10 мита за връзката бизнес-социални мрежи

18.01.2012, 11:13

   
 
10 мита за връзката бизнес-социални мрежи
Източник: Flickr/b_d_solis

Толкова много шум се вдига около социалните мрежи, но малка част от този шум върши полезна работа. Всичко е благодарение на митовете за това как и защо да използвате богатството от контакти, разпространени от мрежовите неофити или така наречените подобия на експерти.

Истината е, че отговорите на тези въпроси ще продължават да се променят, защото едва сега започваме да разбираме как да използваме социалните мрежи, за да отключим истинския потенциал на световната мрежа или уеб-а. Учим се ден след ден. Това, което никой от нас не може да си позволи обаче, е да стои и да наблюдава как всичко това се развива. Трябва да се правят пари преди всичко, нали?

Ето затова с помощта на Forbes решихме да ви запознаем със съвременните недоразумения и погрешни схващания за социалните мрежи и бизнес ползите им, като ще ви дадем и план за действие.

Мит 1: Всеки е в социалните мрежи

Защо е увековечен: Експертите ще ви показват прекрасните статистики за това, че повече от 80 процента от хората разбират за един продукт чрез социалните медии. Това е страшната тактика, която да ви накара да ги наемете. Истината е, че социалните медии не са на разположение на всеки – не още.

План за действие: Макар и целта ви да не са социалните мрежи, можете да впрегнете силата на уеб-а чрез двигателите за лесно търсене като Google, като направите сайта си лесно откриваем (известен на познавачите като "оптимизация на уеб сайтове"). Това не е трудно, повярвайте ни, но подходът отнема малко време, за да набере скорост.

Мит 2: Агрегаторите на социални новини са мъртви

Защо е увековечен: Тези сайтове нямат същото ниво на покритие на водещите медии, на каквото се радват Facebook и Twitter. Междувременно Digg, Stumbleupon и Reddit все още играят на сцената за вирусно разпространение на новини, идеи и т.н.

План за действие: Преди да се възползвате от агрегаторите на социални новини, първо трябва да спечелите благоразположението на други потребители (етикетът го изисква). Започнете като си направите акаунт в Digg.com, ако все още нямате, разбира се. Открийте някого, който да ви покани в Digg група, където всеки потребител гласува за линковете на останалите. (Да сме наясно – цялата комуникация се случва във Facebook среда). След като попаднете в някоя група, започнете да гласувате за материалите и друг вид съдържание, което потребителите на Digg са споделили. Всеки път когато digg-нете някой линк, "колегите" ви ще виждат, че сте гласували за него. Колкото повече гласувате, толкова по-вероятно е линкът, който качите по-късно, да събере повече внимание, което пък от своя страна повишава шанса да попаднете в секцията "Popular”, разглеждана от шестте милиона потребители в Digg.

Мит 3: Не можете да вършите всичко сами

Защо е увековечен: Ако консултантите ви покажат кaкво бихте направили самите вие от цялата тази работа, защо бихте ги наели?

План за действие: Отворете Google и напишете следните ключови думи: "/вашият продукт или занимание/+ социални мрежи" (по-добре пробвайте на английски). Разучете сайтовете, които откривате, вижте колко хора са регистрирани, онлайн са или водят разговор по дадената тема. Прочетете и преценете качеството на разговорите, проучете правилата за участие на всяка една платформа. Задайте въпрос във форума или към статията и използвайте отговорите, за да създадете полезно съдържание за тази "общност". След това споделете линк не само към собствения ви сайт, но и към тези на хора или компании, които ви вдъхновяват. Като споменете хората и компаниите, собственици на сайтовете, те ще бъдат по-благосклонни да ви благодарят – по правилния начин, разбира се, като споделят вашия сайт с тяхната мрежа от хора.

Мит 4: Трябва да прекарвате часове в Twitter

Защо е увековечен: Хиляди tweet-вания могат да предизвикат забавен разговор с хиляди хора, но портфейла ви може да не е достатъчно дебел за това усилие.

План за действие: Изпратете съобщение на клиентите си, приятелите си във Facebook, Twitter последователите си, всеки един от имейл листата ви и всеки, който е заинтересован от продукта/съдържанието, свързани с вашето занимание, като ги поканите да участват в ежеседмичен чат в Twitter. (tweet-чат е серия от съобщения, насочени едно към друго с помощта на ключова дума, обозначена със знака #). Подгответе си няколко информативни tweet-а с ключовата дума, които да споделите по време на чата. Приключете всичко, като поканите участниците да се регистрират за получаване на електронни новини или да посетят онлайн магазина ви/сайта ви, за да изпробват услугата/продукта, за който сте водели разговора.

Мит 5: Социалната медия е единственият "излъчващ канал"

Защо е увековечен: На пръв поглед социалните мрежи изглеждат като евтин и мощен мегафон. Всъщност е, но не се изненадвайте, когато взривни еднопосочни съобщения (от вас към тях) генерират много малък трафик. Номерът е да замесите хората и да ги накарате да продължават да вземат участие в "играта".

План на действие: От зората на търговията на дребно, конкурсите и подаръците винаги са били силна кука. За идеи – потърсете в любимата ви социална мрежа и в Google конкурси, лотарии и игри за раздаване на подаръци. Може би ще прочетете как магазин за компютри е продал повече лаптопи, като организирал състезание за iPad–и, което изисквало желаещите да спечелят, да харесат страницата на магазина в Facebook.

Формулирайте подобна маркетингова кампания, която пасва на вашата дейност. Ако имате сладкарница например, можете да организирате конкурс за уникални поръчкови торти, като единственото нещо, което участниците трябва да направят, е да харесат страницата ви в Facebook. И воала!

Не само, че ще сте събрали повече клиенти, но и ще сформирате моментално група от заинтересовани да пробват тортите ви и други вкусотии.

Мит 6: Социалният сайт може да замести вашия собствен

Защо е увековечен: Социалните мрежи са новата лъскава червена ябълка. Не отива на никъде, но и сайтовете правят същото.

План за действие: Имейлът остава един от най-мощните начини да направите бизнес проучване. Макар че можете да си запишете имейл адреси от социалните мрежи, много по-лесно е да добавите "формуляр" на няколко места в собствения ви сайт. Ето как: регистрирайте се в Aweber, имейл маркетингова услуга, която ви помага да събирате имейли и да изпраща съобщения, колкото често пожелаете. Измислете някакъв вид подарък, който можете да дадете на клиентите си, ако те ви подсигурят още клиенти, използвайки собствените си социлани мрежи. По този начин ще се сдобиете с огромен списък с имейли.

Мит 7: Не можете да измервате възвръщаемостта на инвестицията в социалните мрежи

Защо е увековечен: Много експерти знаят как да използват социалните медии за връзка със света, но имат малък маркетингов опит – означава, че не знаят как да превърнат цялото това "социализиране" в пари.

План на действие: Основните стъпки са три: проследете от къде идват вашите потребители, идентифицирайте действията, които извършват в сайта ви (правят поръчки, разглеждат слайдшоута и т.н.), изчислете стойността на тази активност. Тук могат да ви помогнат някои опитни в областта приятели или експерти, които ще ви дадат представа какво е ROI (Return of investment).

Мит 8: Да направиш и поддържаш блог е губене на време

Защо е увековечен: Има толкова много шум в интернет, защо да обезпокояваме блогърите?

Ето защо: дава ви гласност и най-малкото минимален контрол върху собствената ви марка, особено ако наистина имате нещо важно да казвате и го казвате редовно.

План на действие: Да поддържаш блог е лесно. Свалете си блог платформата от Wordpress например. Инсталирайте си я в нова директория на сървъра си. След това открийте едни от най-добрите въпроси, които са ви задавани и напишете материал, които да отговаря на изискванията на клиентите ви. Можете да допълните и въпрос накрая, който да насърчава хората да коментират. Споделете получилата се статия с последователите, приятелите и клиентите си в социалните мрежи и помолете другите да я споделят с техни приятели. И така отново.

Мит 9: Трябва да бъдете във всяка социална мрежа

Защо е увековечен: Чист натиск. Когато никой не знае какво трябва да направи, започва да си мисли, че има нужда да прави всичко.

План за действие: Фокусирайте усилията си. Посетете Twitter или Facebook и в търсачката напишете ключови думи, свързани със заниманието ви или целта ви. Думите трябва да описват услуги, продукти или друг вид дейност, с която се занимава компанията/фирмата ви. Проучете страниците, които излизат като резултат от търсенето. Хората, които виждате в тези страници представляват ли целевата ви група или общност? Това ли са хората, които биха купили и биха се възползвали от продуктите и услугите ви? Ако отговорите ви са положителни, то реакцията е една – свържете се с тях, ако ли не, просто продължавайте да търсите. Да се ровите във всички социални мрежи, просто за да го направите, си е чиста загуба на време.

Мит 10: Социалните мрежи ще заместят комуникацията в истинския живот

Защо е увековечен: Колкото повече джаджи има, с които да си играем, толкова повече хора ще се възползват от тях и все по-малко време ще отделят да говорят един с друг. Или поне така изглежда.

План на действие: Хората – приятели, клиенти, инвеститори, все още се радват и дори предпочитат комуникацията "лице в лице". Излезте навън и се срещнете с тях, а социалните мрежи могат само да ви помогнат да го направите.

Пример: Влезте в LinkedIn профила си (ако нямате такъв можете да използвате и добрия стар Facebook) и попитайте своята група от приятели и познати за предложения за бляскави теми за дискусия, засягащи вашият бизнес. Като се основавате на събраната информация, определете ден и час за "жив" разговор на тези теми, изпийте няколко бири и проведете дискусията на живо. Поканете клиентите си, заинтересованите от бизнеса ви и хората от списъка ви с имейли и им дайте възможността да изпробват продукта/услугата ви безплатно. Тази добра постъпка ще има добър резултат с дълготрайно бъдеще.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 25
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от spunch bob | 18.01.2012 | 16:03
25 Социалните мрежи ще заместят комуникацията в истинския живот....хахахахахха....представяте ли си....малйййй
от palavo mujle | 18.01.2012 | 15:36
от palavo mujle | 18.01.2012 | 15:36
23 май да !!
от Simo Ludiq | 18.01.2012 | 15:26
22 Отговор на коментар #16 от Hristo Grozev : Какво да ти кажа, освен - Радвам се, че съм те "просветлил"! Нападането е признак на слабост! ;)
от nikola nikolov | 18.01.2012 | 15:24
21 И все пак май си остават само митове:)
от Hari Bohosyan | 18.01.2012 | 15:22
20 Отговор на коментар #16 от Hristo Grozev : Христо, много грубо от твоя страна! Човека явно говори от опит! А ти като искаш си го ползвай само за смятане!
от tazmaniiskiq dqvol | 18.01.2012 | 15:20
19 малко ми е далечно това на мене
от luben walew | 18.01.2012 | 15:12
18 абе как срещи бе з да си се срещюнал - много му вярвате на този интерне тбе
от Hristo Grozev | 18.01.2012 | 15:06
от Hristo Grozev | 18.01.2012 | 15:05
16 Отговор на коментар #12 от Bobi Smuta : Въх, не думай, ма наистина ли, пък аз го ползвам само да смятам.
от Hristo Grozev | 18.01.2012 | 15:04
15 Когато никой не знае какво трябва да направи, започва да си мисли, че има нужда да прави всичко. Факт!
от бартош курек | 18.01.2012 | 14:56
14 Отговор на коментар #10 от igracha az : бизнес срещите не се правят по интернет. иначе си е най-обикновена свалка
от Bg Maniqka | 18.01.2012 | 14:47
13 Отговор на коментар #4 от Летящият Честмир : Хах, да... то затова се наричат и митове :)
от Bobi Smuta | 18.01.2012 | 14:40
12 Интернет е голямо улеснение за осъществяването на конферентни връзки между няколко бизнес партньора, намира ши се на различни точки от света!
от igracha az | 18.01.2012 | 14:26
от igracha az | 18.01.2012 | 14:26
10 Бизнес срещи по интернет нещо не ми се нравят
от Gogo Gospodinov | 18.01.2012 | 14:09
9 Отговор на коментар #2 от loshoto momche : Ами да, важното е на теб за какво ти върши работа.
от Gogo Gospodinov | 18.01.2012 | 14:09
8 Отговор на коментар #3 от zvercheto zvqr : Да, макар че не е добре да забравим да общуваме реално.
от Gogo Gospodinov | 18.01.2012 | 14:08
7 Аз на повечето от тия митове им вярвам.
от свен вет | 18.01.2012 | 14:04
6 интернет трябва да се ползва по предназначение и с цел. всичко друго са глупости
от бартош курек | 18.01.2012 | 14:03
5 Отговор на коментар #3 от zvercheto zvqr : така е, ако се ползва правилно
от Летящият Честмир | 18.01.2012 | 13:34
4 митовете са си митове
от zvercheto zvqr | 18.01.2012 | 13:25
3 митовете настрани ,интернета е наистина много праклтичен и удобен начин да провеждаш бизнес-социални срещи
от loshoto momche | 18.01.2012 | 12:49
2 в днешно време изполването на интернет ни улеснява в доста аспекти ,така ,че митовете да ги заабравим
от Veronika Hristova | 18.01.2012 | 12:21
1 Интересна статия !
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta