Защо онлайн магазините за мъже стават все повече?

14.06.2012, 14:43

   
 
Защо онлайн магазините за мъже стават все повече?
Източник: ersoyalap.com

Когато става дума за онлайн търговия в категориите като козметика и мода, женският пазар е много по-разработен и търговците се съсредоточават главно върху него. И кой може да ги вини? Жените исторически вземат до 80% от решенията вкъщи, те са статистически по-активни онлайн и те са тези, които прекарват повече време в уебсайтовете. Плюс това те са естествени "витрина-шопъри" (купуват неща, които виждат по витрините) във физическия и виртуален смисъл.

Но това, което забелязахме през изминалата година ни озадачи и от друга страна ни даде надежда за подобрение на ситуацията. Мъжкият онлайн пазар нарасна драстично с лансирането на онлайн магазини като Mr. Porter, Birchbox Man, Dollar Shave Club и други. Сега обаче ще ви разкажем кои са шестте основни тенденции, които доведоха до този растеж.

Силата на поръчките

Преди пет години броят на мъжките онлайн магазини за мода и стил бяха ограничени значително, отчасти защото по целия свят се смяташе, че мъжете не пазаруват по интернет. Но според едно скорошно проучване на iProspect се оказа, че 70% от мъжете правят проучвания и поръчки в сферата на модата, като 67% от тях правели повече от една поръчка всеки месец през изминалата година. Резултатът: според IBM продажбите на мъжки облекла са нараснали с 8.26% през първата половина на тази година. Ако този процент не ви говори нищо, то ще ви кажем, че това е най-големият растеж в категорията, който е наблюдаван от години.

Достъпът

Преди десет години козметичните продукти за мъже, както и повечето облекла, се избираха на локална база и зависеха от магазините на местно ниво, и от моловете. Ако погледнем към медиите, ще осъзнаем, че и мъжките списания, които трябва да дават идеи за евентуални покупки, бяха минимален брой.

С развитието на онлайн магазините, мъжките сайтове (като нашия) и социалните мрежи, мъжете сега имат достъп до по-голям избор в сравнение с този от миналото. Точно това създаде нов и непрекъснато нарастващ апетит към стила и продуктите на модата. В допълнение онлайн търговците могат да разберат от какво имат нужда мъжете по начин, който "офлайн" колегите им не могат да достигнат до клиента си. Например, едно неотдавнашно проучване на тенденциите в модната индустрия показа, че 37% от мъжете проверяват социалните мрежи за идеи за пазаруване, за сравнение на местата за пазаруване, както и друга подобна информация.

По-малкото е повече

За много жени изобилието и разнообразието са ключови. За повечето мъже обикновено нещата стоят по обратния начин. Само с един поглед към шкафчето с козметика над мивката в банята или на някой рафт в стаята му можете да придобиете ясната представа, че един мъж използва малък набор от продукти само с изключително значение. Една обикновена дреха, като сако например, може да задоволи много от стилните му нужди. При мъжете не става дума за обема на предоставения избор, а за правилните неща, които да паснат на разнообразните му нужди. Концепции като пазаруване с допълнение от стайлинг услуги или колекции с готови визии, като тези на Gilt Men, са отличните "оръжия" за търговците, които се целят в онлайн клиентите си от мъжки пол.

ersoyalap.com

Леснотата е ключова

Когато става дума за поръчки, мъжете просто искат да вземат това, което им трябва и то да го направят възможно най-бързо. Това не означава обаче, че те не вкарват мисъл и време за това, което купуват или че не разглеждат разни неща. Но леснотата и достъпът са едни от най-важните компоненти на онлайн пазаруването.

Ето защо идеята за регистрация започва да се развива все по-сериозно в мъжката онлайн търговия. Този вид услуги изискват малко повече от минута и за удобството на всеки мъж му подсигуряват всичко, от което има нужда. Не е изненадващо тогава защо все повече такива магазини виждат бял свят.

Нишата предлага възможност

Нова вълна от компании, марки и търговци запълват едни специфични ниши. Това могат да бъдат специфичен тип тяло, обувки или някои други специални нужди. Компании като Karmaloop например удариха сферата в модата, свързана с градския стил, докато Mr. Porter е насочен главно към по-професионалния тип мъже.

Лоялността има значение

Средностатистическият клиент ще се връща към даден продукт, който смята, че ще използва пак и пак. Постоянството възниква в зависимост от пола, приходите или други фактори, които ръководят онлайн и офлайн покупките. От постоянството си към мъжете и не само към техните нужди, а и към начина, по който им се предлагат нещата, множество компании си подсигуриха и поддържат солидния брой от лоялни клиенти от мъжки пол. Новоизгряващи компании, без значение дали работят в сферата на онлайн стайлинга, абонаментната търговия, специализирани онлайн услуги или имат онлайн магазин за мъжка мода с ненормални отстъпки, могат да постигнат същия ефект като се придържат към това което мотивира клиентите да пазаруват. Това също така може да помогне за привличането на мъжете към дадена марка и съответно за задържането им като клиенти.

Източник: Mashable

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
КОМЕНТАРИ 12
Подреди по: Най-нови | Най-стари

от Kokoto Monev | 15.06.2012 | 15:52
12 Отговор на коментар #1 от Galin Todorov : Никога не бих си купил нещо от онлайн магазин..
от Kokoto Monev | 15.06.2012 | 15:47
11 Отговор на коментар #6 от траян тодоров : Ама не можеш да пробваш, да пипнеш...
от Kokoto Monev | 15.06.2012 | 15:37
10 Аз не мога да си купя дреха от Онлайк магазин, честно!
от nevena angelova | 15.06.2012 | 13:17
9 евтиното винаги е приоритетно както за жените,така и за мъжете
от krum todorov | 15.06.2012 | 10:26
8 аз лично не обичам да ходя по магазините и така е по-лесно
от Камък Врачански | 14.06.2012 | 18:14
7 честно казано, не знам
от траян тодоров | 14.06.2012 | 18:10
6 защото са скръндзи, а там е по-евтино?
от Летящият Честмир | 14.06.2012 | 18:07
5 защото са помслеи да купуват без да мерят
от zhoro nov | 14.06.2012 | 16:39
4 Защото сме стандартни и каквото си купим, ни става;)
от Maya Davidova | 14.06.2012 | 16:08
3 защото мъжете не обичат да обикалят по улични магазини и търговски центрове
от Пламена Стоева | 14.06.2012 | 15:31
2 защото не обичат да търсят из истинските магазини......www.golifolksnimki.tk
от Galin Todorov | 14.06.2012 | 14:56
1 Защото мъжете знаят защо.Няма само мацките да си поръчват дрешки онлайн, ние също го можем.
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ
Резултати | Архив
  • inews
  • fitwell
  • jenite
  • sporta