Разкодираните рекламни послания

08.04.2013, 11:03

Рекламите говорят

   
 
Разкодираните рекламни послания

Обичам да гледам реклами. По телевизията имам предвид. Знам, че много хора, когато пуснат рекламите, започват война за дистанционното с гаджето или със съквартирантите, за да превключват канала, но аз искам да ги гледам. Даже се разхождам по каналите, за да открия рекламния блок. И като го открия гледам ли гледам, ненаситно, жадно и то не само рекламите на бира. Може би имам обсесия - рекламофилия или нещо такова. Но освен да ги гледам, обичам да ги тълкувам, да им правя дисекция, като на жабите в седми-осми клас. Взе да става малко грубо, така че обратно към рекламите.

Та, като ги гледам и анализирам винаги си правя извод какво всъщност са искали да кажат рекламистите с тази реклама. Представям си колко им е тежко. Как защо? Защото трябва да лъжат и то по най-оригиналния възможен начин. И така - гледайки и анализирайки, както вече уточних, достигам до онова, което е закодирано в рекламния клип, онова, което всъщност той казва, но доста завоалирано, скрито и дори противоречиво.

Разбира се, няма да ви дам разкодираните послания на всички реклами, излъчвани в родния ефир, ще се спра на една малка, мъничка, незначителна част от тях, просто за да илюстрирам какво имам предвид. И няма да споменавам марки, защото, да ви кажа честно, не са ми платили за това. Ще споменавам само какъв е рекламираният продукт, а вие по текста или посланието вероятно ще ги познаете.

Жилищен кредит

"Това е семейството, което се радва на тризнаци. Те имат тризнаци, защото се сдобряваха пламенно. Сдобряваха се, защото се караха пламенно за безполезните подаръци. Подаръци, които получаваха от своите гости. Гости, които канеха в уютния си дом. Уютния дом, който обзаведоха бързо, след като купиха. Защото взеха жилищен кредит..."

Разкодираното послание гласи:

"Това е семейството, което се радва на тризнаци. Те имат тризнаци, защото, макар и да са младо семейство, дълго време не можеха да имат деца и се видяха принудени да прибегнат до ин витро. Не можеха да имат деца, не защото имат репродуктивни проблеми, а просто защото бяха подложени на голям стрес. Стрес, предизвикан от невъзможността да закупят собствено жилище, дори след като взеха кредит. Невъзможността да отделят, за да си купят един диван, защото заплатите им едва им стигат да си платят вноската по кредита или наема и сметките. Стрес, предизвикан от несигурността на работното място, защото всеки ден се виждаха как излитат оттам със светкавична скорост..."

Шампоан

- Вие как постигате обем на косата си?

- Ами, топирам я и после...

Сещате се, нали. "Обем, след който се обръщаш." И това го казва мъж.

Разкодираното послание:

Няма такъв филм. Единственият начин един хетеросексуален мъж да забележи, че сте си сменили прическата, е, ако от прическа а ла Ким Кардашиян преминете към прическа а ла Шинейд О'Конър. Иначе може и нещо да му проблесне, че изглеждате малко по-различно, ама това обем ли е, преса ли е, сешоар ли е, изобщо не го интересува. 

870587

Шампоани против пърхот

А, да, тук е мястото да кажа за шампоаните против пърхот, бе значение от марката. Те винаги гарантират, че шампоанът "Освежава, почиства и премахва пърхота на 100%".

Разкодирано това значи:

Ако имате пърхот и се миете с такива шампоани, ще продължите да си имате пърхот. Ако нямате пърхот и се измиете с такъв шампоан, пърхотът ви е в кърпа вързан. Ще се появи в косата ви по-бързо от нередовен пътник, напускащ трамвая, когато се качи контрола.

Препарат за пране

- Хахаха-хихихи... И мислиш, че е от аромата на новия ********* - казва едната дама.

- Предполагам, никога не съм го виждала такъв... романтичен... - прехласва се другата.

- Заповядай, скъпа - появява се и романтичният - ще пусна една пералня... за довечера.

Разкодирано:

Мъжете пускат пералня сами само в краен случай. И не че не харесват хубавия аромат, но много повече ги интересува дали петното върху дънките им от мазния сос от дюнера, който са нагъвали предния ден, ще се изпере или не. А кой може да ми каже как мирише на любов? Моля ви се, кажете ми. Защото миризмата на любов никак не ми се връзва с аромата на препарат за пране. Ама честно.

Жилищни и ипотечни кредити (отново)

- Мило, днес пак гледах обявите.

- С тая криза и да ги гледаш...

- Има много изгодни апартаменти.

- Ами ако ме съкратят.

- Миличък, ти догодина се пенсионираш.

- Но... шт, майка ми...

- Жорко, спиш ли, мама...

Разкодираното послание гласи:

Сега може да сте на 30 и да нямате жилище, но и да станете на 60 пак няма да имате, освен ако не сте спечелили от тотото или не сте забогатели по някакъв друг начин. Затова трябва да благодарим на майките и бащите си, на бабите и дядовците ни, ако са ни оставили някаква наследство, защото сами при тези условия жилище не бихме могли да си купим. Как може да ни накара да се чувстваме това? Като пълни неудачници, зависими, пропаднали. Сополи, залепнали на гърба на своите родители. 

Ей, като си го разкодирах направо ми светна пред очите. Така се възгордях от себе си.

Реклама на бира

Рекламата

В нея няма диалог, няма и монолог. Двама пичове седят на един бар, барманът им откопчава по една биричка, оставя ги и отива да си гледа някаква друга, вероятно по-важна работа. Между тях има купичка с ядки. Ала в един момент се появява някакъв певец с две беквокалистки и започват да пеят песен на Майкъл Болтън. "Време е за нещо специално."

Разкодираното послание

Ще ме извините, но посланието на тази реклама е толкова кодирано, че аз изобщо не мога да си го разкодирам. И като я гледам хич не ми става специално, а по-скоро неловко и малко тъпо.

Ако този коментар ви е харесал, присъединете се към Div.bg във Facebook, за да четете още любопитни статии и да гледате интересни клипчета.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 38
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Божидар Тошев | 09.04.2013 | 14:24
38 Най ме дразнят рекламите за перилни препарати и дамски превръзки, уникална тъпотия просто.
от ico iliev | 09.04.2013 | 09:15
37 Нещо, което не върви на пазара му трябва реклама, за да се продава, това си е самата истина.
от Батко съссладко | 08.04.2013 | 19:29
36 Отговор на коментар #10 от stupid cupid : Ще я гледам рекламата и ще ти кажа тогава.
от Средновековен Рицар | 08.04.2013 | 19:28
35 Отговор на коментар #13 от Alena Bukva : Има някои доста досадни, но това не е.
от Бате Рамбо | 08.04.2013 | 19:26
34 Отговор на коментар #18 от Alena Bukva : Внимавайте какво правите с тези препарати, че стават бели.
от властен олигарх | 08.04.2013 | 19:26
33 Отговор на коментар #20 от cherveniqt domat : Ами трудни са за разбиране наистина.
от Батко съссладко | 08.04.2013 | 19:25
32 Отговор на коментар #21 от spasimir monev : Реклами винаги ще се правят :).
от Средновековен Рицар | 08.04.2013 | 19:22
31 Отговор на коментар #25 от Maria Panajotova : Луди за връзване колкото искаш.
от Батко съссладко | 08.04.2013 | 19:12
30 Не всички трябва да бъдат приемани толкова лично.
от Средновековен Рицар | 08.04.2013 | 19:12
29 Доста истина има в някои от тях според мен.
от Kamen Popov | 08.04.2013 | 18:25
28 Отговор на коментар #25 от Maria Panajotova : ама разбра ли я рекламата.
от Орнела Мути | 08.04.2013 | 18:23
27 Рекламата за праха за пране наистина е уникално тъпа и смешна :)
от траян тодоров | 08.04.2013 | 17:29
26 това с Жорко ме разсмя за пореден път
от Maria Panajotova | 08.04.2013 | 16:55
25 Хех, тази за специалната бира първият път като я гледах си помислих, че тия пичове са гейове :)пипаха се срамежливо по ръцете :)
от Krum Tonev | 08.04.2013 | 16:51
24 Оф, мразя ги българските реклами,изобщо не са оригинални, а са мега дразнещи!
от visoko naprejenie | 08.04.2013 | 16:42
23 хаха :) Наистина българските реклами са плачевни :Р
от petko petkov | 08.04.2013 | 16:38
22 Защото трябва да лъжат и то по най-оригиналния възможен начин - ето това е истината.
от spasimir monev | 08.04.2013 | 16:24
21 Реклами се правят на неща,които са некачествени и не се купуват!
от cherveniqt domat | 08.04.2013 | 16:18
20 толкова да не мога да ги понасям тея реклами
от nabito oko | 08.04.2013 | 15:39
19 Отговор на коментар #2 от Radko Radev : Явно! :)) Че и те дорите, ама ти как не го знаеш не знам!
от Alena Bukva | 08.04.2013 | 15:39
18 Рекламите за перилни препарати и други препарати за мен лично са наистина мозъчна смърт.
от brown sugar | 08.04.2013 | 15:38
17 Отговор на коментар #9 от Hristo Grozev : Може,ама може и от творците да е. Има няколко отявлени продукта, които имат много добри рекламодатели и това е.
от Alena Bukva | 08.04.2013 | 15:37
16 Отговор на коментар #10 от stupid cupid : Не съм я гледала. Някои наистина са просто покъртително тъпи.
от brown sugar | 08.04.2013 | 15:31
15 Ахаха и на мен рекламата на Бирата дето се върви малко ми е трудно да я разкодирам! Единия опитва от ядките и идва някаква Миска и го целува, докато другия ги гледа и й държи букета. А след това тя си отива, като му залепва една плесница преди това, че гледа похотливо!? И какво?
от nabito oko | 08.04.2013 | 15:29
14 Много оичам и аз да ги разкоридрам, особено тия за жилищните и ипотчечни кредити. Там е някаква огромна и тлъста лъжа, която се надува, като балон!
от Alena Bukva | 08.04.2013 | 15:29
13 Е това с Жорко поне е оригинално и не е досадно :)))
от Теодора Динева | 08.04.2013 | 13:35
12 Повечето рекламирани продукти са пълен боклук!Невероятно изобретение новия щики.....ужас парцал,струващ 60лв. или нож за сирене само за 29,90 :)
от Теодора Динева | 08.04.2013 | 13:31
11 Отговор на коментар #8 от Dimitar Geshev : Да облечена в ,,нова,,черна рокля:)))
от stupid cupid | 08.04.2013 | 13:20
10 Ако някой може да ми каже и какво е скритото послание на новата реклама на газирана напитка Зеро.... с това "и". Тия реклами са истинска мозъчна смърт.
от Hristo Grozev | 08.04.2013 | 13:16
9 рекламният пазар у нас по принцип е страшна трагедия. Но доколкото знам не са виновни рекламните агенции, а клиентите, защото те това искат.
от Dimitar Geshev | 08.04.2013 | 12:52
8 Как можахте да пропуснете момента, в които много яка мацка измъква иззад гърба си омекотител (веро, течен прах)...
от Kamen Popov | 08.04.2013 | 12:13
7 Искам да ми разкодирате рекламата на "За*орка" - обикновено са много идейни, но с последните две са направо космически и неразбираеми.
от екзотичен сопол | 08.04.2013 | 12:12
6 С последната реклама автора май доста се е затруднил в разкодирането.
от Драго Попов | 08.04.2013 | 11:41
5 Е, ако някой си направи прическата на Ким Кардашиан, няма как да остане незабелязан!
от Ariana Stamenova | 08.04.2013 | 11:33
4 Правилен анализ според мен, Рекламите винаги имат скрито значение и всъщност от опит знам, че рекламираните продукти не са качествени, затова и ги рекламират всъщност.
от pushit realgood | 08.04.2013 | 11:30
3 Добре, че сте вие да ги разкодирате тия неща.
от Radko Radev | 08.04.2013 | 11:28
2 Последната реклама и за мен остава загадка - явно мъжете са толкова специални, че никой не е в състояние да ги разбере.
от Georgi Hristov | 08.04.2013 | 11:15
1 Такива материали не мога да разбра кому са нужни!
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta