Когато хип-хопът срещне модата

Рими и стил вървят ръка за ръка

   
 
Когато хип-хопът срещне модата

Отдавна мина времето, когато хип-хопът се свързваше най-вече с широките дънки, блузите и тениски в XL размер и кърпите, които неизменно биваха увивани около главите на изпълнителите.

Да - кецовете винаги остават константна величина, както и обувките на Timberland например, така силно популяризирани в средата на 90-те години, но и доста неща оттогава се промениха с времето.

Хип-хоп иконите на новото време са стилни, добре облечени и разчитащи на най-добрите дизайнери на планетата, за да изглеждат максимално в крак с властващите тенденции. Класическият облик на рапърите остана в историята за сметка на скъпите костюми, с които често могат да бъдат забелязани по време на различни светски събития.

Някои от тях дори и "посегнаха" към модната индустрия, впускайки се в нея в ролята на дизайнери, използвайки името и авторитета си, придобит в студиото.

Нека хвърлим поглед върху малка част от титаните на хип-хопа, които или са били рекламни лица на световноизвестни брандове, или самите те са създали такива.

Common

Стартирал кариерата си още в началото на 90-те години, представителят на Чикаго Common (или както се наричаше преди - Common Sense, б.а.) е една от най-постоянните величини, що се отнася до стайлинга му. От известно време насам авторът на "I Used to Love H.E.R" се радва и на чести ангажименти в киното, като сред най-популярните филми с негово участие са "American Gangster" (2007), "Smoking Aces" (2007) и "Terminator Salvation" (2009).

1513796

През 2006 година Common се изяви и като модел за есенната колекция на Gap Inc., появявайки се на рекламните постери в магазините на бранда. Работил е още с компании като New Era и Diesel.

Jay-Z

Още един от представителите на "златната епоха" на хип-хопа от 90-те години, който с времето съумя да се адаптира към стилистичните промени на епохата.

Не само, че 45-годишният Шон Картър усъвършенства изцяло подхода си към всичко, което попада в гардероба му, но нюйоркчанинът дори стартира и собствен бранд за мода - Rocawear.

1513812

В последния албум на рапъра - "Magna Carta Holy Grail" пък дори има песен, озаглавена "Tom Ford" в чест на един от най-популярните дизайнери на планетата. Самият Том Форд пък благодари публично на Картър за оказана чест.

"I don't pop Molly, I rock Tom Ford". Въпрос на приоритети, както се казва.

Кание Уест

Наистина ли смятахте, че ще забравим Yeezy? Естествено, че не бихме си позволили да го направим!

Рапър, продуцент, Господ (по собствено определение, б.а.), Кание е много неща. А едно от тях, следвайки тренда напоследък, естествено е и дизайнер. През 2005 година Yeezy обяви създаването на собствена линия, носеща името Pastelle, която обаче бе спряна през 2009 г.

1513829

През същата година Nike пусна на пазара специалните Air Yeezys в колаборация с Уест, а през 2012 г. феновете бяха зарадвани и с нова версия на кецовете. Собствена линия обувки Кание представи и за Louis Vuitton по време на парижката Седмица на модата, като рапърът може да се похвали още със съвместни проекти с Bape и Джузепе Заноти.

На 3 декември 2013 г. adidas официално обяви бъдещата си съвместна работа с Кание Уест, който пусна собствена линия кецове за германския концерн. Yeezy Boosts видяха бял свят за първи път в Ню Йорк през месец февруари тази година, като представянето им бе излъчвано на живо в 50 кина на територията на 13 различни държави. Първоначалната партида от Yeezy Boosts бе ограничена до 9000 бройки, които бяха разграбени в разстояние на не повече от десет минути.

Фарел Уилямс

Ако доскоро само се говореше, че Фарел Уилямс е сред най-добре обличащите се музиканти в света, през тази година статутът му бе "официализиран" от Съвета на модните дизайнери на Америка (CFDA), които му връчиха специална статуетка за "фешън икона на 2015 година".

Според изявлението на CFDA, статуетката се връчва "на личности, чийто индивидуален стил е оказал значителен ефект върху поп културата на международната сцена".

1513868

Самият Фарел също има известен опит в модната индустрия, като Уилямс е основател на брандовете Billionaire Boys Club и Ice Cream Footwear, управлявайки и собствен бутиков магазин в Западен Бродуей, Ню Йорк.

В портфолиото на Фарел Уилямс влизат още дизайните на слънчеви очила за Louis Vuitton и дори моделирането на мебели, съвместно с Емануел Перотин и френската компания Domeau & Peres. През месец август 2013 година Фарел се върна към дизайна на слънчеви очила, този път пускайки собствената си линия Moncler Lunettes за Moncler. На следващата година Фарел последва Кание Уест и също подписа и дългосрочен контракт за колаборация с adidas. Във фешън биографията на Уиляс влиза и колекция, създадена от него за японския гигант Uniqlo, носеща името "i am OTHER".

Andre 3000

Ако някой от вас се чуди кой беше Andre 3000, достатъчно е да споменем само името OutKast. Андре Бенджамин е сред безспорно най-атрактивните, ексцентрични и притежаващи ярко изразен индивидуален стил хип-хоп артисти, като трудно бихте го видели неглиже или недостатъчно "барнат".

1513877

През пролетта на 2008 година Andre 3000 също се впусна в необятния свят на модата, лансирайки на пазара собствената си линия Benjamin Bixby, инспирирана от модата на колежанския футбол от 30-те години на миналия век.

ASAP Rocky

Не са много изпълнителите в световен мащаб, запленени в такава степен от модата като ASAP Rocky. Достатъчно е да споменем, че Rocky има и цял трак, посветен изцяло на модната индустрия в лицето на "Fashion Killa".

"She got a lotta Prada, that Dolce and Gabbana,
I can't forget Escada, and that Balenciaga

.....
I see your Jil Sanders, Oliver Peoples,
Costume National, your Ann Demeuelemeester
See Visvim be the sneaker, Lanvin or Balmain,
Goyard by the trunk, her Isabel Marant
I love your Linda Farrow, I adore your Dior,
Your Damir Doma, Vena Cava from the store"

1513884

Съвсем очаквано, през 2013 ASAP Rocky стартира и собствена модна линия, носеща името ASAP. Нужно е да се спомене, че в търсене на успехи в индустрията, Rocky си съдейства с близкия си приятел и дизайнер на световно ниво Раф Симънс.

Puff Daddy/Diddy

Подобно на Jay-Z, още един от представителите на хип-хоп индустрията, който отдавна създаде не просто бизнес, а бизнес империя. Важна част в портфолиото на Шон Комбс взима собствената му модна линия Sean John, функционираща успешно в продължение на вече 17 години.

1513907

С времето Sean John излезе от границата на модата и се превърна в пълен лайфстайл бранд, предлагащ не само дрехи, но и различни аксесоари и колекция от парфюми. Магазините на Sean John са пръснати на стотици места по света и са една от главните причини за състоянието на Diddy, равняващо се на стотици милиона долара.

Tyga

Един от безспорните лидери на ню скуул-а в хип-хоп музиката, който също обърна поглед към модата. Кумир на сериозна част от по-младите почитатели на черната музика, Tyga стартира собствена линия, носеща името Last Kings.

1513912

Брандът е вдъхновен от древната митология на Египет, като за да бъде създадено достатъчно количество продукт, който да "удари" магазините, Tyga инвестира над 100 000 долара в дизайните на колекцията. Дори и знаменитости от калибъра на Крис Браун често могат да бъдат забелязани с продукти на Last Kings, а какво да кажем за хилядите фенове на рапъра.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ