Бавноходките: най-интересните организми на планетата

02.07.2018, 10:00

Правят секс цял час и са почти неунищожими

Бавноходките: най-интересните организми на планетата

Бавноходките са изумителни микроскопични безгръбначни организми, които представляват огромен интерес за учените. И има защо!

Те са били наоколо от доста дълго време ... 600 милиона години, за да бъдем по-точни. Това ги прави значително по-стари от динозаврите, които се появяват за първи път на Земята преди 230 милиона години.

Храната не е от първостепенна важност за бавноходките, които ако искат, могат да стоят цяла декада без да хапнат нищо.

Тези малки симпатяги могат да оцелеят под налягане на водата, шест пъти по-голямо от океанското дъно, и могат да оживеят, докато се се пържат в алкохол.

Практически, могат да живеят във всякаква среда. Астронавтите могат да ги пуснат в открития космос и да оцелеят незащитени в продължение на седмици. Въпреки това те си предпочитат да си живеят във влажна среда, някъде под вода.

Учените са открили, че водните мечки, както също така се наричат някой път, могат да издържат на температури минус 328 градуса по Фаренхайт (-200 градуса по Целзий) и 300 градуса по Фаренхайт (148 градуса по Целзий).

2073465

Издържат на висока доза радиация. За да умрат напълно, трябва да бъдат изложени 1000 пъти радиацията, която е необходима да убие човек.

Някои смятат, че може да не са от Земята. Допуска се, че са приснигнали чрез процес, наречен "панспермия", когато извънземни организми, най-общо казано, са яздили комета, за да стигнат до Земята.

Малките здравеняци не са едни и същи. Учените са изследвали над 1000 различни вида от тях и смятат, че може да има десет пъти повече.

Макар и малки, те са доста опасни и смъртоносни за техния размер. Отличават се с остри зъби, подобни на ками, които използват, за да атакуват плячката си.

Също така знаят как да се забавляват, имайки предвид, че правят секс около час. В крайна сметка обаче женските не се нуждаят от мъжки, за да се възпроизвеждат. При процес, наречен партогенеза, те могат да имплантират информация от своето ДНК директно в яйцата си.

Те не само са способни да се регенерират след като бъдат изложени на радиация, но и клетките им не се делят, а по-скоро растат на размер.

2073463

ДОБАВИ КОМЕНТАР
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ