10 любопитни факта за Гран при на Монако

19.05.2016, 10:36

Най-бавното и най-популярното трасе

   
 
10 любопитни факта за Гран при на Монако

Гран при на Монако безспорно е най-прочутото състезание в календара на Формула 1. То е любимо не само на пилотите, но и на зрителите, които идват в княжеството, както и на тези пред телевизионните екрани. Тази година състезанието на писта "Монте Карло" ще бъде на 29 май и по този повод паркираме 10 любопитни факта за трасето.

1. Монако държи рекорда в съвременната история на Формула 1 за най-малко коли, завършили състезанието - четири автомобила през 1966 г. и 1996 г.

1710721

2. Айртон Сена печели състезанието рекордните 6 пъти и подобрява постижението на Греъм Хил, който през 60-те години триумфира в Монако пет пъти. Последните рекордьори на писта "Монте Карло" са Михаел Шумахер с пет победи между 1994 и 2001 г. и Нико Розберг, който е първи в последните три години.

3. Гран при на Монако е изключително специално събитие, затова много хора правят така, че да бъдат забелязани, когато се появяват - например, пристигат с хеликоптер. От Ница до Монако се стига по въздух за по-малко от 10 минути, а и гледката със сигурност си заслужава.

4. Около датата на състезанието в княжеството винаги се случват големи културни събития, като престижния филмов фестивал в Кан, който обикновено завършва седмица преди старта. Много от гостите на феста остават в района, за да могат да наблюдават състезанието на писта "Монте Карло" от своите суперяхти.

1710724

5. Зрителите, които са на място, имат възможност да гледат състезанието от най-различни трибуни. Популярни са "Casino Square" и "Антъни Ноже". Много от местните пък гледат от балконите си.

6. С дължина от малко над 3.3 км., пистата е с най-късата обиколка в календара на Формула 1, но затова пък трасето изисква най-много обиколки, за да се завърши състезанието - общо 78.

7. Първото Гран при на Монако се случва през 1929 г. Състезанието е организирано от богатия тютюнев производител Антъни Ноже, който основава "Automobiles Club de Monaco", заедно със свои приятели. По негово предложение се въвежда и карираното флагче, което маркира финала.

8. Пистата е доста бавна, но въпреки това е опасна. Един от най-опасните участъци е този, в който пилотите влизат с максимална скорост в тунел, а след това рязко излизат на светло. Контрастът между тъмнина и светлина е голямо изпитание за зрението на състезателите.

9. Бразилският пилот Нелсън Пикет описва състезанието за Гран при на Монако като "да караш колело в хола си". Пистата е най-голямото предизвикателство за техническите качества на болидите и е изключителен тест за уменията на пилотите. От старта до финала състезателите сменят скоростите близо 5000 пъти.

10. Гран при на Монако (както и на Сингапур) е състезание по улиците на града - надпреварата се случва по истински пътища, които са затворени и обезопасени.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ