насочите силните страни и качества на служителите си в правилната посока, ще им помогнете да се почувстват значими и ще ги стимулирате да се развиват. Което е плюс за целия екип.

4. Превръщайте грешките в уроци

Работете с екипа си, за да поправите грешките, но и направете така, че всички да разберат как може да се избегнат проблемите.

5. Фокусирайте се върху дългосрочния успех

Не очаквайте от служителите си непрекъснато да учат нови неща, да променят държането си или да работят извънредно. Работете върху подробностите и малките детайли, за да може да успеете в дългосрочен план.

6. Давайте свобода

Когато позволявате на служителите си да работят спокойно, вие им давате увереност, която е изключително важна за качеството на работата им.

7. Комуникирайте правилно

Не крийте информация от екипа си, особено ако ще искате после да работят с нея. Комуникирайте с тях, дръжте ги в течение, за да ги приобщавате, а не да ги изолирате.

8. Осъзнавайте се

Трябва да можете да осъзнавате на какво ниво комуникирате с хората и как се държите, защото вашето настроение напълно се отразява на вашия екип. И в положителна, и в негативна посока.

9. Забавлявайте се

Така на всички ще им е по-приятно да работят, ще се създават приятелства и усещане за екипност.

10. Имайте си доверие

Няма правилен начин да бъдете ръководител. Имайте си доверие и най-важното - учете се от грешките си.

Източник: HRzone

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 35
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Maya Davidova | 03.09.2013 | 14:59
35 ръководителят трябва отлично да си познава задълженията о отговорностите
от нощен преследвач | 30.08.2013 | 18:01
34 много е важно доверието да остава
от Миро Т | 20.08.2013 | 15:07
33 Отговор на коментар #11 от Жанин Пенчева : Аз научавам доста неща за себе си, като чета такива статии.
от Батко съссладко | 20.08.2013 | 15:07
32 Отговор на коментар #23 от ico iliev : А какво по-хубаво от това просто?
от властен олигарх | 20.08.2013 | 15:06
31 Отговор на коментар #7 от Лудата Берта : Повече от добри са просто ;).
от Средновековен Рицар | 20.08.2013 | 15:06
30 Отговор на коментар #7 от Лудата Берта : Да, има какво да се научи от тях.
от Миро Т | 20.08.2013 | 15:05
29 Много добри съвети виждаме тук.
от Батко съссладко | 20.08.2013 | 15:05
28 За много неща съм съгласен аз.
от властен олигарх | 20.08.2013 | 15:05
27 Има какво да се научи тук :).
от Средновековен Рицар | 20.08.2013 | 15:05
26 Определено статията е много полезна.
от Dimi Petkov | 20.08.2013 | 14:49
25 хубава статия
от шимпанзето райчо | 08.08.2013 | 13:31
24 Това са си само приказки. Малко са тези ръководители, които спазват поне половината от тези правила. Поне в момента не е така, при мен.
от ico iliev | 06.08.2013 | 19:20
23 Има верни неща, които могат да се научат от статията.
от Асен Маврудиев | 06.08.2013 | 16:43
22 Много полезна статия.
от kiki amerikaneca | 06.08.2013 | 12:16
21 Опознайте силните страни на екипа си и способностите на служителите - трябва да се работи върху слабите страни на всеки един екип.
от chest slava | 06.08.2013 | 11:57
20 Много полезни съвети, приятели! Благодаря ви, определено ще ги използвам в бъдеще време, когато ми се наложи.
от траян тодоров | 06.08.2013 | 10:30
19 доста поезни неща виждам тук
от sladurko sladurko | 05.08.2013 | 20:02
18 Отговор на коментар #5 от visoko naprejenie : За това не всеки може да бъде ръководител и то добър.
от sladurko sladurko | 05.08.2013 | 20:00
17 Много полезни съвети.
от kolj kolev | 05.08.2013 | 18:42
16 Има какво полезно да се научи от тази статия.
от Георги Георгиев | 05.08.2013 | 15:00
15 Особено полезни съвети! Ръководителите ни също трябва да се държат нормално с нас.
от paralelna vselena | 05.08.2013 | 14:50
14 познаването на качествата на всеки един служител е голяма ценност. така най-ефективно ще бъдат разпределяни служебните задачи.
от petar banchev | 05.08.2013 | 14:47
13 много полезни съвети
от Krum Tonev | 05.08.2013 | 14:45
12 много полезна статия, ръководителите обаче се чудя дали четат подобни статии и прилагат ли ги на практика.
от Жанин Пенчева | 05.08.2013 | 14:33
11 Статията е много полезна
от Мирослав Макавеев | 05.08.2013 | 14:23
10 Отговор на коментар #7 от Лудата Берта : Съгласен съм,наистина е много полезна.
от Мирослав Макавеев | 05.08.2013 | 14:23
9 Забавлявайте се-това наистина се прави много рядко а е полезно за колектива.
от Лудата Берта | 05.08.2013 | 14:11
8 Отговор на коментар #4 от pushit realgood : Доверието е много важно и върху него се градят по - нататъшни отношения .
от Лудата Берта | 05.08.2013 | 14:10
7 Статията е страхотна и съветите наистина са доста добри .
от Ariana Stamenova | 05.08.2013 | 14:03
6 Много точни съвети, за да бъде един ръководител успешен в работата си той трябва да познава екипа си, силните и слабите страни на членовете, за да знае точно на кого и каква задача да постави, за да бъде работата добре свършена.
от visoko naprejenie | 05.08.2013 | 13:38
5 не е лесно да си ръководител, някои хора са родени с това, други цял живот не могат да го усвоят.
от pushit realgood | 05.08.2013 | 13:19
4 Трябва наистина да им имаш доверие, това мотивира хората.
от Чичо Арни | 05.08.2013 | 13:16
3 За да бъде човек добър лидер трябва да го има малко или много отвътре, нещата тук опират и до харизма.
от Georgi Hristov | 05.08.2013 | 13:12
2 Когато позволявате на служителите си да работят спокойно, вие им давате увереност, която е изключително важна за качеството на работата им. Това наистина е много важен аспект от работата, но и много внимателно трябва да се следи!
от Анита Кралева | 05.08.2013 | 12:53
1 Наистина не е лесно да си ръководител. Това води със себе си повече отговорности, отколкото хората си представят.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta