Томи Хилфигър

роден на 24 март 1951 в Елмайра,
дизайнер, бизнесмен, иноватор
1984 Основава Tommy Hilfiger Corp.
1995 Печели награда на Съвета на модните дизайнери в Америка

Биография:

Томас Джейкъб Хилфигър е роден през 1951 г. в Елмайра, щата Ню Йорк в американо-ирландско семейство. Второто от деветте деца на семейство Хилфигър се посвещава на изучаването на музиката и стилове, който били известни в лъскавите центрове на културата, като Ню Йорк и Лондон. Негови идоли били рок звездите и най-вече Мик Джагър.

Като малък Томи не развил особени таланти, нито се гордеел с добро академично минало, което да го отведе до успеха. Въпреки това Томи се осланя на особения си чар и стил, които наследява от баща си Ричард "Хипо" Хилфигър (часовникар по професия), за да достигне до върха на американската модна индустрия.

През 70-те се жени за Сюзън Сирона, от която има пет деца – Александра, Ричард, Елизабет, Кейтлийн и Лили Джак.

Творчески път:

Още като ученик той показва бизнес нюх - купува дънки от Ню Йорк, които променя или декорира по свой вкус и след това ги продава на младите хора в Елмайра. Скоро следва и отварянето на магазин за дънки на име "People's Place". Магазинът се превръща в средище на привържениците на хипи стила и DJ- движението. След седем години на успешен бизнес, през които Томи отваря още няколко магазина, настъпилата финансова криза полага основи за банкрута на "People's Place" през 1979 г.

Същата година продава бизнеса и се премества в Манхатън с жена си Сюзън Сирона, която била креативен директор на фирмата. Там работи на свободна практика и се запознава с много големи имена в модния бизнес като Пери Елис. След пет години работа с азиатския текстилен магнат Мохан Мурджани, мъжът зад "Gloria Vanderbilt Jeans", Томи основава компанията Tommy Hilfiger Corp. през 1984 г.

През 1986 г. Хилфигър и Мурджани поставят билборд на Таймс Скуеър, който обявява, че Хилфигър скоро ще доминира в мъжката мода, макар и да е малко познат по това време. Така представената под мениджмънта на Муджрани мъжка колекция носи на фирмата продажби от 5 милиона долара за първата година и 10 милиона за втората година.

През 1996 г. Томи отваря бутик на най-скъпата улица в САЩ "Родео Драйв" в Бевърли Хилс, последван от магазини в Лондон и Мексико сити.

Макар да не е дизайнер с необходимото образование, Томи Хилфигър е толкова известен, колкото Калвин Клайн и Ралф Лорън, а доказателство за това са клиентите му Снуп Дог, Марая Кери, Fugees, Брус Спрингстийн, Дейвид Бауи, TLC, Майкъл Джексън, Леонардо Ди Каприо, Сидни Поатие и Куинси Джоунс. Някои от клиентите му дори са били негови модели и рекламни лица, като Бионсе и Енрике Иглесиас за парфюмите "True Star" и "True Star Gold".

Томи Хилфигър изявява и като писател с книгите "All-American: A Style Book" (1997 г.) и "Rock Style: How Fashion Moves to Music" (1999 г.).

През 2006 г. Tommy Hilfiger Corp. е продадена на Apax Partners за 1.6 милиарда долара, а през март 2010 г. е откупена от Philips-Van Heusen, собственост на Калвин Клайн, за 3 милиарда долара.

Награди:

Награда "From the Catwalk to Sidewalk" на VH1 – 1995г.

Награда за Дизайнер на годината от "Parsons School of Design" - 1998г.

Награда за Дизайнер на годината от GQ - 1998г.

Интересни факти:

Томи е наследник на шотландския поет Робърт Бърнс.

Лятната колекция за 1998 година Томи представя в Ямайка, като главна роля в ревюто има певицата Алая.

Написва книгата "Iconic America", откъдето идва и идеята му за телевизионно предаване, в което да покаже емблематични места в САЩ. Предаването носи името "Ironic Iconic America", като в ролята на водещи влизат поетът Джон Райвс и супермоделът Бар Рафаели.

През 1999 г. спонсорира турнетата на Бритни Спиърс и "The Rollig Stones.

   
 
НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ