Тест драйв: Great Wall Hover H6  20 Виж всички снимки

02.08.2013, 13:01

Българското SUV!

   
 
Тест драйв: Great Wall Hover H6
Източник: Георги Тотев/ Div.bg

Часът е 10:30 сутринта. Денят е слънчев, времето е перфектно. Намираме се пред фамозните Litex Towers в центъра на София - дом на Litex Motors - българският автомобилопроизводител и официален партньор и представител на Great Wall Motors в страната. Пред внушителните сгради са паркирани пет чисто нови Hover H6 - върховият модел в SUV гамата на производителя. Автомобилите са лъснати до съвършенство и готови за целодневен тест драйв.

Аз и трима колеги имаме честта и удоволствието да разполагаме с Автомобил №2 - цвят Elegant Silver, по мои впечатления, оборудван с единствения наличен до момента за H6 в България 2-литров дизелов, редови двигател с мощност от 143 к.с. По данни на производителя този агрегат може да ускори H6 от 0 до 100 км/ч. за 11,4 секунди и да го изстреля до максимална скорост от 180 км/ч.

998210Георги Тотев/ Div.bg

Потегляме. Маршрутът е ясен, по него има няколко пункта, на които да се сменят хората зад волана. Аз ще карам втори, но преди да дойде моят ред, с колегите в автомобила разменяме няколко думи за първите си впечатления от колата. Всички сме изненадани от пространството в купето на Hover H6 - определено от Great Wall са се постарали шофьорът и пътниците в колата да се чувстват максимално свободно и да могат да се насладят на пътуването. Багажникът също е доста голям и с лекота би отговорил на нуждите на едно четиричленно семейство, потеглило на път.

Изминаваме първите 30-40 километра от центъра на София до първата спирка - бензиностанция на автомагистрала "Хемус" без засечки. В един момент възникна въпрос за функционалността на старт-стоп системата, която като че ли не искаше да изгаси двигателя при спиране, но тези ни съмнения бяха разсеяни малко по-късно.

998213Георги Тотев/ Div.bg

Правим първата си спирка и аз сядам зад волана. Изпитвам леки затруднения докато се ориентирам в електрическите контроли за настройване на позицията на седалката, но щом успявам да се наместя, паля безпроблемно и потегляме отново.

Веднага ми прави впечатление трудността, с която се сменят предавките - механичната скоростна кутия на H6 изисква малко повече сила, за да вкара колата в желаната скорост - нещо, с което се свиква бързо, но би представлявало неудобство за дамите-шофьори. И все пак, първа - втора и напред. Колата ускорява с лекота и след секунди летим по магистралата. Определено поведението на автомобила по първокласните пътища на България е отлично. Hover H6 е стабилен на завоите по "Хемус" и при движение с максималната разрешена скорост.

Наближава тунел и тук се сблъсквам с първия по-сериозен недостатък на машината - спирачката. Забавянето на хода от 130 до разрешените в тунела 80 км/ч. не се случва толкова лесно, колкото бихме очаквали за автомобил от такъв клас - педалът за спирачката определено изисква доста повече натиск от този, на който лично аз съм свикнал. Тук с предимство са по-здравите шофьори с по-тежък крак, за които това може би няма да се окаже проблем, но вероятно и другите ще успеят да нагодят стила си на шофиране към този аспект.

До сборния пункт в Ловеч не отчитам нещо друго - климатикът и аудио-системата в автомобила работят безпроблемно и комфортът е гарантиран. Пристигаме в Града на люляците последни от групата, но в добро настроение. Следва почивка, разходка из завода на Great Wall до село Баховица и втората част от тест драйва, която ще се проведе по избран от организаторите пресечен маршрут.

998209Георги Тотев/ Div.bg

Трасето е разположено на и около териториите на ловно стопанство "Бялка" на няколко километра от Ловеч. Не шофирам аз, тъй като ми липсва опит зад волана в подобна обстановка, но наблюдавам с интерес поведението на автомобила, който подскача и се друса, но не ни предава по стръмния и каменист черен път през ловното стопанство. Неравностите по пътя не представляват проблем за мощния SUV и H6 автомобилите си проправят път в колона през гората.

Най-голямото препятствие идва на няколкостотин метра извън стопанството, където се налага да минем през дълбока локва с издълбани дълбоки коловози. В колоната сме последните с автомобил H6 като зад нас се движи единствено един Great Wall Steed. Колите пред нас се справят успешно с предизвикателството и идва наш ред. За съжаление, първият ни опит е неуспешен и засядаме в калните коловози. След кратка консултация в колата обаче се измъкваме от капана, благодарение на няколко умели завъртания на волана от страна на нашия водач и премерено подаване на газ в критичните моменти. Отново сме в движение и до края на офроуд маршрута не срещаме затруднения. Преди да излезем отново на шосето, ни очаква стръмен близо 60-градусов, каменист наклон, по който се спускаме бавно и с изключително внимание, но успешно.

Следва свободна програма, която използваме предимно за снимки, голяма част от които можете да намерите в нашата галерия. Пътят към София минава безпрепятствено и е време за равносметка.

998228Георги Тотев/ Div.bg

Събрани на едно място, наблюденията ми за Great Wall Hover H6 изглеждат по следния начин - един стабилен, просторен SUV, който не предлага лукса на по-известните и по-големите марки, добре познати на българина, но, предвид ценовия диапазон, в който е разположен, със сигурност ще заеме своето място на родния пазар. H6 не разполага със свръхпроходимостта на Steed, но едва ли ще закъсате с него, освен ако не предприемете необмислено офроуд приключение. Определено в дизайна на екстериора и интериора личи влияние от други популярни SUV машини, но крайният резултат е приятен за окото и по никакъв начин не създава усещане за ниско качество, дори напротив.

Серийното производство на новия флагман на Great Wall - Hover H6 в заводите на Litex Motors за България и Европа започва през есента на тази година. Автомобилът ще се появи в шест различни цвята - Ivory White, Elegant Silver, Modern Grey, Classical Black, Fashion Blue и Alluring Red, докато интериорът може да бъде решен или в бежово, или в черно. H6 ще се предлага на цени от 37 990 лв. (с вкл. ДДС) за варианта 4х2 и от 39 990 за 4х4 с базово оборудване. Ентусиастите, търсещи по-класно решение, могат да прибегнат към ниво на оборудване STAR (42 990 лв.) или Premium (43 990 лв.).

998218Георги Тотев/ Div.bg

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 26
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Dimi Petkov | 20.08.2013 | 13:57
26 Хубава високопроходима кола.
от kolj kolev | 05.08.2013 | 18:37
25 Бива си го джипа, хареса ми!
от Оги Димитров | 05.08.2013 | 13:27
24 Много полезно ревю и снимки. Колата е страхотна.
от Илиян Марков | 03.08.2013 | 15:48
23 Na vid biva, no vse pak e kitaisko
от stojn popov | 02.08.2013 | 20:09
22 Отговор на коментар #7 от Средновековен Рицар : Толкова, който има как ще кара.
от stojn popov | 02.08.2013 | 20:08
21 Много е як джипа.
от stupid cupid | 02.08.2013 | 17:26
20 Отговор на коментар #13 от властен олигарх : От личен опит ли говориш, тъй като личния ми такъв показва друго.
от ilij dragnev | 02.08.2013 | 17:22
19 Страхотна е машината, няма спор.
от pushit realgood | 02.08.2013 | 16:24
18 Тези коли наистина са много добър избор!
от Jivko Petkov | 02.08.2013 | 16:02
17 като за наши коли изглеждат просто чудесно. още не съм карал такава, но ми се иска да пробвам.
от Средновековен Рицар | 02.08.2013 | 15:59
16 Отговор на коментар #5 от траян тодоров : Хубав дизайн вади наистина.
от Миро Т | 02.08.2013 | 15:59
15 Отговор на коментар #4 от Ivko Pivko : Това са глупости. Една Тойота ще чака повече една част, отколкото Great Wall, които имат завод тук в страната. Кой друг производител си прави частите тук?
от Анита Кралева | 02.08.2013 | 15:59
14 Изглежда доста добре!
от властен олигарх | 02.08.2013 | 15:58
13 Отговор на коментар #3 от Mitko Lalev : Има достатъчни дилъри в страната, не чакаш за нищо, частите ги има.
от Батко съссладко | 02.08.2013 | 15:58
12 Отговор на коментар #2 от Косе Босе : Ще върви и вози здраво ;).
от Средновековен Рицар | 02.08.2013 | 15:58
11 Отговор на коментар #1 от Летящият Честмир : Никак не е за пренебрегване да ти кажа.
от Миро Т | 02.08.2013 | 15:57
10 Ще има ли по-мощни двигатели?
от властен олигарх | 02.08.2013 | 15:57
9 Доста добре изглежда този джип, а и е модерен.
от Батко съссладко | 02.08.2013 | 15:57
8 Защо не сложихте снимки от интериора?
от Средновековен Рицар | 02.08.2013 | 15:56
7 Общо взето за 44 бинки си имате добре оборудвана оффроуд машина ;).
от Gogo Gospodinov | 02.08.2013 | 15:51
6 ако се кача да покарам нещо такова, няма никак да ми се слиза.
от траян тодоров | 02.08.2013 | 15:26
5 изглежда много яко
от Ivko Pivko | 02.08.2013 | 14:53
4 Отговор на коментар #3 от Mitko Lalev : вярно ли е това? наистина това вече е тъпо,друго е да имат на склад,дано да вземат предвид това.
от Mitko Lalev | 02.08.2013 | 14:45
3 Не са лоши колите, ама гаранцията им е под всякаква критика. Развали ти се нещо, чакаш с месеци да дойде от Китай... Е, мерси! Иначе пък са изпипани и на добри пари.
от Косе Босе | 02.08.2013 | 14:42
2 Много добро българското возилО! :)
от Летящият Честмир | 02.08.2013 | 14:40
1 много хубава кола, яка
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta