Василена Вълчанова за мъжкото и женското начало в маркетинга

20.03.2012, 16:51

   
 

Василена Вълчанова е маркетинг координатор на една от най-успешните IT компании на българския пазар. Тя е сертифициран специалист по интернет маркетинг, притежава бакалавърска степен по "Връзки с обществеността" от СУ "Св. Климент Охридски", а в момента се бори с двойна магистратура "Международни комуникации" в НБУ и Leeds Metropolitan University.

За себе си Васи споделя в блога си, че е "неомъжвана, неосъждана, примерна ученичка. Обича книгите, театъра, киното и фотографията. Мрази звука от пукане на кости и да оставя неизмити съдове в мивката."

Утре младата госпожица Вълчанова ще отвори за родния бизнес вратите на третото издание на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет".

Специално за Div.bg Div-ата на родния маркетинг сподели как тя съчетава кариерата с личния живот, какви са разликите между мъжете и жените в маркетинга и каква е най-добрата маркетинг стратегия за един мъж на "пазара" на междуполовите отношения.

Към кого е насочен семинарът "Интернет маркетинг с нулев бюджет"?

Препоръчвам семинара на всеки, който се интересува от въпроса как да комуникираме с бизнес-аудитория ефективно, креативно и изгодно. Сигурна съм, че с колегите ще споделим достатъчно информация, за да помогнем на компаниите в B2B-общуването.

Каква е Вашата роля в събитието?

Моя е честта да открия семинара с презентация за ролята на блоговете. Убедена съм, че те са много полезен канал за комуникация – за разлика от социалните медии, тук общуването става на територия на компанията и според нейните правила и предпочитания. Затова с повече фокус и човешки ресурс блогът може да се превърне в полезна медия за комуникация с целевите публики.

По силите ли е на една 24-годишна дама да се занимава с нещо толкова сериозно? Как се отразява това на живота Ви извън професионалната среда?

След като блогвам и работя в сферата на комуникациите вече 5 години, значи силите ми стигат дотам, че и нагоре.

Всъщност, позицията ми на блогър по-скоро помага бързо да се запозная с много нови хора, отколкото да ограничава личните ми контакти. А и това е идеален начин да се запознаеш с хора със сходен стил на мислене и общи интереси. През последните години, в които блогвам, съм се запознала с доста колеги-блогъри (както от маркетинг-бранша, така и във всякакви други сфери) по неформален начин, на по бира. Това ни сплотява повече и ти дава възможност да разчиташ на тези хора.

Каква е разликата между жените и мъжете, които се занимават с маркетинг?

Разликите се дължат на различния стил на общуване между мъжете и жените като цяло. Традиционно, жените търсят съчувствие, мъжете търсят решения. На това се дължат и голяма част от неразбирателствата във връзките. За щастие, маркетолозите са изучавали достатъчно дълго комуникационна теория, за да могат да общуват според целевата аудитория – т.е. жените се съобразяват с мъжкия стил на общуване, когато говорят с мъже, и обратното. Всъщност жените и мъжете, които се занимават с маркетинг, са много по-близки като мислене, отколкото жените и мъжете изобщо.

Кои според Вас са най-големите грешки, които мъжете допускат, когато маркетират продуктите си или самите себе си като личности?

Нека погледнем класическия мачо-стил на "маркетиране". Тогава проблемът се дължи основно на това, че комуникацията е структурирана по начин, който изключва активното участие на "целевата аудитория" – женската публика е по-скоро поставена в ролята на пасивен наблюдател в еднопосочен модел на общуване. Както стана известно в последните години, печеливш е моделът на диалог с публиката – когато брандът показва, че държи на обратната връзка. Тогава вече не само се показват атрибути на марката, но и се очаква активно участие от страна на аудиторията. Като че ли жените знаят това отдавна и когато бягат, се оставят да бъдат догонени.

Какъв би бил най-правилният подход, за да се маркетира един мъж по възможно най-успешния начин, за да привлече вниманието Ви?

Важно е диалогът да потръгне, така че марката и потенциалният потребител да имат какво да си кажат, да се задържи вниманието. За тази цел е важно целевата аудитория да се изследва добре и предварително да се изгради стратегия за общуване с общите черти между двете страни. В противен случай рекламата ще използва грешни послания и може да отблъсне.

В конкретния случай мога да кажа, че аудиторията не е готова за нова покупка скоро, затова най-добрата стратегия е препозициониране към друга публика ;)

*Семинарът "Интернет маркетинг с нулев бюджет" ще се проведе утре 21 март в Интерпред СТЦ, София. Началният час на събитието е 9:00, а първата лекция е "Звездите на блогосферата: Как да създадете и развиете своя неограничен канал за B2B онлайн комуникация?" с лектор Василена Вълчанова.

**За участие в семинара можете да се регистрирате ТУК

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 21
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от kalina manolova | 21.03.2012 | 11:09
21 мога само да я поздравя!
от Kalin Vasev | 21.03.2012 | 10:51
от Kalin Vasev | 21.03.2012 | 10:51
19 Много обичам да си пукам пръстите:)
от viktoriq doncheva | 21.03.2012 | 10:26
18 Отговор на коментар #14 от Яна Киркова : за годините си е учудващо
от Asen Ivanov | 21.03.2012 | 09:22
17 Истинска бизнес дама, възхищавам се на успеваемостта и, наистина момичето се справя много добре в бизнес средата, желая и много бъдещи успехи занапред.
от Jasmin Petrova | 21.03.2012 | 09:21
16 За 24-годишно момиче е доста умна и преуспяла, много се радвам на успешната кариера на младите хора, защото са малко тези, които имат тази възможност.
от Ariana Stamenova | 21.03.2012 | 09:19
15 Браво на Василена, умна и интелигентна е и определено си разбира от работата , както и от междуличностните взаимоотношения.
от Яна Киркова | 21.03.2012 | 09:05
14 Умно момиче :)
от Яна Киркова | 21.03.2012 | 09:04
13 Отговор на коментар #6 от Dwight Yorke : съгласна съм....не,че има значение :)
от Kremena kremi | 20.03.2012 | 19:59
от Kremena kremi | 20.03.2012 | 19:59
от Kremena kremi | 20.03.2012 | 19:59
10 много хубаво интервю;)
от Juja Jujkova | 20.03.2012 | 19:05
от Juja Jujkova | 20.03.2012 | 19:04
8 Това е една много интересна и продуктивна сфера, блогването:)
от Jason Bourne | 20.03.2012 | 17:57
7 Отговор на коментар #1 от kotenceto hapii : Да, много е полезна котенцето хапи :).
от Dwight Yorke | 20.03.2012 | 17:57
6 Професионалист е определено.
от Иван Ангелов | 20.03.2012 | 17:57
5 Интересна личност е.
от Jason Bourne | 20.03.2012 | 17:57
4 Полезна статия.
от Жулиета Асенова | 20.03.2012 | 17:44
3 От интервюто съдя, че е чудесен човек и професионалист.
от Дон Корлеоне | 20.03.2012 | 17:00
2 За такива хора искам да чувам и ми е интересно да чета интервюта с тях.
от kotenceto hapii | 20.03.2012 | 16:56
1 Много полезна статия
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta