Четири излишни неща на работното място

   
 
Четири излишни неща на работното място
Източник: sxc.hu

На всеки човек му се е случвало да се замисля кое е наистина важно в професионалното му развитие и кое само го заблуждава, че напредва и постига значими цели. За да ви помогнем да набележите правилните си приоритети и да не хабите ценно време и енергия в излишни действия, сме ви подготвили списък с четири неща, които веднага можете да спрете да правим и не само, че няма да загубите нищо, но и значително ще подобрите професионалното си развитие.

Да гледате да не изпуснете нещо

Всеки специалист по оптимизация на работния процес ще ви каже, че трябва да проверявате електронната си поща на определени периоди от време (да речем през 90 мин.), а не постоянно да обновявате страницата ѝ, за да не изпуснете нещо важно. Разбира се, много малко хора всъщност се вслушват в този съвет, защото четенето на електронна поща непрекъснато е нещо като гледането на телевизията – знаеш, че не дават нищо интересно, но все пак сменяш каналите. Ако обаче си направите експеримент и не отваряте пощата си една седмица, ще видите, че в нея ще има едва няколко писма, които изискват належащ отговор, затова, ако я отваряте само няколко пъти дневно, ще спестите много ценно време и няма да изпуснете нищо. А и вече има много приложения, които проверяват електронната ви поща вместо вас и ви известяват за всяко получено писмо.

Да спазвате безсмислени традиции

Да кажем, че сте свикнали да изпращате на всичките си колеги поздравителни електронни картички за празниците. Това симпатично начинание сплотява и развеселява колектива или поне така се очаква. Знаете ли колко хора обаче реално отварят тези картички? Много малко. Има дори хора, които се напрягат и се чувстват зле, ако не изпратят на всички честитки, защото приемат това за свое задължение – не, не е! Вашето задължение е да сте добър професионалист и ако това означава да жертвате веселите снимки с еленчета по Коледа, ще трябва да го преглътнете. Зарежете всякакви други ритуали, които имате и които нямат пряко отношение към работата ви.

Да четете ненужни неща

Всеки е абониран за най-различни страници, сайтове и форуми, да не говорим за безкрайното количество ненужна реклама, която ни залива. Ако за момент се замислите, ще видите, че голяма част от тази информация не ви е нужда. Разбира се, ще има страници като Div.bg, без които няма да можете, но една огромна част от абонаментите и безсмислени посещения трябва да си идат. Няма как да станете добър брокер на имоти, ако през повечето си работно време гледате сладки снимки с котки (пък дори и вместо котки да гледате мацки). Продължавайте да следите бизнес изданията, информирайте се за най-важните новини, но зарежете глупостите.

Да правите нещата по-сложни, отколкото са

Какъв е смисълът да се нагърбите с организирането на парти изненада за ваш колега в най-напрегнатото време от месеца, когато се правят отчети. Това може и да е приятелски жест, но тук говорим за професионализъм, а не за междуличностни отношения. Недейте да лапвате залък, който не можете да преглътнете. Накрая, когато дойде време да се гледат постиженията, никой шеф няма да ви каже "Е, вярно, можеше да изпълниш по-добре задълженията си, но не се притеснявай, купонът за Иванов беше супер". Не поемайте и чужди задължения, ако това значи да не вършите вашите. Да се помага на колеги е чудесно, но само, ако това не пречи на вашата работа.

Премахването на тези четири паразитни дейности със сигурност ще ви спести стотици излишни часове годишно. Време, което може да инвестирате по най-добрия за вас начин – в личния си професионален успех. Дори и да го отделяте за почивка, това неминуемо ще се отрази положително на вас и работата ви.

Източник: АskMen

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 12
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от pippi longstocking | 28.05.2012 | 17:54
от deja vu | 28.05.2012 | 17:54
от deja vu | 28.05.2012 | 17:53
10 Отговор на коментар #3 от Videlina Kirilova : но все пак сме хора, изпиваме емоции.
от Георги Гантанджиев | 28.05.2012 | 15:51
9 Хубави съвети, но е трудно човек да си промени навиците.
от zvercheto zvqr | 28.05.2012 | 11:44
8 не ги правя :)
от Тodor Todorov | 28.05.2012 | 11:43
от loshoto momche | 28.05.2012 | 11:33
6 все едно сам няма да се сетя
от tatqna ivancheva | 28.05.2012 | 11:21
5 винаги си гледам първо моята работа,чуждата само ако имам време и ме помолят да помогна
от kalina manolova | 28.05.2012 | 10:07
4 излишни са
от Videlina Kirilova | 28.05.2012 | 08:44
3 Бих добавила също и да се ограничат разговорите по телефона, защото малко или много действат разсейващо и не само заради продължителността на разговора и загубата на време, но и заради начина, по който се отразяват на психиката и настроението.Един семеен скандал по телефона по време на работа е способен да отклони вниманието ти от настоящите задачи, да съсипе деня, дори и цялата ти работна седмица.
от Jasmin Petrova | 28.05.2012 | 08:41
2 Отговор на коментар #1 от трендафил въжарски : Кое, за почивката ли:) Добра идея наистина, но все пак, отивайки на работа, отиваме с нагласата да работим, а не да си почиваме, и все пак, прекъсването на работния процес за кратка пауза, никому няма да навреди.
от трендафил въжарски | 26.05.2012 | 19:09
1 последното е много вярно
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta