Еволюцията на Facebook страниците

31.03.2012, 14:19

   
 
Еволюцията на Facebook страниците
Източник: Facebook

Facebook Timeline за бизнес вече е официална част от медийното ни ежедневие. Компаниите, големи и малки, с нетърпение очакват да видят как новите промени ще повлияят на съществуващата им Facebook дейност (ние сме част от тях).

По-ранната информация създаде многообещаваща картина, като дори един доклад предаде, че марките ще получат 46% повече покритие и обвързаност с Timeline. Но преди да погледнем смело в бъдещето, нека се върнем за кратко в миналото и да хвърлим поглед на главните промени в Facebook, които ни доведоха до този момент.

Създаване на страници (2007)

Facebook е на бял свят от около осем години, но това, което е трудно да повярваме, е, че преди грубо пет години социалната мрежа ни даде Facebook Page (страниците в Facebook), което позволи на марките да създават профил, посветен на развитието и публикуването на уникално съдържание с цел привличане на фенове и връзката им с тях.

Представянето на страниците за марки беше крачката, която изстреля Facebook във въздуха, превръщайки го от медийна платформа за колежани в такава, която ангажира млади професионалисти. От тогава наблюдаваме растеж в базата от Facebook потребители с 845 милиона души месечно. Страниците позволиха на хората да изградят социалните си отношения с компаниите за пръв път в историята.

Станахме фенове (2009)

Със създаването на страниците потребителите за пръв път можеха да "вдигнат ръка” за любимите си марки. Ставайки фенове на определена компания, ние казвахме (и все още го правим) нещо за себе си на приятелите си. За марките това означава развитие на съдържанието и това им даде един изцяло нов опит, който ги научи как да кореспондират с настоящи и потенциални клиенти. Това създаде промяната в начина, по който се гледаше на социалните медии от бизнес средите. Страниците се превърнаха от "добре е да имаш” в "трябва да имаш” бизнес инструмент. Сега наблюдаваме как компаниите инвестират значително в тяхното социално присъствие поради невероятното значение на феновете им в Facebook.

Конкурси и промоции (2009)

С конкурсите и промоциите, актуализирани през 2009 г., марките значително повишиха броя на феновете си. Участието на феновете в подобни инициативи им даде представата, че мрежата от фенове, които ги подкрепя, кара и други потребители да се замислят да се присъединят. За бизнеса конкурсите и промоциите създадоха и предпоставки за разговори в насока приходи, задвижвани от феновете, и паричната стойност на присъствието в Facebook.

Магазини и реклами (2010)

Тъй като Facebook се превърна в център за споделяне на продукти, търговските марки започнаха да виждат потенциал да правят пари директно от Facebook платформата си. Този вид социална търговия започна да се разглежда като начин да се развие допълнителен източник на приходи, но стойността не беше само в "клик” преобразуването. Популярността на продукта бе стимулирана от споделянето в мрежата и марките започнаха да се научават кои продукти са хит сред различните групи от хора.

Тази година Facebook представи модела за рекламиране, където търговците ще имат възможността да вземат публикации и да ги превръщат в реклами. Тези реклами могат да бъдат отправени към всеки. Комбинацията от рекламите плюс социалната търговия е естественият начин за насърчаване разпространението на даден продукт. Тази революционна стъпка е перфектната предпоставка за възникване на Timeline.

Facebook Timeline 

И така, какво означава преминаването към Timeline за марките?

Означава разказване на историята на марката и споделяне на интригуващо съдържание, което може да заема централно място на страницата. Всичко от корицата до хронологията е част от способността на марката да добавя част от своята същност в социалното си онлайн съществуване.

Timeline ще даде възможността на марките да разказват историите си с течение на времето. Истории, които ще останат там в Facebook страницата, ще могат да се проследяват и да "разказват” непрекъснато.

Ето нагледно как ни преобрази Timeline, а подробностите за нашата история можете да видите тук.

Div.bg

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 7
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от ivanka stoqnova | 02.04.2012 | 16:26
от kolio nikolov | 02.04.2012 | 11:56
6 обаче много хубаво синьо на снимката
от krenvirsh salamov | 02.04.2012 | 11:56
от stanimir yordanov | 02.04.2012 | 11:37
4 Отговор на коментар #1 от Goran kantardjiev : те откога го въвеждат този таймлайн :) , пак нищо не е станало
от loshoto momche | 02.04.2012 | 11:35
3 животът ни е фейсбук :)
от Ala Simeonova | 02.04.2012 | 10:39
2 Отговор на коментар #1 от Goran kantardjiev : И мен много ме съмнява да има някакъв ефект, но нищо не пречи да се опита, знае ли човек, може пък да се окаже успешно начинание.
от Goran kantardjiev | 01.04.2012 | 12:50
1 Хронологията наистина е важна, а марките ще се запишат завинаги по този начин! Въпреки че ефекта от въвеждането на Таймлайн е само предполагаем.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta