13 от най-скъпите марки за 2015 г.

25.05.2015, 11:03

145,3 млрд. долара не са малко пари...

   
 
13 от най-скъпите марки за 2015 г.

Потребителите се привличат главно от известността на марката на стоката, която искат да си закупят. Именно затова е много важно за една компания да има добра реклама, непоклатим ПР, добри специалисти с иноваторско мислене и качествени продукти. Някои от марките, които ще ви представим в класацията, са се превърнали в думи, използвани често в ежедневието - като Google, например. Списъкът, който ще ви представим, включва най-различни компании – от обикновени супермаркети, до социални мрежи и уеб търсачки. Вижте 13 от най-скъпите марки за 2015 г.

13. Wallmart: 24,7 млрд. долара

В магазините от веригата се продава почти всичко, което може да си пожелае човек – от хранителни продукти до дрехи и електроника – телефони, компютри, игри и др.

12. Intel: 25.8 млрд. долара

Бая пари, като се има предвид, че акциите на фирмата в момента са доста ниски, а продажбите на компютри спадат.

11. Nike: 26,3 млрд. долара

Nike е една от най-големите спортни марки и при положение, че рекламни лица са ѝ спортисти като Леброн Джеймс, цената ѝ е напълно оправдана.

10. BMW: 27,5 млрд. долара

Освен автомобили, баварската марка произвежда и колелета. Спонсор е на немското футболно първенство, а като прибавим и всички странични дейности, с които се занимава BMW, фирмата заслужено е една от най-скъпите в света.

9. Louis Vuitton: 28,1 млрд. долара

Както не можете да видите големи спортисти, които да не са облечени в Nike или някоя от другите известни спортни марки, така и няма как да не забележите марката Louis Vuitton на някое светско събитие, на което присъстват червен килим и големи звезди.

8. Disney: 34,6 млрд. долара

Disney много повече от детските филмчета, които всички сме гледали. Disney Media Networks е разпределена в няколко компании, като ABC, ABC Family, Hulu и ESPN. Всичко, до което се докосне фирмата, се превръща в злато, а дейността ѝ продължава да се разширява.

7. Facebook: 36,5 млрд. долара

Едва ли се учудвате, че Facebook присъства в класацията, въпреки че се забелязва тенденция младите хора все повече да губят интерес към социалната мрежа. Това едва ли ще "събори" Facebook, а марката притежава и Instagram, което я прави още по-влиятелна и увеличава значително стойността ѝ.

6. Toyota: 37,8 млрд. долара

Освен един от най-известните производители на автомобили, компанията е и новатор в бизнеса. Марката е имала някои тревожни и кризисни периоди в историята си, но 37,8 млрд. долара са показателни за влиянието ѝ на пазара.

5. Samsung: 37,9 млрд. долара

Samsung е пряка и много стабилна конкуренция на Apple в производството на мобилни продукти, така че е нормално цената на марката да е толкова висока.

4. Coca-Cola: 56 млрд. долара

Влиянието на Coca-Cola на световния пазар е очевадно. Гениалните реклами и кампании, които произвежда фирмата, я правят една от най-стойностните в глобален мащаб.

3. Google: 65,6 млрд. долара

Има множество платформи за търсене в интернет и един цар – Google. Фирмата обаче произвежда много и различни продукти – от самоуправляващи се автомобили, до платформи за слушане на музика и мобилни приложения.

2. Microsoft: 69,3 млрд. долара

Microsoft се превърна в нещо, което се приема за даденост. Въпреки че в много отношения компанията догонва Apple, влиянието ѝ на световния пазар е космическо, което става ясно и от невероятната ѝ цена.

1. Apple: 145,3 млрд. долара

Може би най-голямото постижение на Apple е да накара потребителите да се чувстват длъжни да притежават поне един продукт на марката. Само това е достатъчно, за да разберете защо цената ѝ е толкова висока.

   
 
ЕТИКЕТИ
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ