Бизнес с моментален успех

19.09.2012, 13:16

   
 
Бизнес с моментален успех
Източник: SpaceX

Когато сте на път да лансирате нов продукт или услуга, нещата могат да се развият само по два начина. Можете да започнете новия си бизнес с масов успех, с много продажби и медийно внимание или можете да започнете бавно и постепенно да "избледнявате" като име. Мислим, че знаем кой сценарий искате в живота си.

Ако винаги сте се чудели коя е силата зад добрите представяния на нови продукти, просто се замислете как го правят Apple. Те развиват внимателно проектиран процес, който изгражда нетърпение у хората в продължение на месеци и... завършва с тълпи от хора, подредени пред ябълковите магазини, слюноотделящи в захлас пред следващото iНещо.

Разбира се, вие и ние нямаме ресурсите и медийното покритие, което имат от Apple, но ако знаете как да впрегнете силата и интерактивността на интернет, можете сами да създадете собствения си масов успех при представяне на продукта/услугата си. Това не е само теория:

"През последните 16 години помогнах на хиляди предприемачи да постигнат повече от 400 милиона долара само с лансирането на нови продукти. След всичките тези години аз буквално си изработих формула.", казва маркетинг експертът Джеф Уокър, който сега ще ни помогне да сглобим в няколко стъпки правилника за "бизнес с моментален успех".

Превърнете маркетинга си в събитие

Първата грешка, която повечето хора правят, е, че те всъщност не планират старта си. Вместо това те разчитат само на това, което Джеф нарича "маркетинг на надеждата". Това е онази ситуация, в която предприемачите работят усърдно за създаването на продукта си и после просто го пускат на пазара. Казват си "Ето ме, свят, ела и си купи нещата ми." Това е остарелият "направи го и те ще дойдат" метод. Единственият проблем е, че този метод почти никога не работи. Вместо това светът дори не забелязва, че те и техният продукт/услуга съществуват и те бавно избледняват в заблуждението си.

Е, вече сме сигурни, че искате да създадете добро представяне, което да проектира успеха ви. Ще го постигнете като публикувате наистина мощно предпремиерно съдържание в интернет, което да създаде у хората чувството за очакване на нещо велико и ще ги накара да се въодушевят в нетърпението си да купуват. И това дори още преди да покажете продукта си. Когато направите това, вие ще направите маркетинга си в събитие (което ви поставя пред конкуренцията) и ще хванете юздите на силата, наречена очакване.

Използвайте предпремиерна последователност

Предпремиерната последователност е тайният сос в тази рецепта. Това е серия от безплатни предпремиерни материали (текстове, снимки, видеа и т.н.). Като за начало три са достатъчни.

В наши дни видеото е един от най-лесните и бързи начини за достигане до крайния потребител.

Да, но какво да покажете във въпросното съдържание? Първото, върху което трябва да наблегнете, е стойността. Колкото по-високо е качеството на пред-рекламата ви, толкова по-лесно ще направите продажбите си в деня на представянето.

Като цяло, първата част от серията пред-материали е насочена към "възможността". Например, ако обучавате хората на някакъв лесен метод, по който могат да се научат да свирят някои песни на китара, тогава възможността ще се върти около това колко лесно е да се усъвършенстваш в изпълнението на този сет от прости песни. Винаги се фокусирайте върху промяната, до която ще доведе вашият продукт/услуга в живота на хората. Как ще се подобри начинът им на живот (както сега, така и в бъдеще) след покупката им?

Следващата част от предпремиерното съдържание трябва да научи хората на нещо. Помнете, че трябва от самото начало да давате на хората добри неща, защото, колкото повече давате, толкова повече ще получите, когато стане дума за продажби.

Третата част е обвързана с това да продължите да учите хората и да започнете да споделяте собствения си опит, за да могат потенциалните ви клиенти да разберат какво би било да притежават вашия продукт. Към края на този трети период на "зарибяване" трябва да измислите някаква специална оферта, която да предложите на клиентите си.

Впрегнете силата на разговора

Диалозите са много по-интересни от монолозите. Когато преобърнете маркетиновата си стратегия от предаване на лекции или изнасяне на мотивиращи монолози и започнете да въвличате потенциалните си клиенти в разговори, вие моментално ставате по-интригуващи за тях. И добрите новини са, че е съвсем лесно да провеждате тези разговори в социалните медии и в блога ви. Отговаряйте на въпросите и коментарите, които получавате.

Заложете на партньорствата

Един от най-бързите начини да "заредите" бизнеса си с гориво за успех, е като се възползвате от "клиентите на други хора". С други думи, намерете си партньори, които вече имат изградена аудитория, която би се заинтересувала от вашия продукт/услуга.

Така, ако се занимавате с йога продукти, можете да потърсите някой, който има контакти в такъв пазар и да пробвате дали няма да ги заинтригува възможността да работите заедно. Те ще изпратят имейли на клиентите си и ще им покажат вашия предпремиерен проект. След това, като направите продажбите, вие ще трябва да платите процент на партньора си. Проследяването на продажбите може да се направи благодарение на достъпните за вас програми – в интернет има богат избор.

Откриването и закриването

Разбира се, цялата идея на представянето е да направите продажби. Вашият предпремиерен пакет от мотивиращо поръчка съдържание трябва да насочва хората към "отворената количка" - когато пуснете нещата си в продажба. В този процес поръчките могат да ви вземат акъла.

Разбира се, нещата не трябва да спират дотук. По време на продажбите, особено ако са онлайн, вие трябва да продължавате да комуникирате с потенциалните си клиенти.

Важно е да дадете на хората някаква причина, поради която да действат. На представянето винаги има специална оферта, която приключва в края на събитието. В повечето случаи специалната оферта е валидна от пет до седем дни и не е изключено да забележите, че половината продажби са направени в първите 24 часа и малко.

Дали всичко си струва?

"Е, моята цел е клиентите ми (предприемачите) да направят толкова продажби в седмицата на лансирането, колкото обичайно биха направили за цяла година. Разбира се, това е само цел... понякога става, понякога - не. Но след като буквално направих стотина такива лансирания, все още съм изумен от силата на този модел. Моментният интерес, когато пуснете нещата в продажба, е буквално невъзможен за описване. Но веднъж направите ли го, първият въпрос, който изниква в ума ви, е "Кога ще направя следващото представяне?"

Източник: Success.com

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 12
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от tatqna dimitrova | 20.09.2012 | 13:17
12 Отговор на коментар #9 от Kostadin Filipov : да,точно,не знам какво си мислят,че биха постигнали с подобни обобщителни статии!в България просто няма общовалидна формула за успех!
от Александър Никифоров | 19.09.2012 | 16:06
11 Отговор на коментар #9 от Kostadin Filipov : именно, добре им го каза
от Александър Никифоров | 19.09.2012 | 16:06
10 няма такъв бизнес
от Kostadin Filipov | 19.09.2012 | 15:50
9 Всичко е много хубаво, господин автор, ама не трябва да забравяте, че бизнес в България лесно не се прави, защото тук са много по-различни неащта като цяло.
от boris nikolov | 19.09.2012 | 15:43
8 Отговор на коментар #7 от Pavel Ivanov : да , и аз да науча нещо полезно :)
от Pavel Ivanov | 19.09.2012 | 15:16
7 Много хубава и полезна статия
от Елемаг Електриков | 19.09.2012 | 15:16
6 Отговор на коментар #3 от Kalin Vasev : даже те разконцентрира
от Елемаг Електриков | 19.09.2012 | 15:15
5 доста общо казано
от Бони бон | 19.09.2012 | 14:20
4 Общо взето, ако искаме да се развие добре бизнеса ни, винаги трябва да сме му на разположение и да даваме всичко от себе си за него. Изисква се много постоянност и наиситна добри умения.
от Kalin Vasev | 19.09.2012 | 13:37
3 Последният въпрос е нож с две остриета.
от Mario Lenov | 19.09.2012 | 13:34
2 Много добри съвети. ако някой ден тръгна по тоя път, ще си ги припомня. особено силния старт наистина е важен.
от Ariana Stamenova | 19.09.2012 | 13:21
1 Не виждам кой в тази криза ще започне да се занимава с бизнес и то сам.Малко са смелчаците, които биха предприели подобна стъпка и то точно в такъв момент на финансова и икономическа нестабилност.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta