Как да ви уважават в офиса

28.12.2011, 10:57

   
 
Как да ви уважават в офиса

Мъжете се стремим да работим това, което ни харесва. Но да работиш перфектната работа и да те уважават в същото време са две съвсем отделни неща. Много мъже си скъсват задника от работа и все пак, останалите колеги продължават да ги подминават в офиса.

Да спечелите уважението на шефовете и колегите си, е чисто и просто политика. Но както знаем, респект вдъхват само тези, които го заслужават. И не, не искаме да ни разбирате погрешно. Не става дума за бюро, по-близо до прозореца, за по-добро място на паркинга или нещо от сорта. Не, когато те уважават, хората идват при теб за мнение, други се страхуват да изкажат своето, защото разбират, че сте по-интелигентни и т.н.

Искаме да ви разкрием тайната на успеха на работното място. Ще ви дадем няколко съвета как да бъдете уважавани на работното място.

Да не ви пука. Наистина

Странно, но работата ни е като един вид връзка. И точно като едно нормално обвързване, ако прекалено много стегнем примката, сами се прецакваме. Трябва да не се напрягате чак толкова много на работното си място. Въпреки че имате шефове, то все пак и вие сте избрали да работите за тях. Това означава, че и те от своя страна ще имат задължението да ви "кътат".

Не ви казваме да се превърнете в Питър Гибсън от филма "Офис треска", но просто може малко да намалите темпото. Ако оставате всяка вечер до късно и работите през почивните дни, то вашият труд ще бъде взиман за даденост. Така и качеството на работата ви ще бъде подценявано. Не сте ли се питали защо, например, футболистите не се раздават докрай на всички мачове?

Бъдете малко по-отпуснати и ценете себе си, не кариерата си. Това е нашият съвет.

Никога не изпускайте краен срок

Ами той затова се нарича и "краен". Не че някой ще вземе да умре, ако не предадете материалите си, но въпросът не е в това. Идеята е, че трябва да може да се разчита на вас, и когато кажете, че ще свършите нещо до определено време, то трябва да го свършите. Никой не уважава хора, на които не може да се разчита. Запомнете това!

Не закъснявайте за срещи

Бъдете точни или ако е възможно, подранявайте. Когато закъснявате, вие отправяте съобщение към останалите, че вашето време е по-ценно от тяхното. Може и да е така, но не е хубаво да им го казвате по този начин.

Не клюкарствайте

Това е много гнусно, затова никога не го правете. Дори и по e-mail.

Не губете ничие време

Особено на шефовете си. Знаем, че на всички ни се иска просто да седнем до някого и да си говорим какви ли не глупости. Само и само да не работим. Но, когато шефът ви извика на обяд, то няма как да му откажете. По този начин той се грижи за "своята инвестиция". Дори и да не искате, ще се наложи да слушате за внуците му, новата любовница и т.н. Никога обаче не връщайте тази "услуга"!

Не тормозете тези "под" вас

Наистина е много неприятно, когато видиш "старото куче" да тормози "новобранеца" на работното място. И вие не бива да го правите, защото ако не помните, то и вие сте били на тяхното място. Все пак, никога не знаете кой до какъв пост може да се издигне. А и едва ли бихте искали някой да ви помни със зло.

Обърнете внимание на облеклото си

Обличайте се така, сякаш ще искате повишение. При това всеки ден. Не ви казваме всеки ден да ходите с фрак, но не е зле да имате няколко костюма в гардероба. Също и не е болка за умиране, ако понякога пропуснете да сложите вратовръзка. Не е лошо да имате и блейзър и няколко комплекта по-разчупени, но стилни дрехи.

Знайте кога да млъкнете. Особено в група

Това би било много добре. Би ви спестило много главоболия и тревоги. Научете се също и да не лъжете, но все пак да се научите как да казвате заобиколно истината, или ако се наложи, да я поспестите. Също препоръчваме и да помислите малко, още преди да си отворите устата. Разиграйте мислено продължение на разговора, след като хвърлите вашата "бомба".

Поддържайте работното място чисто

Е, не е нужно да няма и грам петънце, но все пак едно добре спретнато бюро няма да ви навреди. След като обядвате в офиса, би било добре поне да забършете след себе си. И изхвърлете всички опаковки от миналата седмица, както и всички листчета, които са се натрупали покрай вас.

Не се напивайте на събирания. НИКОГА

Запомнете това и никога не прекрачвайте границата. И все пак, ако някой се напие на коледното парти, надживейте това с усмивка. След това изтрийте този спомен, сякаш нищо не е ставало.

Надяваме се съветите, дадени от нас, да помогнат на вашето кариерно развитие. Помнете ги добре и така винаги ще ви бъде приятно в офиса, а и ще бъдете уважавани.

Източник: The Art of Manliness

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ