30 начина да те оберат в автосервиза (Част 2)

Още 10 признания за най-тънките схеми

   
 
30 начина да те оберат в автосервиза (Част 2)

След като ти разказахме за първите десет признания на механиците за това как цакат клиентите, днес ще ти дадем още 10 от най-известните номера. Чети и внимавай.

1. "Механиците имат поговорка. Правиш колата идеално – губиш клиента. Ако направиш всичко както трябва, клиентът ще се върне най-рано след 6 месеца, за да си смени маслото. Ако малко го изцакаш обаче, ще се върне след месец и пак ще ти дава пари. Клиентите и без друго не оценяват честността."Антон, електротехник

2. Когато даваш колата за боядисване, провери труднодостъпните места.

"Често колегите оставят местата, които не се виждат, небоядисани. Това не трябва да се прави, защото после или загнива, или някоя част няма да влезе."– Андрей, бояджия

3. Реномираните сервизи се стараят да решават въпросите с гаранцията и рекламацията бързо и тихо.

"По принцип винаги се стараем да избегнем обвиненията. Ако сме виновни, ок ще ти оправим колата, преди да се разчуе, че сме мошеници. Ама, не може да дойдеш и да ми кажеш: "Аз бях при вас преди 6 месеца, после ми се скапа това и онова, и нямах време да закарам колата. Затова сега идвам, в целия си блясък, да ми оправите колата безплатно.", това просто няма как да се случи." – Димитър, генерален директор на верига сервизи

4. Всяка работа по бордовия компютър и всякаква електроника се правят само в оторизирани сервизи.

"Оторизираният сервиз има връзки с всички фирми и ще ти свърши най-качествено работата. Ще бъдеш и една идея по-спокоен, защото контролът при тях е по-строг. Ама, ако не ти се плаща, отиди при кварталния хакер, да ти разбъзика колата, на нас ни е все тая." – Леонид, инжинер

 5. "Няма клиент, който не можем да излъжем. Не го приемай лично. Лъжем на базата не на самия клиент, а на повредата – дали ще може да нацъкаме нещо отгоре. Единственият, който няма да тръгна да лъжа, е този, който ме е хванал в крачка и е намерил повредата... само скандали стават после." – Андрей, сервизен инспектор

6. "Голям смях пада, когато идва клиент с умна физиономия, леко надут, и казва "Сменете ми помпата, че нещо цъка.". Тогава давай, сменяй помпа, акумулатор, каквото падне. Още по-смешно става, като се окаже, че не помпата, а скоросната кутия цъка. Като цяло, ако не разбираш, не се прави на много умен – ще изгориш."Вадим, майстор в оторизиран сервиз

7. "Пази, боже, да отидеш в някой квартален, нелегален гараж. Разбира се, там ще ти излезе по-евтино, но проблемите, които ще си създадеш... Дойде преди време един дядка в сервиза, някакъв бай Кирчо, само където двигателя не му беше свалил. Всички части бяха  заменени с износени."Игор, майстор

8. "Не се притеснявайте да питате. Вие не сте професионалист и не е наложително да познавате тънкостите."Рустам, главен майстор

9. "Спомням си 90-те години. Често се случваше да ти оставят колата в сервиза, отваряш багажника... а там Калашник. Няма да ти казвам, че в такива случаи правихме колите повече от перфектно." – Кирил, майстор

10. "Понякога се случва така, че да прецакаме нещо. Най-доброто за теб е да изискаш опис на нещата по колата. Когато си взимаш колата, провери всичко по нея – от двигателя, до жабката." – Володя, заварчик 

1558538

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ