
Серджо Пининфарина, който бе част от семейната компания, създала дизайна на почти всяко култово Ferrari от 50-те години насам, е починал на 85-годишна възраст, разбираме от Ройтерс. Името Пининфарина се превърна в синоним за изключителни и бляскави автомобили. От компанията официално са обявили смъртта на Серджо, който е издъхнал в дома си.
Пининфарина е въведен в семейния бизнес от баща си Батиста, който през 30-те години основава дизайнерската къща. Серджо е роден през 1926 г., а след като завършва техническо образование в Политехническия университет в Торино, се присъединява към семейната компания. През 1961 г. става изпълнителен директор, а след като през 1966 г. почива баща му, става и шеф на борда на директорите. Дотогава компанията вече е достигнала впечатляващото си влияние и е абсолютно разпознаваема с уникалните и модерни аеродинамични дизайнерски предложения, които успяват да привлекат вниманието. Престижът на компанията в Италия достига такива размери, че ѝ е разрешено да смени името си и от оригиналното Farina – Pinin на познатото и до днес Pininfarina.
Искате примери за постиженията на компанията?
Изумителният 1947 Cisalfa купе, с дизайн от бащата на Серджо след Втората световна война, в момента се намира в MoMA. В много интервюта самият Серджо е признавал, че това е един от любимите му модели за всички времена.
Съвместната работа на Pininfarina с Ferrari започва в началото на 50-те години, но повечето от култовите проекти между двете компании са дело на Серджо. Именно той успява да пренесе продукцията на двете големи марки на едно съвсем различно ниво. През половинвековното управление на Серджо Пининфарина производството на компанията скача от 524 бройки на година до над 50 000.
Извън историческото партньорство с Ferrari, Alfa Romeo и Maserati (всички собственост на Fiat), Pininfarina също създава дизайна за автомобили на Rolls-Royce и други неиталиански марки. Някои от най-култовите модели, носещи знака на компанията, оглавявана от Серджо, са 1963 Chevrolet Corvette Rondine, 1986 Cadillac Allante, 1995 Bentley Azure, 1996 Peugeot 406 Coupe, 1986 Fiat 124 Spider, 1984 Ferrari Testarossa, 2002 Ferrari Enzo, 2003 Maserati Quattroporte, 2004 Ferrari Scaglietti и др.
През 2006 г. Серджо Пининфарина се оттегля от активното управление и става почетен президент на компанията. Това се случва малко преди финансовата криза, която сериозно засяга автомобилния бизнес.