Виталий Петров, Ник Хайдфелд и Бруно Сена.
Онези от вас, които следят събитията във Формула 1, най-вероятно са запознати с тези имена. За останалите правим кратко опресняване на автомобилно-състезателната им култура. Общото между трите имена е тимът Lotus Renault GP, нивата на адреналина им и конкурентното им представяне в последните състезания от Формула 1. С две думи пилотите на най-новите болиди на Renault, създадени в базата на отбора в Енстоун, Великобритания.
Екипът е блестящ и вдъхнови инженерите и дизайнерите на тима, който вече е притежание на Lotus Group, да изработят отличителен и изключително елегантен болид. На мен специално тазгодишният им състезателен звяр ми доказа, че и във Формула 1 може да има красиви автомобили, защото обичайната претрупаност от рекламни лога в този случай е смекчена и приглушена в златно. Всички спонсори и други означения в екстериора на колата приличат повече на тунинг графики отколкото на колаж от реклами.
Може би именно това се е харесало и на дизайнерите в Lotus, защото британската автомобилна компания реши да направи автомобил, вдъхновен изцяло от отбора Lotus Renault GP. И акцентът пада именно върху златистите графични декорации в екстериора.
Запознайте се с Lotus Evora S GP. Като осъвременен вариант на стандартния модел Evora S, специалният автомобил впечатлява окото с комбинацията от класическа черна боя и модерни графики в златно. Допълнителната динамиката, която създават златистите ленти от предния капак до спойлера отзад, успешно комуникират с елегантните 19-инчови лети джанти, естествено в злато. Отличителни акценти, които разчупват иначе синхронната цветова тема, са страничните огледала, предния спойлер и дифузьора в кърваво червено (със сигурност не е препратка към последствията от неразумно шофиране).
Интериорното пространство отговаря по стил на екстериора. Нивото на оборудване в купето може да се опише само с пакетите Premium и Tech (имената говорят сами за себе си), които принципно се предлагат към стандартния модел Evora S. В това издание обаче са включени още екстри, като SuedeTex или тапицерия от велур, камера за задно виждане, подгряващи седалки и други.
Характеристиките, които обаче най-много ни интересуват, са тези: 350 конски сили , максимална скорост от 277 км/ч. и ускорение от 0 до 100 км/ч. за 4.6 секунди. Всичко това благодарение на 3.5-литровия, V6 двигател и олекотената, но добре обезопасената конструкция на автомобила.
Сега можете да кажете "Сбогом", защото само 3 автомобила от това издание ще излязат от работилницата на Lotus и трябва да сте не приятел на шефа Дани Бахар, а самия Бахар, за да се сдобиете с подобна машина. И разбира се, да имате солидна сума зад гърба си. Само около 70 000 хартийки с лика на Кралицата.