13 проблема, с които всички сервитьори се сблъскват

17.11.2015, 14:00

Всеки ден едно и също

   
 
13 проблема, с които всички сервитьори се сблъскват

Като хора, които редовно ходят по кръчми и по светло, и по тъмно, знаем, че професията на сервитьора е трудна, отговорна и изморителна. По принцип работата с хора е страшно изнервяща, а какво остава същите тези хора да са гладни и пияни и да си мислят, че животът ви зависи от техния бакшиш.

Преди време ви разказахме какво тежи на барманската душа, а днес ще повдигнем леко завесите, за да ви споделим 13 от проблемите, с които сервитьорите се сблъскват ежедневно. А ние, обикновните клиенти, не им обръщаме внимание.

1. Клиенти, които ги игнорират

"Добър ден. Ето ви меню. Искате ли нещо за пиене, преди да разгледате?" Никакъв отговор. Сервитьорът понечва да си тръгне и бива залят от въпроси и поръчка на една бира. Ъъъ, още една? Какви бири имате? Нека са три направо. Има ли наливна? ЧЕТИРИ!...

2. Трябва винаги да са учтиви

Независимо какво им се е случило и независимо, че голяма част от клиентите се държат с тях като с някакви слуги, сервитьорите трябва винаги да са учтиви. Крайно нечестна ситуация.

3. Готвачите им се карат

За почти всичко. Ако клиентът първо си поръча картофки, после две кюфтета и накрая още едни картофки с кюфте, защото е останал гладен, гневът на готвача се стоварва директно върху сервитьора. Който е напълно невинен.

4. Клиенти, които не могат да се разберат за сметката

Поискали са да си платят и половин час не могат да преценят кой колко трябва да даде. Сервитьорът минава няколко пъти, а те още броят стотинките, които след това, ЕСТЕСТВЕНО, се изсипват по пода.

5. Никакъв или много малък бакшиш

Да, наистина повечето сервитьори изкарват солидна част от парите си от бакшиши и когато видят, че при сметка 49.40 лв., са им оставили 50 лв. и им казват "мерси", не са особено щастливи. И то при положение, че са се постарали.

6. Клиентите, които стоят с часове

Колко време би ви отнело да изпиете 3 бири, да изядете едно шкембе и един омлет? Е, на някои са им нужни шест часа. Сервитьорите не обичат такива клиенти. И ние ги разбираме.

7. Клиентите, които не се интересуват от работното време

Ако забележите, че значителна част от персонала стои в ъгъла на бара и ви гледа, да знаете, че всички чакат само вас, за да затворят и да се приберат у дома. Пияници долни.

8. Клиенти, които ги свалят

Въпреки че в американските филми често се случва някой клиент да остави телефонния си номер на симпатичната сервитьорка, в реалния живот това не е особено успешен ход.

9. Колегата, който все не успява да се справи

Винаги има колега, който в един момент се оказва затрупан от работа и има нужда от помощ. Винаги.

10. Когато клиент си изяде всичко, но после се оплаче, че е било гадно

Къде е логиката?

11. Клиенти, които свиркат или подвикват, за да извикат сервитьора

Те са в състояние да скапят настроението на всеки, който работи в ресторанта.

12. Шефовете винаги се карат

Ако има някакъв гаф, обикновено сервитьорите обират пешкира и шефовете винаги първо търсят сметка на тях. После се търси истинският виновен.

13. Клиенти, които заемат маса 30 минути преди ресторантът да затвори

Какъв е смисълът от това, кажете?

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ