Нона Кръстникова: Музиката ме отвори като човек

02.12.2015, 12:30

За операта и преодоляването на личните бариери

   
 
Нона Кръстникова: Музиката ме отвори като човек

Тя е млада, тя е талантлива и на всичкото отгоре си е наше момиче. Нона Кръстникова е оперна певица, завършва оперно пеене при проф. Мила Дюлгерова в Национална музикална академия "Панчо Владигеров", София, където няколко години по-късно защитава и докторантура по музика. Участвала е в редица майсторски класове като тези на Анна Томова-Синтова, Райна Кабаиванска, Кири Те Канава и други.

Младата певица също така е носителка на множество престижни международни конкурсни награди, сред които са трета награда на "Mirabent I Magrans", както и награда на конкурса за млади оперни певци "Борис Христов". Родом от София, но работи в Бургаската опера от три години.

Как разбра, че твоето призвание е оперното изкуство? Наистина ли този интерес се поражда още през детските години?

При много хора тръгва още от детските години, обаче при мен не се случи точно така, въпреки че и майка ми, и баща ми са оперни певци. Майка ми в момента е преподавател по оперно пеене в Академията, но не знам по каква причина аз не се насочвах натам. През целия ми период на обучение в английска гимназия се интересувах от съвсем друг тип музика. Бях много голям фен на Guns N’ Roses, The Doors и изобщо операта ми беше нещо много странично. 

И всъщност за пръв път се впечатлих изключително много, когато покрай учителя ми по английски Богданов, който беше голям фен на класическата музика, чух Мария Калас. До онзи вълшебен за мен момент бях слушала само майка ми и баща ми в Плевенската опера. И тогава си спомням, че казах, че това е нещо съвсем различно. И така малко по малко реших, че искам да се занимавам с оперно изкуство.

Първоначално ми беше интересно, но впоследствие, след няколко години, истински се влюбих.

Кой беше първият ти преподавател по оперно пеене?

Първият и последният ми преподавател беше майка ми. Разликата между нея и мен е, че тя е значително по-светъл сопран, а аз съм по-драматичен, по-нисък сопран. Но все пак трябва да имаме предвид, че татко е баритон.

Какво изисква оперното изкуство?

Според мен оперното изкуство изисква от различните хора различни неща и до голяма степен зависи какво нямаш. А за мен оперното изкуство изискваше да се вгледам в себе си и да се опозная. Целта беше голяма част от комплексите и притесненията ми, които бяха доста, да отпаднат.

С какво бяха свързани те – със сцената или с гласа ти?

Не само със сцената, но и със самия глас и с работата по него. Преди да започна да пея, бях доста затворено същество и смятам, че ако не бях започнала да се занимавам с пеене, щях да си остана свита и затворена. Винаги съм имала страшно много мечти, като например как ще стана оперна певица, но така и не се осмелявах, бях свита, затворена и сега си давам сметка, че доста плахо и бавно направих първите си стъпки.

Ако не беше станала оперна певица, каква щеше да си сега?

Не знам, но може би щях да съм преводач от английски или преподавател в училище. Наистина бях доста свита и дори нетипично за 20-годишните си стоях повече вкъщи, нямах интерес да ходя по купони. Реално, музиката ме отвори като човек, така че аз съм супер благодарна, защото не е хубаво да си живееш живота в пашкул.

Можете да прочетете цялото интервю с Нона Кръстникова в Jenite.bg.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ