Биография и кариера:
Педро де ла Роса е един от най-опитните пилоти в падока.
Испанецът се състезаваше в по-ниските категории из цяла Европа през 80-те години, преди да привлече вниманието на Еди Джордан. През 1998 година той прави няколко теста с екипа от "Силвърстоун", а година по-късно започва да се състезава с отбора на Ероуз. Още в първия си старт в Австралия Педро печели първата си точка, но тя се оказва и последна, тъй като заради слабия болид той не може да се бори за повече.
След още един разочароващ сезон Педро преминава в новия отбор на Ягуар, където си партнира с Еди Ървайн. Там той успява да спечели точки с две шести места на "Хокенхайм" и на "Нюрбургринг", но нищо повече. Сезон 2001 се оказва още по-труден, след като Педро не печели нито една точка. В крайна сметка Ягуар се отказаха от него през 2003 година и испанецът става тест пилот на Макларън.
През 2005 година той трябва да замести контузения Хуан Пабло Монтоя в Гран при на Бахрейн, където зае пето място и прави най-бързата обиколка. През 2006 година той отново се състезава на мястото на уволнения Монтоя, като в 8 състезания печели 19 точки. Макар и да има желание да продължи с активната си кариера, Де ла Роса остава встрани през 2007 година. И се завръща едва през 2010 година в Заубер.
Де Ла Роса започва по потресаващ начин седми сезон във Формула 1. Испанският ветеран успява да завърши в едва един от първите пет старта. Слабото представяне на пилота продължава и през втората третина на сезона, като пет кръга преди края на шампионатa Педро успява да се пребори за място в точките само веднъж - в Гран При на Унгария, където финишира седми.
В същото време колегата на Де Ла Роса в Заубер - Камуй Кобаяши, затвърждава позицията си в екипа с добро представяне на пистата и подписва договор за още една година. Испанецът обаче не получава нов контракт с австрийския екип и на 14 септември 2010 г. е заменен от бившия ас на БМВ - Ник Хайдфелд.
На 9 март 2011 година от Макларън съобщават, че Педро де ла Роса се завръща в тима като тест пилот. След инцидента със Серхио Перес в Монако Де ла Роса заменя мексиканеца за Гран При на Канада, където финишира 12-ти.
На 21 ноември 2011 година ветеранът подписва двегодишен контракт с отбора на Испания Рейсинг, където през сезон 2012 се състезава редом до Нараин Картикеян.
И двамата пилоти не успяват да се класират за първия състезателен сезон в Австралия. През следващото състезание в Малайзия се класира и финишира 22-ри в обиколката, по-късно е обявено, че той става 21-ви, след като Картикеян изтърпява наказание за инцидента със Себастиан Фетел.
Де ла Роса финишира още веднъж преди съотборника си. Това става в Китай, отново е 21-ви в състезанието. В обиколката в Монаго не успява да завърши заради сблъсъка с Пастор Малдонадо.
На 16 януари от Ферари обявяват, че де ла Роса е подписал договор с тях за оказване на помощ при развитието на отбора и тестването на болиди. На 24 януари от тима заявиха, че де ла Роса ще поеме задълженията по тестване на новия им болид F138 с Фелипе Маса.