6 качества, които трябва да притежава добрият мениджър

03.07.2014, 11:50

Не е толкова лесно

   
 
6 качества, които трябва да притежава добрият мениджър
Източник: Thinkstock/Guliver

Ефективният мениджмънт е предизвикателство. Съществуват много мениджъри, но малко добри такива. За да бъдете наистина добри в тази професия, на първо място трябва да разберете каква е същността ѝ. Добрите мениджъри не се разхождат, командвайки подчинените си. Не им мелят на главата за нищожни простотии, които нямат смисъл. Добрият ръководител разбира от работата си и разбира служителите си. Той трябва да притежава богати социални умения и човешки качества, с които да се поставя на мястото на подчинените си, да им помага и да ги сплотява. Когато екипът е добър и се разбира, резултатите са много по-добри. Ако ръководителят обаче има комплекси за малоценност и други такива, и само се надува пред служителите си, накрая целият екип е обречен на неуспех.

Това са 6 качества, които трябва да притежава добрият мениджър.

1. Чиста комуникация

Като мениджъри е от първа необходимост потокът от информация, която предавате, да е чист и ефективен. Това може да се случи като споделяте сбито, точно и ясно най-важната информация, която искате да достигне до подчинените ви. Използвайте точните думи, когато изразявате факти и идеи и изисквайте това от хората, с които работите. Например, ако кажете "Докладите ми трябват възможно най-скоро", а всъщност имате предвид "Докладите ми трябват утре в 12 ч.", имате проблем с това да сте добър мениджър. Винаги казвайте точно това, което искате да кажете.

2. Пробивна комуникация

Това е едно от най-важните качества както за мениджъри, така и за служители. Състои се в изразяването на вашите мисли без колебание и изискването на точно това, което искате да се случи. Дори и понякога да звучите грубо, е по-добре, отколкото да си мълчите. Говорете направо, но бъдете тактични и уважавайте хората около вас. Усъвършенстването на това умение започва още с овладяването на предишната точка, но настоящото отива доста по-далеч. Добрите мениджъри умеят да създават печеливша тактика за комуникация в широк кръг от индивидуалности. Силно, но рядко качество.

3. Установяване на връзка

Бизнесът несъмнено се отнася до постигането на някакви резултати, най-вече финансови, но при осъществяването му се извършва неизменен комуникативен обмен между различни индивидуалности. Добрите мениджъри осъзнават, че на първо място работят с хора и затова е изключително важно да могат да установяват връзка с тях и да им вдъхват доверие. Добрите мениджъри знаят как да са истински, отворени и приятелски настроени към хората, особено към подчинените си. Демонстрират интерес към тях и могат да направят сериозния разговор да изглежда неформален и спокоен. Може да сте сигурни, че ако овладеете това качество, подчинените ви ще изпитват удоволствие да работят с вас.

4. Честност

Това качество е част от установяването на връзка, а в тези отношения доверието играе основна роля. Честността е изравняването между мисли, думи и действия. Честен е този мениджър, който казва това, което мисли и който прави това, което е казал, че ще направи. Като резултат от това служителите виждат в своя ръководител партньор, на когото могат да разчитат. Отборната прозрачност предизвиква конструктивни нагласи и висока екипна производителност. За жалост, подобни отношения днес са твърде редки, защото все по-малко хора са открити и искрени с останалите.

5. Умения да мотивира

Може и да не произнасяте величествени мотивиращи речи пред целия екип, макар че няма лошо и в това, но финото умение да мотивирате се състои в разбирането на мотивациите на другите и отговарянето подобаващо на тях. Всеки служител е различен и съответно изисква различен подход към себе си. Нужно е да подберете правилните думи и действия, за да го предизвикате да даде най-доброто от себе си.

6. Умения да взима решения

Голяма част от работата на мениджъра може да се определи като подреждане на пъзел. Частите на пъзела са хората, задачите, целите и данните. Свързването им означава да създавате стратегии, да раздавате задачи, да следите за тяхното изпълнение и да осигурявате обратна връзка. Всички тези мениджърски действия изискват непрекъснато вземане на решения, всяко от които следва от предишното. Едно грешно решение и след подреждането на пъзела може да останат неизползвани части.

Добрият мениджър трябва да мисли рационално, да анализира ефективно ситуацията и да създава стратегии. От описаното по-горе предполагаме ви става ясно, че да си мениджър не е лесна работа. Затова е важно ръководителите никога да не се вземат твърде насериозно и постоянно да инвестират в своите човешки качества и положителното, но ефективно отношение към подчинените си.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 2
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от roki rock | 09.07.2014 | 13:20
2 Отговор на коментар #1 от Radinela Karadjova : Е,така е,но какво да се прави като има хора с висока самооценка.
от Radinela Karadjova | 04.07.2014 | 17:42
1 Никак не е лесно,лошото е,че всеки си мисли,че става и се объркват много неща.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta