Малкият Франкенщайн: Mini Cooper с V8 двигател

24.11.2016, 12:45

Година на раждане: 1965 г.

   
 
Малкият Франкенщайн: Mini Cooper с V8 двигател

Идеята на този мутант се заражда в главата на Хари Ратклиф, който (преди около 50 години) ръководи английската тунинг компанията BRT, заедно със своя съдружник Джеф Годлиф. Един ден двамата решават да направят реклама на бизнеса си и създават Mini Cooper със задно разположен V8 двигател от Buick, който задвижва предния мост посредством специално оразмерен карданен вал. Предният мост е взет от Jaguar E-Type.

1811587

За да се поставени гигантският 5-литров двигател в машинката се е налага да го обърнат обратно и да го сложат в багажника. Така, скоростната кутия отива на мястото на задните седалки, а специално изработеният карданен вал минава между двете предни кресла. Заради предния мост от Jaguar, джантите са с гигантския за Mini размер 13 инча, докато отзад са класическите 10-ки.

"Да караш тази кола е като да хвърлиш чук напред с дръжката. Това е най-доброто и едновременно най-лошото нещо, което сме правили. Тази кола е смъртоносна. Конструирана е много добре, има регистрация за използване по обществената пътна мрежа и използва обърнат наопаки диференциал и скоростна кутия от E-Type. Задвижването е предно, което обяснява прекрасното презавиване, което се дължи на факта, че по-голямата част на теглото е в задната част на малкото купе. В състезание, с тази кола имаш шанса да се класираш на някое от челните места, тъй като никой няма да има възможността да те изпревари" – заветът на самия Ратклиф, когато създава Франкенщайн.

1811588

За жалост съдбата на този уникален автомобил не е много добра.Скоро беше продаден на частен колекционер и ние дълбоко не надяваме, че Франкенщайн ще бъде върнат към живот.

1811586


   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ